Springwedstrijd ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

Springwedstrijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 12:23

Ik start samen met mijn nieuwe springpony sinds 2015 wedstrijden, tot nu toe alleen nog dressuur voor de controle, communicatie en uiteraard de nodige winstpunt. Deze hebben we nu dubbel en dwars binnen :D
Dus nu wil ik in maart starten met springwedstrijden, alleen zijn mij nog een aantal dingen niet duidelijk die ik niet via de zoekmachine kon vinden dus hier op bokt stel.

Met de Dressuur moet je je verplicht inschrijven voor 1 proef maar je kan ook 2 proeven rijden zodat je 2 Kansen hebt. Nu wilde ik mij net inschrijven voor een wedstrijd op mijnknhs, maar dan kun je kiezen uit:

€7,00 B Rijstijl D-Pony Klasse B met barrage - art. 280 lid 5a Prijzen: Cadeaubon

€7,00 B Rijstijl D-Pony Klasse B zonder barrage - art. 280 lid 5a Prijzen: Cadeaubon

Is het bij springen niet gewoonlijk 2 parcouren te rijden? Ik dacht altijd van wel.
En wat is precies het verschil tussen de twee? Moet je ze allebei aanvinken?
En hoe weet je precies welk parcour je moet rijden bij de barrage?

Ik zou het fijn vinden als mensen mij kunnen uitleggen hoe zo'n wedstrijd verloopt en antwoord kunnen geven op mijn vragen! :)

SBravour

Re: Springwedstrijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 13:06

En hoe weet je welk parcour je moet rijden met barrage ?

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:08

Het verschilt per wedstrijd of ze 2 parcoursen doen of 1 parcours. Ik heb zelf nog weinig ervaring met het nieuwe inschrijfsysteem dus daar zou ik je niet bij kunnen helpen.. Helaas, ben zelf ook benieuwd :')

Welk parcours je moet rijden tijdens de barrage kun je op de dag zelf zien, wordt soms wel eens omgeroepen, of je vraagt het aan de ringmeester en vaak hangen er ook blaadjes waarop de barragehindernissen vermeld staan. :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 18:39

Oke super bedankt! Maar je moet de barrage dus niet direct na je parcour springen?
En als ik nu 2 parcouren wil springen, moet ik dan bij allebei aanvinken? Of is met of zonder barrage dan een hele andere wedstrijd?!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:09

Dat kun je in het vraagprogramma zien. Soms is er 1 parcours, soms zijn er twee parcoursen, voor het B kan dit rijstijl met barrage, rijstijl zonder barrage of progressief zijn. De laatste is niet voor winstpunten.

Barrage kan zowel direct aansluitend (ingebouwd) of achteraf zijn. Dit kun je zien op de parcoursschets die bij de ingang van de ring hangt. Op deze schets staan ook de barrage hindernissen aangegeven.

Als ik het zo hoor is op jouw wedstrijd de rijstijl met barrage het eerste parcours en die zonder het tweede parcours.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 13:28

Oké, super! Dus als ik daar Ben dan staat er daar op de parcourschets wanneer de barrage wordt verreden er direct na of later. Wel lastig, 2 parcoursen leren in 10 min ;)
En in het regelement staat niets over groeten, moet je afgroeten en bij binnen komen groeten? Moet je verplicht stil staan?

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:35

SBravour schreef:
Oké, super! Dus als ik daar Ben dan staat er daar op de parcourschets wanneer de barrage wordt verreden er direct na of later. Wel lastig, 2 parcoursen leren in 10 min ;)
En in het regelement staat niets over groeten, moet je afgroeten en bij binnen komen groeten? Moet je verplicht stil staan?

Barrage is geen heel nieuw parcour hoor
Er worden dan gewoon een aantal hindernissen uit het bestaande parcour gepakt en die worden gesprongen.

Wat het groeten betreft meestal gaat er een belletje om je te laten beginnen het is wel netjes om heel even stil te staan te knikken naar de jury ik zie soms ook mensen die der hand op steken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:09

Maar dan nog moet je wel de volgorde van die hindernissen weten randyorton ;)

Afgroeten hoeft bij het springen niet meer trouwens.
Met gewoon groeten vind ik het altijd wel netjes om recht voor de jury stil te staan en gewoon net als in de dressuur te groeten.

Barcoootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:59

hoe zit t eigenlijk met de barrage? Moet je die dan meteen achter je parcours aan springen (als je foutloos bent natuurlijk) of moet dat aan het einde van de rubriek?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 16:11

Barcoootje schreef:
hoe zit t eigenlijk met de barrage? Moet je die dan meteen achter je parcours aan springen (als je foutloos bent natuurlijk) of moet dat aan het einde van de rubriek?

Ze roepen het om na je parcour, of je mag of niet. En er staat op parcour schets wanneer!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:16

Aangezien er weinig duidelijk voor je zou ik zeggen, ga is een keertje kijken op concours hoe het gaat bij het springen. Dan zie je vaak al vrij snel wat er bedoeld word en mocht het dan niet duidelijk zijn kun je nog altijd tijdens dat concours iemand vragen wat je niet begrijpt. Door kijken leer je vaak al heel ;)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 22:40

Moonlight17 schreef:
Aangezien er weinig duidelijk voor je zou ik zeggen, ga is een keertje kijken op concours hoe het gaat bij het springen. Dan zie je vaak al vrij snel wat er bedoeld word en mocht het dan niet duidelijk zijn kun je nog altijd tijdens dat concours iemand vragen wat je niet begrijpt. Door kijken leer je vaak al heel ;)

Bedankt, gelukkig snap ik nu hoe het in zijn werk gaat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:22

Wat ook nog kan is parcours lopen met een andere ervaren deelnemer en die vragen hoe het zit. Meestal vinden mensen het juist erg leuk om onervaren combinaties wat op weg te helpen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 16:50

Dankjewel! Lees net de veranderingen die in gaan van af April, dat het halen van wp strenger is geworden. Het is best wel streng geworden! Of lijkt dit maar zo?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:52

Dat bedenk je goed.
Maar de jurering moet ook milder worden na bijscholing zégt de KNHS.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 20:37

Urielle schreef:
Dat bedenk je goed.
Maar de jurering moet ook milder worden na bijscholing zégt de KNHS.

Zeggen, zeggen wat moeten we daar nou van denken? :+ maar, laten we dat hopen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 20:38

Heeft iemand misschien ook nog een link met bladzijde wat tot April de winstpunten regeling is?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:43

Foutloos 60-75 punten 1 winstpunt
Foutloos boven 75 punten 2 winstpunten
Balk/weigering 60-75 stijlpunten geen winstpunt.
Balk/weigering boven 75 stijlpunten 1 winstpunt

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:46

Ik dacht dat als je nu foutloos was en boven de 60 punten, 2 winstpunten had? :? Of heb ik het dan al die tijd verkeerd gedacht, ik ben ook lekker op de hoogte dan van wat ik zelf rijd :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:55

Had je goed, maar veranderd per 1 april weer

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:47

Hamsnuf schreef:
Ik dacht dat als je nu foutloos was en boven de 60 punten, 2 winstpunten had? :? Of heb ik het dan al die tijd verkeerd gedacht, ik ben ook lekker op de hoogte dan van wat ik zelf rijd :')

Boven de 55 is nu zelfs de eis!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 16:30

Ik wilde graag weten wat de regeling is TOT April, heeft een van jullie die misschien ook? :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:41

Foutloos en minimaal 55 voor stijl is 2 winstpunten, 1-4 strafpunten en minimaal 55 voor stijl is 1 winstpunt.

Je zou ook eens in het disciplinereglement springen kunnen kijken op de KNHS-website, daar staan dit soort dingen allemaal in ;)

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:43

Ja, toch wel dus! Dat vind ik een veel betere regeling, zo kom ik nog een keer aan de 10 winstpunten :+
Heb nooit hoge stijlpunten, dus vind de nieuwe regeling echt jammer.