Ruiterroutes Waterleidingduinen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VeerenAshley

Ruiterroutes Waterleidingduinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 11:03

Kan iemand mij wat informatie geven over de (ruiterpaden in de) Waterleidingduinen?

- Hoeveel kilometer ruiterpad ligt er (ongeveer)?

- Sluiten deze paden goed aan op de paden in de Kennemerduinen?

- Hoe zit het met de toegang? Ik begrijp dat je een ruiterbewijs nodig hebt om een toegangsbewijs te mogen kopen, maar dat het aantal toegangsbewijzen beperkt is. Klopt dit, en betekent dit dat je dus pech kunt hebben als de bewijzen uitverkocht zijn?

Bedankt!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 09:44

Is er niemand op Bokt die in de Waterleidingduinen rijdt?

MilesNF

Re: Ruiterroutes Waterleidingduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:47

Er loopt 1 lang pad doorheen, hoevelen weet ik niet precies.
Je moet idd een ruiterjaarkaart kopen (€40,-), hiervoor heb je een geldig ruiterbewijs nodig. Er zijn er wel genoeg

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 09:57

Eén pad maar, dat is niet veel.
Is dat soms het pad dat op ruiterenenmennen.nl staat aangegeven en loopt via de Vogelenzangseduinweg nabij Bennebroek over het ecoduct over de N201 de Kennemerduinen in?

Is er dan ook geen aansluiting tussen de ruiterpaden bij Noordwijkerhout en de Waterleidingduinen?

marjolein__

Re: Ruiterroutes Waterleidingduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:39

je kan beter naar de Kennermerduinen gaan. Daar heb je geen ruiterbewijs of toegangskaart oid nodig. Als je parkeert bij de Zandwaaier aan de Zeeweg, kan je heel groot rondje maken van 1,5 a 2 uur en je kan bij Parnassia ook nog het strand op als je wil.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 14:10

@Marjolein: het gaat mij er vooral om, te weten te komen of dit gebied iets is om langere tijd met plezier in te kunnen rondrijden. Het aantal ruiterpaden dat er in de Kennemerduinen ligt, vind ik vrij beperkt. Vandaar dus mijn vraag of er fijn te rijden valt in de Waterleidingduinen.

Maar in ieder geval bedankt voor de tip!

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:53

VeerenAshley schreef:
@Marjolein: het gaat mij er vooral om, te weten te komen of dit gebied iets is om langere tijd met plezier in te kunnen rondrijden. Het aantal ruiterpaden dat er in de Kennemerduinen ligt, vind ik vrij beperkt. Vandaar dus mijn vraag of er fijn te rijden valt in de Waterleidingduinen.

Maar in ieder geval bedankt voor de tip!

ah oke. succes met zoeken dan!