Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Heb je ook al op Marktplaats gekeken, of naar briefjes op stal? Dat zijn vaak prima spullen maar omdat ze tweedehands zijn toch wat goedkoper. Weet je wel zeker dat je een hele tijd blijft rijden? Anders kun je net zo goed even met 'gewone' kleding rijden tot je zeker weet dat je door blijft gaan.

Sonja schreef:Helemaal prima! Je kunt ook alvast eens naar je toekomstige manege gaan en kijken of ze een prikbord hebben. Laarzen en rijbroeken kun je heel prima tweedehands kopen. Een cap liever niet (omdat je zelf niet kunt checken of hij al eens hard gevallen is).
Loolotte schreef:Sonja schreef:Helemaal prima! Je kunt ook alvast eens naar je toekomstige manege gaan en kijken of ze een prikbord hebben. Laarzen en rijbroeken kun je heel prima tweedehands kopen. Een cap liever niet (omdat je zelf niet kunt checken of hij al eens hard gevallen is).
Moet je een nieuwe als 'ie een keer flink is gevallen dan? Want dan moet ik toch eens gaan shoppen
Jasmijn159 schreef:De eerste paar keer zou ik lekker spullen van de manege lenen, wie weet vind je het wel niets en dan zit je met spullen waar je duur voor betaald hebt.
Verder kun je een cap niet vanaf het internet kopen, die moet je echt passen en niet elk model past op elk hoofd. Dus ik zou me niet op voorhand al vastpinnen op 1 bepaald model.
Ik persoonlijk vind caps met zo'n soort kinbandje echt vreselijk, maar ieder heeft zn smaak natuurlijk
). Als je een probleem hebt met het vinden van een rijbroek, of ze eigenlijk toch niet helemaal lekker zitten (of alleen de prijzigere modellen ivm materiaal oid) dan kun je er altijd voor kiezen om in het begin met een stevige, maar zachte legging te rijden. Zolang er geen versiersels/spijkers/knopjes in zitten die vervelend kunnen zitten in het zadel, of je paard kunnen schuren, is dat een prima optie
het belangrijkste is dat jij er lekker in kunt bewegen.
)