cap

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasper_C

cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 00:03

Omdat we nu op een manege rijden, hebben we een cap nodig.
Ik kan er 1 van de manege lenen, maar dat is nou nieet heel fris.

Ik zoek dus een zo goedkoop mogelijke cap, maar wel dat het nog veilig is. (en dus goedgekeurd wordt door de manege).
UIterlijk boeit me totaal niet, ik ben al wezen kijken in de verschillende webshops, maar kan nou niet zeggen dat ik ze heel mooi vind.

Mijn vraag is dus, in welke prijscategorie moet ik zoeken voor een cap? Wellicht ook een goede webshop?

ElineCath

Re: cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:05

Uiterlijk boeit je totaal niet maar die op webshops vond je niet heel mooi? Haha sorry.

Kijk is bij decathlon, goedkoop maar wel met het verplichte veiligheidscertificaat.

Tessxxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:13

Decathlon inderdaad. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:18

Wat vind je mooi?
Dan kunnen mensen je waarschijnlijk beter op weg helpen.

Jasper_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 00:19

ElineCath schreef:
Uiterlijk boeit je totaal niet maar die op webshops vond je niet heel mooi? Haha sorry.

Thanks, Als er iets tussen zou zitten dat ik mooi zou vinden dan zou het uiterlijk me wel wat boeien, maar de vormgeving opzich vind ik al verschrikkelijk. Voel me net een schooljongen op de fiets. Lol. Maarja het is nu eenmaal verplicht.

HTM schreef:
Wat vind je mooi?
Dan kunnen mensen je waarschijnlijk beter op weg helpen.

Sorry ben heel lastig, ik heb namelijk totaal geen idee. Komt waarschijnlijk omdat het idee om iets op je hoofd te hebben me niet echt aanstaat.
Normaal boiet het me echt niet wat ik aan heb, maar ik vind het echt niks.

Daarom de wens om zo min mogelijk er voor uit te hoeven geven. Draag hem toch maar 1 keer per week, hooguit 2 keer.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:10

Jasper_C schreef:
Sorry ben heel lastig, ik heb namelijk totaal geen idee. Komt waarschijnlijk omdat het idee om iets op je hoofd te hebben me niet echt aanstaat.
Normaal boiet het me echt niet wat ik aan heb, maar ik vind het echt niks.

Daarom de wens om zo min mogelijk er voor uit te hoeven geven. Draag hem toch maar 1 keer per week, hooguit 2 keer.

Je zal toch een keuze moeten maken, of iets wat niks kost, en niet uit maken hoe het er uit ziet, of meer uitgeven voor iets wat je mooi vindt.
En persoonlijk zou ik er voor 1 gaan die past, lekker zit en veiling is.
Het is toch je hoofd waar het om gaat, en 1x verkeerd vallen, en je hoofd doet niks meer....

Maar vind je zoiets niet mooi?
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... /PF-101523

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:41

Ik zou sowieso niet online bestellen, maten kloppen vaak niet en een groot aantal mensen krijgt van een cap die niet dezelfde vorm heeft als hun hoofd echt barstende koppijn %) . Als ik een cap moet hebben ga ik naar de winkel en zet ik ze allemaal op, ver buiten het bereik van de spiegel, als er dan een bij zit waarvan ik geen hoofdpijn krijg en die enigzins binnen of iig niet 2x zo duur is als mijn budget ben ik al blij, meestal is het echt een drama en kom ik alleen thuis met hoofdpijn ^)

Puckbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 07:40

MadeliefFury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 07:53

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:33

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:38

Harrys horse is nog een van de goedkoopste merken haha.

Decathlon heeft ook erg betaalbare caps maar die pasten absoluut niet op mijn hoofd. Ik zou als ik jou was gewoon naar de ruitersportzaak rijden en passen. Je hebt namelijk hele ovale en ronde hoofden en dit kan erg veel schelen kwa pasvorm

Jasper_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 13:42

OK dan ga ik eens langs een winkel. Decathlon zit mniet echt in de buurt dus maar even googlen op een zaak in Den Haag

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:21

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:20

Ik zou eerder voor comfortabel kiezen dan sier. :D
En troost je, een cap is een doodnormaal beeld als je op een paard zit sinds het grootste gedeelte van de ruiters het draagt, dus voor gek staan zul je niet zo snel. :+

De cap die ik nu heb, is nog altijd mijn eerste cap. Ik kreeg 'm voor sinterklaas toen ik naar de manege ging, en nu 7/6 jaar later heb ik 'm nog steeds. Het is dat ie verstelbaar is, anders had ik 'm waarschijnlijk niet meer gepast. Dus dat is ook een aanrader, een verstelbare cap, scheelt ook als je je haar anders hebt zitten wat bijvoorbeeld meer ruimte in neemt. Relatief gezien kan je erg lang met een cap, dus een keertje wat meer geld uitgeven voor iets beters, is heus zo erg niet als je er langer profijt van hebt. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:28

Suliko schreef:
En troost je, een cap is een doodnormaal beeld als je op een paard zit sinds het grootste gedeelte van de ruiters het draagt, dus voor gek staan zul je niet zo snel. :+

De cap die ik nu heb, is nog altijd mijn eerste cap. Ik kreeg 'm voor sinterklaas toen ik naar de manege ging, en nu 7/6 jaar later heb ik 'm nog steeds. Het is dat ie verstelbaar is, anders had ik 'm waarschijnlijk niet meer gepast. Dus dat is ook een aanrader, een verstelbare cap, scheelt ook als je je haar anders hebt zitten wat bijvoorbeeld meer ruimte in neemt. Relatief gezien kan je erg lang met een cap, dus een keertje wat meer geld uitgeven voor iets beters, is heus zo erg niet als je er langer profijt van hebt. :)

Bij sommige manege's is het dragen van een verstelbare cap niet toegestaan ivm veiligheid van de cap. Omdat ze verstelbaar zijn heb je dat ding in je nek zitten die de klap niet helemaal opvangt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:32

Interessant, nog nooit gehoord, maar ik heb dan ook al in geen jaren meer op een manege gereden. :o
Al zit de verstelbare gesp wel echt onder de cap... Maar ach, in al die jaren heeft ie mij in ieder geval goed beschermd. :D

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:37

Ess_Ramona schreef:
Suliko schreef:

Bij sommige manege's is het dragen van een verstelbare cap niet toegestaan ivm veiligheid van de cap. Omdat ze verstelbaar zijn heb je dat ding in je nek zitten die de klap niet helemaal opvangt.

Ik rij wel op een manege, maar bij ons word het juist aangeraden aan de mensen die net beginnen! Het was dat ik het niet wilde omdat het niet lekker zit en ik het er niet mooi uit vind zien, dus heb nu een Br zenith cap.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:40

is uvex niet iets?
de mijne was 100 euro

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:43

Ik zal inderdaad, zoals hierboven gezegd, naar een winkel gaan en passen. Ik heb ook een oerlelijke uvex cap, maar hij zit heerlijk, is lekker luchtig en verstelbaar.
Van het feit dat een verstelbare cap verboden zou zijn op een manege heb ik nog nooit van gehoord. Maar voor de zekerheid kun je even navragen. Zal je net zien, koop je het ding speciaal daarvoor, is die niet goed.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:49

Ga inderdaad even passen in de winkel. Alle caps in de winkels hebben bij mijn weten het veiligheidskeurmerk, dus daar hoef je je dan niet druk over te maken. Maar check nog maar even :). Mijn cap was 29 euro.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:15

Ess_Ramona schreef:

Daar heb ik nu werkelijk nog nooit van gehoord? Ik ken zelfs veel maneges waar ze een paar verstelbare leencaps hebben liggen zodat iedereen een min of meer passende cap kan lenen als ze die nog niet hebben of vergeten oid.
Zou ook niet uit mogen maken wat alle caps voldoen aan hetzelfde keurmerk?

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 02:14

Ik heb laatst een BR toro cap bij medihorses.nl gekocht, was maar 39 euro en wat achter de komma incl. verzending. Cap past goed, ik heb rond gezicht.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 06:29

Ik heb er een van horze bij de agradi vandaan voor €35

MerelM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:32

Ik zou ook idd bij decathlon kijken.. Bij EJ hebben ze vaak ook leuke kortingsacties op heel veel producten! Zou daar ook even kijken.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:17