Kapotte rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maikevermeer

Kapotte rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 19:34

Heyy,

Ik weet niet of dit hier mag maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen.

Mijn vraag was of jullie wel eens met iets wat kapot is naar Divoza zijn geweest, en dat je het ook bij Divoza hebt gekocht.

Mijn rijlaarzen (synthetische) zijn dus binnen een half jaar compleet kapot. Ik vind dit niet normaal ofzo dus had contact opgenomen met Divoza en mijn rijlaarzen opgestuurd want ze wouden ze beoordelen. Krijg ik te horen dat dit niet hoort maar dat ze er niks aan doen, wel mag ik 30 euro korting op nieuwe rijlaarzen. Dat dacht ik dus niet, ik koop daar dus mooi geen laarzen meer.

Hebben jullie ook wel eens zo iets bij Divoza meegemaakt?

Groetjes Maike

Paar foto's, de laars ik op meerdere plekken flink kapot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:37

Het is inderdaad niet leuk als rijlaarzen zo snel kapot gaan, maar ik denk ook wel een beetje dat het je eigen fout is, want je moet er wel voorzichtig mee doen. Tja het is niet leuk als ze na een half jaar al kapot gaan, ik heb liever 30 euro korting op andere laarzen dan dat ze er niks aan doen.. :roll:
Laatst bijgewerkt door Skittlez op 14-02-15 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

little_birdy

Re: Kapotte rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:41

Uhhhh wat heb je met de laarzen gedaan ? Lijken wel hapjes uit te zijn

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:43

little_birdy schreef:

Ja inderdaad.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:44

Ja jeetje, wat is ermee gebeurd? Ik heb zelf erg goede ervaringen met Divoza. Wel eens gehad dat ze even niet 'meedachten' maar met wat doordrammen toch een goede service gekregen.

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:45

Ik heb chaps september gekocht voor wedstrijd best dure vond ik zelf rond de 100,- 2x aangehad op wedstrijd sprongen ze midden in de proef kapot ben er niet mee terug gegaan maar twijfel toch
Heb dit pas ook gehad met mijn choppers ben ik wel mee terug gegaan en gezegt dat ik ze pas 3 maanden had en nu al de zool los gehad terwijl ik er maar 4 keer per week ongeveer mee rijd hier zeiden ze op dat ze niet bedoeld zijn voor veel gebruik dus kreeg geen vergoeding ofzo

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:48

Altijd even de klantenservice bellen. Kom je veel verder dan in de winkel :j

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 19:49

little_birdy schreef:

Het punt is dus dat ik er niks mee gedaan heb. Heb ze maar 1 tot 2 keer per week aan zodat ze lang mee gaan. En maak ze na het rijden altijd netjes schoon. Daarom is het ook zo raar.

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 19:49

Sjira schreef:

Heb de klantenservice gehad

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 19:50

Xrachelle schreef:
Ik heb chaps september gekocht voor wedstrijd best dure vond ik zelf rond de 100,- 2x aangehad op wedstrijd sprongen ze midden in de proef kapot ben er niet mee terug gegaan maar twijfel toch
Heb dit pas ook gehad met mijn choppers ben ik wel mee terug gegaan en gezegt dat ik ze pas 3 maanden had en nu al de zool los gehad terwijl ik er maar 4 keer per week ongeveer mee rijd hier zeiden ze op dat ze niet bedoeld zijn voor veel gebruik dus kreeg geen vergoeding ofzo

Ik heb bij hun ook jophurs gekocht waar de stiksels loslieten naar 3 keer aangehad en daar konden ze ook niks aan doen.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:52

maikevermeer schreef:
Sjira schreef:

Heb de klantenservice gehad

Ik denk dat je echt blij moet zijn met 30,- korting hoor.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:55

je moet ze ook alleen aantrekken met rijden B-)
poetsen, zadel halen, IN DE STAL VAN HET PAARD LOPEN enzo moet je gewoon met andere schoenen doen :*
dus niet in de stal of wei lopen met die laarzen :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:00

Nou ik heb mondoni fields al 2.5 jaar lederen. Daarmee bagger ik overal mee Door en ze zijn op een gat in de zool na nog heel netjes. Vandaar mijn vraag wat heb je ee mee gedaan haha

countryhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:08

Dit zijn synthetische laarzen, die hebben dezelfde eigenschap als skayleer, bij wrijving gaat het bovenste laagje eraf. Jammer dat dat al zo snel is, kan ook zijn door verkeerde schoonmaakmiddelen, of te koud staan. Bij echte leren laarzen zul je deze slijtage niet zien.

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 20:48

countryhorse schreef:
Dit zijn synthetische laarzen, die hebben dezelfde eigenschap als skayleer, bij wrijving gaat het bovenste laagje eraf. Jammer dat dat al zo snel is, kan ook zijn door verkeerde schoonmaakmiddelen, of te koud staan. Bij echte leren laarzen zul je deze slijtage niet zien.

Ik heb nu leren gehaald, bevalt me tot nu toe een stuk beter. Hopelijk gaan ze niet snel kapot want dat hoort niet. Me rubberen jophurs en rubberen rijlaarzen die heb ik al 3,5 en 4,5 jaar en zijn nog steeds netjes. Jammer dat ze er niet uitzien en niet echt lekker lopen nadat je synthetische en leren laarzen hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:57

Ik heb leren rijlaarzen, gebruik ze minimaal 4 keer per week, soms twee paarden achter elkaar. Ik mest er mee uit, loop er mee door de modder...

En ze zien er nog steeds super uit!

Je moet niet verwachten dat je syntetische laarzen een lange levensduur hebben. Kwaliteit kost nu eenmaal geld. Ik vind dat Divoza zich méér dan coulant opstelt door jou nog eens 30 euro korting te geven op nieuwe laarzen, terwijl het overduidelijk gebruikererssporen zijn!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:01

Janine1990 schreef:
Ik heb leren rijlaarzen, gebruik ze minimaal 4 keer per week, soms twee paarden achter elkaar. Ik mest er mee uit, loop er mee door de modder...

En ze zien er nog steeds super uit!

Je moet niet verwachten dat je syntetische laarzen een lange levensduur hebben. Kwaliteit kost nu eenmaal geld. Ik vind dat Divoza zich méér dan coulant opstelt door jou nog eens 30 euro korting te geven op nieuwe laarzen, terwijl het overduidelijk gebruikererssporen zijn!

Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Met synthetische spul krijg je helaas dit soort dingen, maar daar betaal je ook voor.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:12

persoonlijk altijd goed geholpen bij klachten.

Zelf 8 jaar in een schoenenzaak gewerkt.
Nadeel van synthetische materialen is dat ze kunnen knappen, helemaal bij intensief gebruik of in aanraking met bijtende middelen. Daarbij voeren ze zweet niet af en als vocht van binnen uit niet weg kan kan je ook dit als effect hebben.

Persoonlijk vind ik dat syntetische materialen, zoals nep leer, niet in schoenen gebruikt moet worden. Helemaal niet wanneer het zo intensief gebruikt wordt als paardrijlaarzen.

Ik weet niet wat je laarzen gekost hebben ts, maar ik zou de 30 euro aan pakken en betere (leren) laarzen aanschaffen.
Als je voor je gevoel recht hebt op een grotere vergoeding zou ik dit zeker aangeven. Je kunt altijd proberen, Nee heb je...

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 18:34

Alice13 schreef:
persoonlijk altijd goed geholpen bij klachten.

Zelf 8 jaar in een schoenenzaak gewerkt.
Nadeel van synthetische materialen is dat ze kunnen knappen, helemaal bij intensief gebruik of in aanraking met bijtende middelen. Daarbij voeren ze zweet niet af en als vocht van binnen uit niet weg kan kan je ook dit als effect hebben.

Persoonlijk vind ik dat syntetische materialen, zoals nep leer, niet in schoenen gebruikt moet worden. Helemaal niet wanneer het zo intensief gebruikt wordt als paardrijlaarzen.

Ik weet niet wat je laarzen gekost hebben ts, maar ik zou de 30 euro aan pakken en betere (leren) laarzen aanschaffen.
Als je voor je gevoel recht hebt op een grotere vergoeding zou ik dit zeker aangeven. Je kunt altijd proberen, Nee heb je...

Oké, ik las net op de site dat je op bijna alle producten 1 jaar en op sommige zelfs 5 jaar garantie hebt. Het lijkt me op inklaarden dat je ook wel garantie krijgt dus ga nog maar is een keer navragen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:52

Als dit op de site staat zou ik daar zeker navraag over doen!
Als winkel wil je altijd graag dat klanten tevreden zijn. Dan spreken ze goed over je en komen ze nog eens terug, toch?!
Dus wanneer zij een jaar garantie bieden horen ze dit, voor mijn gevoel, ook na te komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:53

maikevermeer schreef:
Oké, ik las net op de site dat je op bijna alle producten 1 jaar en op sommige zelfs 5 jaar garantie hebt. Het lijkt me op inklaarden dat je ook wel garantie krijgt dus ga nog maar is een keer navragen.

Gebruikerssporen vallen nooit onder garantie hoor.
Garantie op rijlaarzen na zoveel gebruik is nauwelijks denkbaar.

Je kan bij garantie denken aan een scheve/getordeerde boom in een zadel, regendekens die niet zolang waterdicht bleven als de fabrikant beloofde, een RVS bit dat toch sporen van oxidatie laat zien etc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:54

Alice13 schreef:
Als dit op de site staat zou ik daar zeker navraag over doen!
Als winkel wil je altijd graag dat klanten tevreden zijn. Dan spreken ze goed over je en komen ze nog eens terug, toch?!
Dus wanneer zij een jaar garantie bieden horen ze dit, voor mijn gevoel, ook na te komen.

Een concern als Divoza ligt sowieso niet wakker van een klant die niet terugkomt als het gaat om syntetische laarzen. ;)
Moet je kijken wat daar wordt afgetikt op een koopavond :Y)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:14

Maar This geen slijtage hoor!
Wat haar laarzen hebben zie je super vaak bij synthetisch materiaal de toplaag bladert af. Dat is een gegronde klacht en heeft niets met slijtage te maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:17

Alice13 schreef:
Maar This geen slijtage hoor!
Wat haar laarzen hebben zie je super vaak bij synthetisch materiaal de toplaag bladert af. Dat is een gegronde klacht en heeft niets met slijtage te maken.

En wat is de oorzaak dat de toplaag afbladert?
Juist, gebruik...

Waarschijnlijk meer gebruik dan een dergelijke laars aan kan. En daar is de prijs dan ook weer naar.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:08

Janine begrijp wat je bedoeld hoor... Zelf 8 jaar in de schoenen gewerkt en zoals ik al zei hou ik helemaal niet van synthetische materialen en ook zeker niet geschikt v bij de paarden.

Top laag laat vaak los door dat vocht van binnen uit niet weg kan. Er ontstaan kleine scheurtjes waardoor vocht onder de top laag kan en uit eindelijk afbladert net als oude verf.

Wanneer winkel een jaar garantie biedt op deze laarzen en ze gaan stuk doet na mijn idee de prijs er niet na!

Persoonlijk waarschuwde ik altijd bij dit soort materialen dat dit kan gebeuren. De winkel waar ik werkte vergoede dit product bijna altijd volledig of iig grotendeels wanneer het binnen ons gestelde termijn stuk ging. (Meestal was dit twee seizoenen.)

Ohja en over of het divoza niet uit zou maken als klant weg blijft! Slecht nieuws gaat twee keer zo snel. En ondanks dat klant misschien wel terug komt wordt deze wel kritischer en minder royaal en in deze tijden heb je dan liever al je klanten lijkt mij.