transportbeschemers aandoen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

transportbeschemers aandoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 08:13

Hoi

mijn paard verhuisd vandaag van pension naar een weide hier korter bij... ze staat al jaren op stal en is dus niet meer vervoerd... ik heb transportbeschemers voor haar maar nu vraag ik me af of dit wel een goed idee is om ze aan te doen...

Ze kan best zenuwachtig zijn op andere plaatsen of verandering... ze is ook niet de makkelijkste in omgang en denk dat ze in stresssituaties wel zou durven slaan...

wat zouden jullie doen?

xAntoinettex

Re: transportbeschemers aandoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 08:15

Die van mij vond ze ook spannend, dus nu heb ik ze alleen voor aan. Achter komt nog wel. Misschien is dat een idee?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 08:25

Als je je er nu al zelf zorgen om maakt, lekker aflaten. Je zegt dat ze snel gestresst is, dan zou ik haar nu niet ook nog patsboem gekke dingen om haar benen gooien die ze misschien niet prettig vindt. Zonder transportbeschermers kunnen ze ook heel goed op de trailer, zeker voor een klein stukje. En dan ga je op de nieuwe weide gewoon af en toe oefenen met die dingen, voor de toekomst :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 08:28

Toen ik die van mij moest verplaatsten (1 maand in de hand, nooit op de trailer gestaan en nooit op vreemd terrein geweest.) heb ik haar peerbeschermers om gedaan. Die kende ze en had ze toch wat bescherming, maar als ze gek zou doen dan zitten ze niet in de weg.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 08:45

Ik zeg ook peesbeschermers en springschoentjes, ik heb zelf deze peesbeschermers gekocht, (eigenlijk om mee te rijden) maar worden vaker ook voor transport gebruikt. Vetlok/kootbeen zitten ook ingepakt, zijn neopreen en ademend, ze zijn ook voor de achterbenen, daarvoor heb je meestel gewoon maatje groter nodig , maar je kunt ook alleen voor doen. Zijn ong zoals op de foto, kon alleen deze afbeelding vinden even snel dan heb je een idee, ik heb ze gewoon van harry's horse . . . . Succes, blijf vooral zelf ontspannen !!

Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 09:36

Die heb ik ook voor te trainen :-) dus dat is misschien een idee

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 22:15

ik heb ze uiteindelijk geen bescherming aangedaan want ze was wel heel gestresseerd... maar ze staat veilig en wel op haar nieuwe plekje :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:17

Fijn! :)