Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Airnt schreef:de enige die doorgaans controleerd is de ferrymaatschappij, en je kunt niet met de chunnel reizen tenzij je een fantastische paardenvrachtwagen hebt.
let op:
export licence (eenvoudig maar essentieel)
traces attest...
maar ook... zorg dat je je ferry boekt via de freight booking lijn, je moet erbij vertellen dat je paarden mee hebt, dat kost 50 euro meer ofzo. voordeel is doorgaans wel dat ze je voorang geven bij drukte, en dat je ook om een open boeking kan vragen, zodat je niet hoeft te haasten.
je betaald per meter lengte van e kombinatie, dus een trailer is beduidend duurder dan een vrachtwagentjes ofzo.
meestal is een transporteur ca 600€per paard schat ik zo, dus daarvoor kun je wel degelijk heen en weer rijden, zelf (omdat twee paarden)
ikzelf rij morgen naar de UK uit duitschland (nog ietsie verder) en betal 500€ ferry en ca 300€ brandstof retour, dus valt allemaal wel mee.
ze vragen bij de aanvraag van de traces attest wèl om een route, maar dat is niet heel ingewikkeld.
als je een heel oude trailer hebt kùnnen ze het afkeuren, maar meestal doen ze echt niet moeilijk.
ik hoorde van mijn Amtsveterinair vandaag dat zelfs Entingen niet strict noodzakelijk zijn!(wat internationale transport aangaat) (wat mij enigsinds verbaasde...)
Die verdraaide noordzee maakt het prijzig. Wel bedankt voor je uitleg!