Welke naaimachine om dekens te maken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Welke naaimachine om dekens te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 16:26

Helaas hebben wij heel veel slopers onder de paarden en zijn er regelmatig dekens kapot. Normaal repareren we de dekens weer, maar nu is de naaimachine kapot. Daarom zijn we op zoek naar een goede naaimachine die ook geschikt is om dekens mee te maken. Het liefst één die zelfs door dekensingels heen komt. Zijn er machines die dat werk aan kunnen? Graag al jullie ervaringen. Ook overige tips om dekens te repareren zijn welkom.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:35

Mijn moeder heeft een singer met een extra sterke motor (het idee is dat je daar ook spijkerbroeken mee kan maken, meerdere lagen spijkerstof op elkaar dus). Ik weet niet of dat vergelijkbaar is met het vermogen wat je nodig hebt voor je dekens, onze boetdeken ging er wel prima onder.

Wij hebben trouwens ook nog een antieke die je met de hand aan moet zwengelen, die gaat volgens mij ook echt door alles, maar het is wel arbeidsintensief :P .

mrie

Re: Welke naaimachine om dekens te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:59

Bernina, ouder type met metalen kast. Is goed op marktplaats te krijgen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:01

Als je ook door dekensingels heen wilt naaien, dan heb je denk ik wel een professionele/industriele naaimachine nodig en die zijn alles behalve goedkoop. Kan je heel veel dekens voor kopen... Maar misschien heb je geluk en kan je een sterke machine op marktplaats vinden.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 18:38

Bedankt voor de reacties, ik ga sowieso eens kijken naar singer en bernina. Ik las ook ergens anders dat yuki, pfaff en husqvarna goede machines hebben voor zwaar werk. Iemand die daar ervaring mee heeft?

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:46

Ik zou een Singer neemen beste merk vind ik zelf :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 05:20

Mijn Husqvarna Classica 95 naait moeiteloos door 6 lagen jeans. Dit is al een oude machine, maar met een electronisch gestuurde motor. Repareren van eczeemdekens doe ik daar ook mee maar dat kost me geregeld een naald. Zelfs de dikkere 90 jeansnaalden hebben soms moeite met singels.

Ik heb nu een oude schoenmakers stikmachine, nadeel werkt op krachtstroom en wegens een verbouwing op stal is dat nu niet beschikbaar. Zodra dat klaar is ga ik met die machine aan de slag....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 06:26

Staar je niet blind op het merk, een goedkope singer is naar et werk genoeg.
De nieuwe, goedkope machines zijn plastic en gaan het niet redden.

Oudere, zwaardere modellen (mp?) zijn geschikter. Dan kan je beter een tweedehands kopen.

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:36

Mijn zusje doet het met een machine van het merk Singer, gaat goed