pony met muurtje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UniQueU2

pony met muurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 19:18

Hallo, sindskort verzorg ik een shetlander die op stal gedumpt is.. er komt niemand voor en niemand is de eigenaar wanneer het op betalen komt. Nu heb ik de zorg op me genomen. Maar het paardje heeft een ontzettende muur om zich heen. Hij doet alles. Is ontzettend lief.. kortom in de omgang een geweldig dier. Ik merk alleen dat hij je wel op afstand houdt. Hij komt niet naar je toe of zoekt aandacht. Heeft iemand tips?
De tijd maakt het wel goed.. maar wie weet er iets... ik doe er nu van alles mee... losgooien, longeren, grondwerk en wandelen.. hij mag niet buiten het terrein komen..

Auk1234

Re: pony met muurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:21

Probeer zijn vertrouwen winnen. Dus ga lekker met hem poetsen en wandelen, of je gaat even een tijdje gezellig bij hem zitten terwijl hij hooi/kuil aan het eten is.

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:28

Ik denk dat juist de vrijblijvende dingen, zoals lekker bij hem gaan zitten, of lekker los in de wei een beetje borstelen het snelst werken en verder is het gewoon een kwestie van tijd.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:27

Het kan zijn dat hij het vertrouwen nog moet winnen, maar er zijn ook paarden die van nature niet zo van de aandacht zijn. Wij hadden een zogenoemd "autistisch" paardje op stal staan: deed alles wat je vroeg (en ging ook pas weer wat anders doen tot hij die opdracht kreeg), maar was niet van het contact zoeken of knuffelen. Hij stond er maar wat apatisch bij, te wachten tot hij weer een nieuwe opdracht kreeg. Mijn advies: geen korte termijn doelen stellen, maar het de tijd geven. Vooral gestructureerd bezig blijven (paarden zijn tot op zekere hoogte gewoonte dieren) en geen verwachtingen hebben. Niet teveel van hem vragen, maar hem in zijn waarde laten: je zult zien dat je ongemerkt steeds een stapje verder komt. ;)

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:27

Kijk is op horsefulness.be bij het vrije werk.
Daar staat alles op om een goede band te creëren met je paard.
Als je vragen hebt mag je me gerust pb'en.

Veel succes