Dubbel lidmaatschap bij KNHS zorgt voor problemen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Dubbel lidmaatschap bij KNHS zorgt voor problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 13:27

Ik hoop dat iemand hier mij meer duidelijkheid kan geven, misschien begrijp ik het wel allemaal verkeerd.
Ik heb mail contact met de KNHS maar wacht nog op antwoord.

Ik heb sinds oktober 2014 een lidmaatschap bij de KNHS + p&s en in dezelfde tijd heb ik mij aangemeld bij rijvereniging Lichtenvoorde.
Het aanmelden was een hoop gedoe en er ging het een en ander mis, maar uiteindelijk leek alles goed te zijn. Maar volgens mij is dat dus niet zo...
Ik moest toen ik oktober twee keer 83,- betalen. Een maal bij de vereniging en een maal van het KNHS.
Toen ik dat gedaan had, wees mijn vriendin mij er op dat dit niet kon kloppen. Je betaalde OF de KNHS of je rijvereniging dit bedrag, maar niet beide. Toen ik de KNHS hier over had gebeld bleek het te kloppen en ik kreeg als antwoord dat ik dus schijnbaar een dubbel lidmaatschap zou hebben en ze dat gingen veranderen en ik mijn geld terug gestort kreeg. (Dit was in november 2014)

Nu in januari krijg je natuurlijk een rekening van het jaar 2015. Ik krijg nu dus weer van EN mijn rijvereniging een grote rekening van over de 80,- EN van KNHS een betalingsherinnering van over de 80,- -O-
Ik weet dat ik voor mijn rijvereniging 25,- per jaar betaal en voor de KNHS 83,35 per jaar. (Althans, dat weet ik nu allemaal niet meer zo zeker.)

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid geven? Ik zal het antwoord van de KNHS in het topic zetten, mochten nog meer mensen zich dit afvragen.

Anoniem

Re: Dubbel lidmaatschap bij KNHS zorgt voor problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:29

Gewoon ff bellen met de KNHS, zij zouden het immers weer rechtzetten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 13:39

Ik heb deze keer gemaild zodat ik het 'op papier' zou hebben..

Dien97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:17

Ik betaal ook voor mijn rij vereniging EN voor KNHS een groot bedrag. Dus ben benieuwd hoe het zit..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 14:25

Nou moet ik wel zeggen dat ik de aller goedkoopste rijvereniging heb hier in de buurt (niet lessend) dus mensen om mij heen betalen ook veel meer hoor..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:31

Je kan het beste de rijvereniging vragen wat zij nu gefactureerd hebben.
Het lidmaatschap voor de KNHS inclusief P&S is iets van 43 euro per jaar.
Een startpas is rond de 80 euro per jaar.

Bij de vereniging waar ik penningmeester ben, krijgen de leden de factuur voor de startpas van de KNHS zelf. De factuur met verenigingscontributie + KNHS lidmaatschap (die 43 euro) krijgen ze van ons. Het is dus mogelijk, als je een startpas hebt, dat het wel klopt dat je 2 facturen van rond de 80 euro krijgt.

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:32

Is het wel hetzelfde bedrag?
Je hebt meerdere kosten namelijk,
-Je lidmaatschap bij de vereniging, in jouw geval 25 euro
-Je startpaskosten
-Je lidmaatschap bij de knhs
-Je abbonnement op de paard&sport
Ik zou nog even goed nagaan welke kosten door wie berekend worden. Zou ook even contact opnemen met je vereniging, misschien dat zij duidelijkheid kunnen scheppen?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:07

Als ik dit zo lees, denk ik ook aan factuur voor startpaskosten vd knhs en factuur voor lidmaatschap + Paard&Sport van de vereniging.

Startpas betaal je ad KNHS, ca. 80 euro en de rest aan je vereniging en dat kan ook ca. 80 euro zijn.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:12

tja ik betaalde toen bij de voltige vereniging lidmaadschap knhs , bij de rijverening en via t fnrs betaalde ik contributie aan de knhs.. 3x!!! en volgens die oelewappers klopte t nog allemaal ook..

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:15

Ik zit bij dezelfde vereniging, volgens mij betaal ik ook twee keer rond de €80!

Even nagekeken, voor de vereniging heb ik begin dit jaar €76,75 betaald. Daar komen de kosten van een startpas van de KNHS dus nog apart bij.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 08:49

Ik denk inderdaad ook dat het twee aparte zaken zijn, en je dus echt in totaal zo'n 160 euro betaald.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 08:53

Heb je een Mijn Knhs account? Als het goed is, moet je daar je lidmaatschap(pen) kunnen zien. Misschien dat je daar al iets ziet waardoor het duidelijker wordt.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:17

Startpas in oktober kost toch de helft?
edit: ohnee, dat is niet meer. In dat geval klopt het waarschijnlijk gewoon.
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 09-02-15 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:22

Dat zou best kunnen kloppen :j

Wij betalen ook direct aan de KNHS de kosten voor de startpas en dan aan de vereniging het lidmaatschap en de afdracht voor de KNHS voor het lidmaatschap.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:34

Ik heb hetzelfde gehad met FNRS en KNHS. KNHS lid vanwege ruiterrijbewijs en omdat ik bij de manege rij betaal ik ook FNRS lidmaatschap waardoor ik een 2e KNHS nummer ontvang en 2x paard en sport. Zo onlogisch.

Overigens is de lidmaatschap voor FNRS maar 15 euro, rest gaat naar de manege ;) .

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:20

verography schreef:
Ik heb hetzelfde gehad met FNRS en KNHS. KNHS lid vanwege ruiterrijbewijs en omdat ik bij de manege rij betaal ik ook FNRS lidmaatschap waardoor ik een 2e KNHS nummer ontvang en 2x paard en sport. Zo onlogisch.

Overigens is de lidmaatschap voor FNRS maar 15 euro, rest gaat naar de manege ;) .

hier lagen er 5!! paard en sport op de mat :+ 3 waren dr voor mij... hoebedoel je slecht voor t milieu

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:27

Je betaald rond de 80 euro startkaart aan de knhs en 80 euro aan de vereniging dat is 25 euro lidmaatschap, 17,afdracht
aan de knhs en 42,50 paard en sport