Nu nog scheren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 21:26

Is het verstandig om nu nog te scheren?
Mijn pony blijft sloom met rijden, is snel buiten adem en drijfnat van het zweet.
Hij loopt gemiddeld 3x in de week, meestal in een binnenbak.
Hij heeft een hele dikke wintervacht, ik heb reeds een streep geschoren bij zijn luchtpijp maar dit helpt niet genoeg.
Voorderest is er niks mis met hem, de eerste 10 minuten is hij lekker wakker maar zodra hij hard moet werken krijgt hij het te warm.

Dus kan ik hem deze week of volgende week nog scheren?

Aslien

Re: Nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:46

Ik zou niet nu nog scheren, zelf houd ik altijd aan op zijn laatst scheren kerst/oud jaar. Meeste pony's gaan rond deze tijd al weer bijna verharen en dit proces breng je dan in de war.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:51

Ja hoor, ik heb vorig jaar het hele jaar door om de paar maanden geschoren. Maakt echt niet uit.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 21:53

Ilsaaaa schreef:
Ik zou niet nu nog scheren, zelf houd ik altijd aan op zijn laatst scheren kerst/oud jaar. Meeste pony's gaan rond deze tijd al weer bijna verharen en dit proces breng je dan in de war.

Hij is totaal niet aan het ruien, hij gaat meestal pas in de rui rond maart/april omdat hij onder een exeemdeken staat vanaf eind februari.
Heb verschillende meningen gehoord over het verstoren van het ruien.
De ene zegt niet doen want dan scheer je de zomervacht ook weg en de andere zegt gewoon doen, kan geen kwaad. Vandaar mijn vraag hier, pony moet volgende week mee op nationale jumping en wil hem het niet aandoen om bij 10 gr een parcours rond te moeten springen met zo'n dikke berevacht.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:55

ik zou hem gewoon scheren, vooral als hij zijn warmte niet kwijt kan :) en nu geef je ook al dat hij flink moet werken over een week zou ik het er lekker afhalen

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 21:57

kirri schreef:
ik zou hem gewoon scheren, vooral als hij zijn warmte niet kwijt kan :) en nu geef je ook al dat hij flink moet werken over een week zou ik het er lekker afhalen

Oké had het eigenlijk al besloten maar mijn vader is nogal tegen scheren omdat hij vind dat ze niet voor niks zo'n dikke vacht aanmaken. Nu nog een scheermachine zoeken om te huren voor zondag..

Auk1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:58

Gewoon scheren, moet je hem natuurlijk wel een deken opleggen na de tijd. :P

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 21:59

Ja heb al een 200gr regendeken die hij nu opheeft, heb nog een 150grams staldeken en een 200 of 300 grams regendeken met buikflap in bestelling dus dat komt wel goed :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:02