Waterdichte rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyxLinn

Waterdichte rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 15:36

Afgelopen week heb ik gekeken bij een leuk verzorgpaardje. Ik weet nog niet of het doorgaat, maar ik ga volgende week voor de 2e keer kijken. Om het paard uit de wei te halen moet ik door een flinke modderpoel en diepe plas en daarvoor ben ik op zoek naar waterdichte laarzen waar ik ook mee kan rijden.

Aangezien het nog niet zeker is en ik vorig jaar al 2 paar leren rijlaarzen heb gekocht wil ik er niet teveel aan uitgeven. Aan rubberen laarzen heb ik ook gedacht, maar als het niet doorgaat kan ik ze alsnog wel gebruiken en daarom zoek ik toch laarzen die je op stal kan gebruiken en dus een stuk mee kan lopen.

Muckboots lijken mij erg fijn, maar zitten eigenlijk wel boven mijn budget. Zijn er nog goedkopere varianten waar jullie een goede ervaring mee hebben?

Alvast bedankt!

LesleyxLinn

Re: Waterdichte rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 00:00

Niemand?

Puckbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:58

Ik heb zelf geen muckboots maar die lijken mij ook erg fijn! Zoek je thermolaarzen of laarzen waarmee je ook in de zomer mee kan lopen? En waarom wil je geen rubberen laarzen?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 12:17

Puckbeer schreef:
Ik heb zelf geen muckboots maar die lijken mij ook erg fijn! Zoek je thermolaarzen of laarzen waarmee je ook in de zomer mee kan lopen? En waarom wil je geen rubberen laarzen?

Laarzen voor de winter en zomer. Daarom lijken die muckboots zo ideaal.

Rubberen laarzen zijn niet ideaal om een lange tijd op te lopen en de gevoerde zijn te koud in de winter en warm in de zomer.

Ik ben er eigenlijk al uit dat ik muckboots wil. Ik heb ze een tijd geleden een stuk goedkoper gevonden, maar ik kan ze niet meer vinden. Mocht iemand wat weten hoor ik het graag.

LindaColijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:32

Mijn ervaring is dat het het geld wel waard is. Ik heb het gehad met de outdoor laarzen en met wandelschoenen. Hoe duurder hoe langer ze mee gaan en mooi blijven. Zo zal het vast ook zijn met de muckboots.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:34

Ik heb gewoon gevoerde rubberlaarzen voor in de drap rond te lopen en zodra ik op mijn paard stap doe ik mijn goede rijlaarzen aan :)
Dat is misschien wel een optie? Gewoon rubberlaarzen, eventueel gevoerd, aandoen met uit de wei halen en bij het rijden gewoon laarzen aan.

YvonneAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:33

Net muckboots besteld! Ben benieuwd hoe ze zijn en of ze lang mee gaan. Winter komt er weer aan dus alvast voorbereiden! :D

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:30

Ik gebruik daarvoor mijn rubberen laarzen en op stal zijn ze ook gewoon prima te gebruiken!

YvonneAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:18

photograph74 schreef:
Ik gebruik daarvoor mijn rubberen laarzen en op stal zijn ze ook gewoon prima te gebruiken!

ja met dikke sokken zou dat inderdaad ook prima kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:23

Kun je niet gewoon rubberen laarzen kopen en dan met je leren laarzen rijden? Die 30 seconden omwisselen is toch niet zoveel moeite?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:25

Wat is je budget precies?

Muckboots zijn heel fijn, zit ook een goed voetbed in. Anwb laarzen zijn ook heel prettig (ik koop ze altijd in de aanbieding, dan valt de prijs erg mee), ook een fijn voetbed, maar kunnen minder goed tegen mest en gaan daarom minder lang mee. 'normale' rubber laarzen zijn het goedkoopst, maar ik loop die meestal heel snel lek bij de paarden.

Je kan ook wat duurdere rubberen rijlaarzen proberen : bijvoorbeeld de Aigle, die zitten net wat mooier/fijner.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:29

Ik ben naar precies hetzelfde op zoek.
Waterdichte laarzen, waar je lekker op moet kunnen lopen en ook mee kunt rijden.

Nu zie ik hier Muckboots genoemd worden. Had er nog nooit van gehoord, dus even opgezocht.
Lopen die laarzen lekker? En zijn ze niet erg breed om mee te rijden (voldoende ruimte in de beugels)?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 21:57

Dit topic heb ik in februari al geopend :+

Inmiddels heb ik ergens een goedkope variant van muckboots gekocht.
Ik vind ze wel fijn, passen bij mij gewoon in de beugels en ik kan er hele stukken mee lopen.

Paar maanden terug met de paarden naar het water geweest. Het was de bedoeling dat ik alleen foto's zou maken en daarom muckboots aangedaan. Daarna toch gaan zwemmen met de paarden. De binnenkant van de muckboots nemen echt veel water op :+

Ik zou alleen wel voor de echte muckboots gaan. Deze zijn langer, smaller en sluiten beter aan om je kuiten.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 06:36

Oh, haha :+
Bedankt voor het delen van je bevindingen!