Pony kunnen ineens niet meer samen de wei op

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frenchie155

Pony kunnen ineens niet meer samen de wei op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 10:08

Hallo,
Graag jullie advies. Ik heb 2 ponyruinen die altijd samen op de wri gingen, geen enkel probleem.
Een paar maanden geleden heeft iemand zn hengstje in de wei ernaast gezet en die was erg druk. Dit sloeg toen over op 1 van de ruinen (die normaal ook de 'leider' is) en die ging toen ineens achter de andere aan, hem bijten etc. Het was erg vervelend. Die andere wist niet waar ie het zoeken moest.

We dachten dat het door de hengst kwam dus volgende keer weer gewoon ponys samen (uiteraard niet meer met de hengst in de buurt) maar hij ging er gelijk weer achteraan.

Weeruit elkaar gehaald, 6 weken apart in de wei gezet. Gisteren weer geprobeerd maar weer precies hetzelfde. Hij gaat er gelijk achteraan en die ander rent weg.

Iemand een idee wat hier gebeurd is en of we dit nog kunnen oplossen? Ik vond het zo fijn dat ze gewoon samen konden.
De leiderruin is bijna 6 jaar.
Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:10

Eigenlijk moet je het ze zelf uit laten vechten, maar als het er echt heel heftig aan toe gaat, snap ik dat je dat niet wil en zul je ze apart moeten zetten.
Elke keer dat er een nieuw paard bij de 'kudde' komt (ook al zat er een draad tussen), zal de rangorde opnieuw bepaald moeten worden.
Dat is bij jou dus gebeurd.

Dus je hebt twee opties:
- Uit laten vechten
- Apart zetten

Frenchie155

Re: Pony kunnen ineens niet meer samen de wei op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 10:37

Dank je Kim, alle mogelijke beschermers om en maar hopen dat het snel uitgevochten is ;)