camera of babyfoon in de trailer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rosanja

camera of babyfoon in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 14:14

hallo
Ik wil graag een camera in de trailer zodat ik tijdens het vervoer de paarden in de gaten kan houden.
Nu heb ik ook wel eens gelezen dat er mensen zijn die een babyfoon gebruiken.
Even bij de mediamarkt geweest maar daar werd ik niet veel wijzen van en er waren er maar 2 babyfoons die een camera hadden en een erg klein beeldscherm. Dat lijkt me niet echt handig.

Dus dan denk ik toch maar voor een camera gaan.
Maar wat voor merk is het beste? Is een 'gewone' achteruitrij camera ook geschikt?
Hoe doe je dat met stroom in de trailer? Wel of niet aftappen van het lampje, ik lees verschillende meningen daarover. Of een camera op batterij? (dat lijkt mij dan weer niet zo handig).

Nou goed .... wie heeft er tips?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:21

Ik heb wel een hele tijd een babyfoon gebruikt, deze had een prima scherm! Ik weet zo niet meer hoe het merk heten maar kan het even voor je opzoeken :)

Dit was wel lekker makkelijk met stroom, er zat gewoon een oplader bij dus ik legde hem altijd gewoon de nacht voor ik hem nodig had even aan de lader. De ontvanger had ook altijd prima bereik, nooit storingen gehad :)

Er zijn ook camera's die je kunt bekijken via je smartphone, die hebben wij in de stal hangen bij de drachtige merries. Maar deze zijn meestal wel in de hogere prijsklasse geloof ik.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:38

Wij hebben een camera in de trailer, met een 7 inch scherm, in kleur. Bevalt erg goed en is een heel prettig idee omdat we de paarden altijd kunnen zien. Wij hebben er een met kabel, draadloos schijnt nogal eens tegen te vallen qua beeldkwaliteit.
Ik weet eigenlijk niet hoe wat met de stroom gedaan hebben........mijn man heeft het aangelegd. Kan ik evt. voor je navragen. De camera die wij hebben was rond de 200,- en heeft dus een kleurenscherm en nachtzicht.
Wij hebben overigens een achter uit rij camera, die je op continue beeld kan zetten, en dat voldoet dus uitstekend.

Die is nu zelfs afgeprijsd!
http://www.achteruitrijcamerawinkel.nl/ ... -p-80.html

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 15:19

@iEmma: alle tips zijn welkom hoor, dus als je het merk babyfoon nog weet....

@ElCid: Die aanbieding ziet er wel interessant uit! Maar euhh hoe zit het dan met die kabel, trek je die helemaal door naar de trailer vanaf je scherm? Dat is toch voor het beeldsignaal, niet voor de stroom neem ik aan. Dan vind ik 15 meter wel aan de korte kant... :o?

ElCid

Re: camera of babyfoon in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:19

Die is voor het beeldsignaal, klopt. Onze kabel is ook 15 meter, voor een gewone trailer met trek-auto is 15 meter lang zat, zo'n hele combinatie is niet langer dan een meter of 8/ 9, toch?
Wij hebben de kabel inderdaad van de trailer naar de cabine van de auto lopen, via het raampje naar binnen. Onze hele combi ( Pick-up en Amerikaanse gooseneck trailer ) is ca. 12 meter lang de kabel van 15 meter is voor ons ook genoeg, die loopt door het achterraam van de pick-up via de bak de trailer in, door de living en in het paardendeel. Ga maar eens je auto en trailer achter elkaar zetten, zal je zien dat 15 meter meer dan zat is. Wij hebben toen ook geïnformeerd voor draadloos maar die kwaliteit is vaak slecht, helemaal als je, zoals wij, een aluminium trailer hebt.
Met de draad gaat prima, we hebben deze nu al een jaar of 5.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:33

Ik heb een draadloze camera, krijgt stroom via het lampje (daar zit hij ook vast). 7 inch beeldscherm, kan op de sigarettenaansteker, maar ook via kabeltje met adapter. Deze laatste heb ik in onze normale trekauto. bij het uitlenen van de trailer kan dan de sigarettenaanstekerkabel mee.
Ik heb totaal geen last van slecht beeld oid

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 12:53

Het lijkt me persoonlijk niet zo handig om een draad tussen de auto en trailer te hebben. Maar mischien valt dat in de praktijk erg mee.

@Donja: wat voor merk camera heb jij?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:55

Mijn moeder heeft ook een draadloze camera in de trailer hangen, ik kan straks eens voor je navragen hoe het allemaal zit als je wil :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:10

rosanja schreef:
Het lijkt me persoonlijk niet zo handig om een draad tussen de auto en trailer te hebben. Maar mischien valt dat in de praktijk erg mee.

@Donja: wat voor merk camera heb jij?

Valt heel erg mee, wij rijden al jaren zo ;) . Samen met de elektra kabel en de oplooprem is dat kabel nr. 3...
Onze trailer is van aluminium en "iets" groter dan wat er meestal in Nederland rond rijdt. Draadloos zou bij ons in ieder geval niet lukken omdat door het aluminium het signaal minder goed doorkomt.

Afbeelding

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 13:17

@ElCid: wel een hele mooie combinatie!!! *D

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:09

Ik zal even kijken naar het merk ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:28

rosanja schreef:
@ElCid: wel een hele mooie combinatie!!! *D

Dank je. Voor deze is draadloos dus geen optie, door het aluminium maar ook de afstand van paardendeel ( paarden staan achter in, voor is de living) en de lengte van de pick-up.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:11

Ik heb een trailercam werkt prima!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:15

Wij werken ook met een draad. Dit plug je gewoon in als je ook de stekker van de lichten van de auto inplugt. Bij ons hangt die gewoon aan de zelfde kabel.

Wij hebben hetzelfde probleem als ElCid, lengte en aluminium. Maar mensen met draadloos probleem hebben ook vaak problemen bij tunnels en zitten soms zelfs op elkaars frequentie, vooral als je de grens overgaat.

Wij hebben 4 camera's hangen. 2 buiten op de trailer en 2 erin. Die kunnen we zien op 1 scherm. Werkt erg goed. Nightvision is ook een aanrader.

Voor het merk zou ik even op de doos moeten kijken straks.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:25

Ik wil er ook 1 met draad aanschaffen en dan een extra stekker ertussen plaatsen die je met het aankoppelen ook gewoon koppeld.
Mijn trek auto is een gesloten bus en bij mij vorige had ik een draadloze met veel storing.
Inmiddels een andere (langere) bus en andere trailer maar neem geen draadloos systeem meer.