Met de kar over het strand bij Vrouwenpolder - Domburg

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sally

Met de kar over het strand bij Vrouwenpolder - Domburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 11:02

In april willen een stalgenootje en ik een strandrit gaan maken met onze knollies.
Nu gaat onze voorkeur uit naar parkeren bij de banjaard en dan linksaf het strand op, richting domburg.
Volgens ruiterenenmennen.nl hebben we dan bijna 15 km aan strand om over te rijden.
Nu ben ik zelf eigenlijk nooit echt goed daar het strand opgegaan, maar zie er vaak genoeg trailers en paardenvrachtwagens staan.

Kan iemand mij vertellen of het strand vanaf hier goed te bereiken is met een menwagen die 1.35 m breed is?
Dat is namelijk het belangrijkste voor ons :D

tinker_sally

Re: Met kar over het strand bij de Banjaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 20:28

Niemand hier die over dit stuk strand rijden?

Of weet iemand een ander strand waar je ver over het strand kan rijden en met een kar kan komen.....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:50

Het is niet gemakkelijk wat je wilt gaan doen. Er zijn bijvoorbeeld nogal wat slagbomen en ik weet dus niet of je vanaf de Banjaard op het strand kunt komen. Ik denk niet dat je met paard en wagen over de dijk mag.
Ik weet wel dat je in Vrouwenpolder de weg langs de kust (Fort den Haakweg) wel over de duinovergang het strand op kan. Dan zou je auto met trailer kunnen parkeren op het parkeer plaats bij het groene toeristen kerkje.
Als je op het strand bent dan kun je tot Oranjezon over het strand met de kar maar dan krijg je de houten paaltjes (hoofden) en moet je gunstig lage zeestand hebben wil je tussen de brede ruimte er door kunnen. Anders stopt het daar al enmoet je terug naar Vrouwenpolder om de zelfde weg terug te nemen.
Dus als je al over het strand kunt dan moet je als je in Domburg aankomt weten dat je terug kunt bij laag water want anders moet je binnendoor terug (is mooie route) maar moet je wel twee keer precies kunnen mennen en super braaf paard hebben vanwege nauwe doorgang in de buurt van Oost Kapelle.
Je kunt eens kijken of je de men route kunt downloaden of nog beter je zou kunnen googlen want dat gebied heeft nogal wat men verenigingen. Zij kunnen je meer vertellen over waar de slagbomen zijn en waar je wel of niet het strand op kunt en hoe het zit met eb en vloed.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:54

Ik denk inderdaad dat je bij de Banjaard met de kar niet zo makkelijk weg komt. Ik hoor veel mensen die in Burg-Haamstede het strand op zoeken, geen idee hoe de toegankelijkheid voor de kar daar is maar zou je neven naar kunnen kijken, is een goed strand.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 21:48

Bedankt voor jullie reacties.

Heb via google maps gekeken voor bij de banjaard, maar daar kan ik nergens slagbomen zien.
Over de weg die ik in gedachten had zie je overal auto's rijden. Dus balen dat dat niet gaat.
Afbeelding

Burgh-Haamstede ken ik van de strao, maar het stukje wat ik daar zie vind ik weer niets, met om de zoveel meter die schokbrekers.
Heb al eens een paard daar een rare glijer over zien maken, omdat er een paal was afgebroken en het zand daarover was gewaaid.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 22:21

Nieuwe poging.

Het strand bij Renesse. Is het mogelijk om ter hoogte van beachclub Perry's het strand op te raken met de menwagen?

karmas

Re: Met de kar over het strand bij Vrouwenpolder - Domburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:23

Westenschouwen, via de kampweg kan je het strand op. Ook als de bomen dicht zijn, kan je er langs.