Ik heb een klein probleempje.
Ik heb een Friese hengst van bijna 2 jaar oud die precies wat verlatingsangst heeft.
Hij staat vanaf zijn 5.5 maanden bij mij , 7 op 7 buiten samen met 4 andere paardjes, een echte kudde dus. Nu is het al een jaar dat wij samen gaan wandelen door het bos aan de hand, 1x in de week ofzo, nu wel minder met dat weer...
Soms met 2 , maar soms ook alleen. Heeft hij nooit problemen mee gehad, onderweg wat rondkijken, wat grazen, eens rollen en weer naar huis.
Maar nu dus wel als we alleen zijn. De rest van de groep hinnikt niét als we vertrekken. Op de weg heen is er ook niks aan de hand, maar vanaf dat we terug gaan gaat hij wat trippelen... Hij loopt me niet voorbij ofzo, maar maakt zich wel een beetje sterk. Naar merries of andere paarden kijkt hij niet bepaald om. Hij wil precies gewoon zo snel mogelijk naar de kudde terug

We krijgen af en toe les in grondwerk en communicatie van een professioneel iemand, zij ging normaal ook eens mee in het bos om te kijken hoe ik best reageer en dit oplos. Maar zij is ziek geworden, dus zijn nog niet kunnen gaan ...
Is hier misschien iemand die al wat tips heeft of ervaringen ?
Wij wandelen met gewoon halster en een touw van 3-4 meter.
Alvast bedankt
!