Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Angela schreef:Ga het in ieder geval vaker oefenen, maak er een routine van.
Mijn eigen PRE is super te laden. Tenminste, als je hem als hij op de trailer staat (alles dicht en vast) wel brokjes geeft. Vergeet je dat een keer? Dan is er een dikke kans dat hij je de volgende keer laat zien dat hij er echt geen zin in heeft. Er moet voor hem wel wat te halen zijn.
Meestal is geduld en belonen de beste manier. Geef hem anders eens zijn eten (brok) een week lang op de trailer (en dat krijgt hij dan dus ook pas als hij er helemaal op staat en vast staat). Dan zal hij al snel door hebben dat er iets te halen valt, en dat maakt dat hok op wielen een stuk interessanter.
timing is belangrijk, maar dat is lastig uit te leggen op papier.
.
rumay schreef:Als ik jouw paard was ging ik er ook niet in![]()
Als ik het zo lees sluit jouw paard zich af en dan lijkt het alsof hij het niet eng of niet bang is maar ondertussen kan dat wel goed het geval zijn.
Wat wil je een paard wat makkelijk en alleen te laden is? of doorgaan zoals nu?
Ga je voor de 1e optie zoek iemand die je kan helpen in alle rust zonder zwepen, zonder hem erin te trekken, zonder een lijn achter zijn kont, zonder alle gedoe.
Er zijn er al een paar genoemd en ik geef je er nog 1 Petra Vlasblom of een leerling daarvan.ook een zeer fijne methode.
Succes
iet_patron schreef:Van de trailer het rustpunt maken. Werkte bij mijn paard top! Ik heb trailerlaadlessen gehad van http://www.trainingscentrumhorsevision.nl/ als je in de buurt van Amersfoort woont echt een aanrader.
De filosofie erachter is om je paard door middel van grondwerk aan het werk te zetten in de bak en zo naar de trailer te leiden. Bij de trailer krijgen ze rust. Zo bouw je dat steeds verder op totdat ze op gegeven moment het liefst de trailer in rennen in draftiming is belangrijk, maar dat is lastig uit te leggen op papier.
En hoe frustrerend het ook is geweld is nooit de oplossing, of je paard raakt in paniek (mijn paard doet dat) of je paard sluit zich af, het lijkt erop dat jou paard dat doet.
Succes ermee!
NZ92 schreef:rumay schreef:Als ik jouw paard was ging ik er ook niet in![]()
Als ik het zo lees sluit jouw paard zich af en dan lijkt het alsof hij het niet eng of niet bang is maar ondertussen kan dat wel goed het geval zijn.
Wat wil je een paard wat makkelijk en alleen te laden is? of doorgaan zoals nu?
Ga je voor de 1e optie zoek iemand die je kan helpen in alle rust zonder zwepen, zonder hem erin te trekken, zonder een lijn achter zijn kont, zonder alle gedoe.
Er zijn er al een paar genoemd en ik geef je er nog 1 Petra Vlasblom of een leerling daarvan.ook een zeer fijne methode.
Succes
Pfff aan zulke reacties heb ik echt niets. Ik heb al aangegeven dat ik deze manier die ik nu heb gedaan absoluut niet fijn vindt! Maar als je midden in een bos staat en bet wordt donker heb je verder weinig keus..
Ik vraag hier juist tips wat te doen..
Citaat:Op de terugweg was dit helaas anders, hij wou er absoluut niet op! ik heb eerst 45 minuten totale rust geprobeerd, ik lok hem met lieve woordjes, belonen voor elk stapje, snoepjes hooi etc. hij kijkt wel, en zet wel een pasje op de trailer maar gaat er ook weer af.
NZ92 schreef:Pfff aan zulke reacties heb ik echt niets. Ik heb al aangegeven dat ik deze manier die ik nu heb gedaan absoluut niet fijn vindt! Maar als je midden in een bos staat en bet wordt donker heb je verder weinig keus..
Ik vraag hier juist tips wat te doen..
Tinkerloos schreef:iet_patron schreef:Van de trailer het rustpunt maken. Werkte bij mijn paard top! Ik heb trailerlaadlessen gehad van http://www.trainingscentrumhorsevision.nl/ als je in de buurt van Amersfoort woont echt een aanrader.
De filosofie erachter is om je paard door middel van grondwerk aan het werk te zetten in de bak en zo naar de trailer te leiden. Bij de trailer krijgen ze rust. Zo bouw je dat steeds verder op totdat ze op gegeven moment het liefst de trailer in rennen in draftiming is belangrijk, maar dat is lastig uit te leggen op papier.
En hoe frustrerend het ook is geweld is nooit de oplossing, of je paard raakt in paniek (mijn paard doet dat) of je paard sluit zich af, het lijkt erop dat jou paard dat doet.
Succes ermee!
Ik heb ook les gehad van Sharon,(horsevision) en in twee lessen liep mijn merrie ZELF zonder mij de trailer in.
Echt een topwijf,ze pakt het echt goed aan.
En ze leert vooral ook jou om goed te laden,zodat het voor jou een stuk makkelijker word en zelfs leuk om te laden.
Amaris schreef:het klikken en belonen snap ik dan weer niet zo goed, want het loslaten van de druk is toch al beloning op zich? en eentje die paard goed snapt.