Hallo, ik ben bijna te groot voor mijn pony en wil graag nog 1 keer l2 met haar starten, nou mijn vraag: Mag je op 1 wedstrijd, met hetzelfde paard, EN L1 EN L2 starten?
Nee dat mag niet bij officiële wedstrijden. Wel kun je bij springen flexibel starten in 2 verschillende klassen. Je kunt wel HC starten maar dan telt het niet mee voor winstpunten.
kleinvosje
Geplaatst: 04-02-15 20:56
Er zijn gesprekken gaande bij de KNHS om per 1 april het voor de dressuurders ook mogelijk te maken om flexibel te starten. Hoe dit er precies uit komt te zien is nog niet duidelijk. Nu kan het dus nog niet.
Je kan nu wel HC een klasse hoger starten, maar mocht je daarna nog denken mee te doen aan een regiokampioenschap, dan is dat weer niet toegestaan.
Hoeveel winst heb je nu in de L1 en hoeveel te groot ben je nu?
Avelienvd
Geplaatst: 04-02-15 20:57
Nee. Want je mag niet promoveren tijdens dezelde wedstrijddag.
Tijdens de vergadering is ook gesproken over de toegankelijkheid van de sport en de promotie- en degradatieregelingen zoals we deze nu kennen. Het dressuurforum wil graag in navolging op springen en eventing het flexibel starten mogelijk maken. Verschillende mogelijkheden worden momenteel onderzocht.
Waarom zou je in 1 wedstrijd beide klasse willen starten?
Zoals gezegd momenteel mag het niet. Maar er zit zoals door kleinvosje al wordt gezegd wel wat in de pen. Maar of, wanneer en hoe dat gaat gebeuren is nog onbekend.
Aangezien op dit moment nog steeds de regels van de huidige reglementen gelden, kun je het antwoord op je vraag zelf opzoeken op de website van de KNHS. Eventuele wijzigingen hierop kun je tzt lezen in de Paard en Sport. Dit is eigenlijk een reglementsvraag. Daarom nu een slotje.