Zadelovertrek toegestaan?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Zadelovertrek toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 17:21

Ik heb laatst gereden met een schapenvacht zadelovertrekje, eigenlijk alleen om te proberen of het fijn was voor lange buitenritten. Nu vroeg ik me af is dit eigenlijk ook toegestaan tijdens officiële KNHS wedstrijden om op je zadel te hebben? Ik zie er namelijk nooit iemand mee rijden maar het lijkt mij erg fijn tijdens het doorzitten.

Dus iemand enig idee? :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:22

Ja, is toegestaan tegenwoordig, vroeger mocht het niet.

Rij sinds het is toegestaan ook de wedstrijden met, voor die tijd haalde ik hem eraf, heb wel een zwarte valt dus niet zo op.

iEmmaaa

Re: Zadelovertrek toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 17:28

Okee super! :) heb vanalles na gezocht op de site maar kon niets vinden. Ik ga denk ook een zwarte aanschaffen dan valt het idd niet zo op.

Bedankt! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:31

Zit echt heerlijk!
Behalve in een hoosbui.. dan is het echt vreselijk, want ze worden echt drijf en drijf nat...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:41

Ik rij zelf geen wedstrijden, maar iemand van stal heeft laatst mijn zwarte Seatsaver geleend voor op wedstrijd en dat mocht gewoon. Overigens heb je met zo'n ding helemaal geen last van een soppend achterwerk als het regent.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 17:53

Sjolvir schreef:
Zit echt heerlijk!
Behalve in een hoosbui.. dan is het echt vreselijk, want ze worden echt drijf en drijf nat...

Hahaha dat kan ik voorstellen idd :')

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:57

Zoveel vocht neem echt wol toch niet op? Of valt dat dus tegen en is het wel verzuipen in je zadel?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:00

Ik rijd ook al enorm veel jaar met een seatsaver. Ook een aantal jaar op KNHS wedstrijden ermee gereden, inderdaad werd het op een gegeven moment toegestaan. Ben nog weleens op mijn vingers getikt omdat de jury van de nieuwe regel nog niet op de hoogte was... Ach ja. Ik heb een blogje over de seatsaver geschreven want ben echt fan, zonder rijd ik me finaal kapot -neem aan dat je daarom ook je bontje hebt-:
http://www.horsystuff.nl/ruiter/zere-ko ... oorrijden/

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 19:21

Weet iemand misschien ook waar ik die nieuwe regel terug kan vinden? heb al verschillende reglementen door gekeken maar kan het nergens terug vinden. Misschien handig om idd eventueel de jury op te wijsen als zij er nog niet van weten.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:25

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 19:56

Okee heel simpel idd haha sorry :')

Wel dit reglement ook door gekeken maar nooit bedacht dat dat bij 'dispensatie op medische gronden' zou staan :=

Ik neem aan dat een bontje ook gewoon als seatsaver word beschouwd en niet alleen de gelpads?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:57

Angela schreef:
Zoveel vocht neem echt wol toch niet op? Of valt dat dus tegen en is het wel verzuipen in je zadel?

Zou je denken, maar met zomerse hoosbui sop je er toch echt op hoor. :+
Zonder was ik ook wel verzopen, maar dat ding is soort spons blijft veel langer nog nat dan een glad leren zadel. :+
(moet zeggen, het water stond toen bijna in mijn laarzen, hoosbui dus)

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:02

Ik heb geen gelpad maar de seatsaver van Fast Fabrics, die mag ook, dus ik neem aan een bontje ook.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:04

Ja vaag he, dat het staat onder 'medische gronden'. KNHS dacht vast 'waar zullen we het eens onder frommelen'?

EMMAL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:28

Vorige week op dressuurwedstrijd (E5,E7) mocht dit niet, dus voor de zekerheid eraf halen... (is wel in België)

En geloof me, wanneer je net gegroet hebt en de jury zegt dat het eraf moet (dus singel enzo weer los en alles eraf) is dit een serieus stressmoment! :') :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:37

In NL, KNHS zijn ze wel toegestaan.

singel los? Krijg die van mij er echt wel op en af zonder singel los te maken, zit om de zweetbladen en door de kamer vast, maar klipje kan je openen en zweetbladen gewoon even optillen.