Kep italia? Charles owen? Samshield?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Kep italia? Charles owen? Samshield?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:21

Hoi bokkers,

Ik mag eindelijk een nieuwe cap uitzoeken (jeeeeej) alleen ik wil eentje die heel streng is gekeurd en dus heel veilig is, mijn eisen zijn: hij moet dus veilig zijn, lekker zitten, niet snel krassen krijgen of spul hebben wat de krassen weghaald, hij moet donkerblauw zijn, mee mogen in de cross. Ik wil een hele streng gekeurde omdat ik veel jonge paarden rijd en omdat het regelement gaat veranderen ivm een ongeluk vorig jaar

Hoop van jullie te horen :)

Morniclum

Re: Kep italia? Charles owen? Samshield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:16

Volgende mij heeft Kep de leest strenge keuringseisen op dit moment. Nog nooit zelf opgehad, du weet niets van comfort enzo. Voordeel van samshield is de levenslange garantie. Zelf hier een gpa cap, maar het goedkopere segment.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:19

vriendin van mij heefd een Kep cap, zij springt dus hoe het met de cross voorschriften zit weet ik niet, maar zij is er lyrisch, zit lekker en mega veilig

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:20

Over de keuringseisen weet ik niks te vertellen, maar ik heb zelf een donkerblauwe Charles Owen Hampton cap en ik kan je vertellen dat hij heerlijk zit en makkelijk schoon te houden is. Wel is het fluweel dus hoe dat blijft als er een beschadiging op komt weet ik niet...

Leuke bijkomstigheid is dat deze caps ik verhouding met samshield en kep caps tenminste nog betaalbaar zijn. Mocht ie kapot gaan oid dan ben je niet meteen 500 euro kwijt. Bij samshield heb je natuurlijk de levenslange garantie.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 18:31

Okeeee, wat houd die garantie van samshield in?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:10

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:12

ik rij met samshield
beste cap ooit gevonden, zit echt heerlijk

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:15

Ik heb een samshield, heerlijk! Goede comfort en binnenkant kun je wassen .

Maar als ik ga crossen doe ik mijn cross helm op van gatehouse. Die zijn speciaal voor de cross zonder klep. Dat is veel veiliger. Ook zeer strenge regels.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:29

Als je echt een cap zoekt om fanatiek mee te crossen zou ik ook zeggen, net als hierboven, gatehouse. Cap is wel zonder klep dus je hebt wel een caphoes nodig, wil het er een beetje normaal uitzien. Voldoen aan nog strengere eisen (achterkant van de helm kan niet in je nek prikken bij een val bijvoorbeeld), die speciaal voor de cross bedoeld zijn. Tja alleen wat minder mooi als je niet in de cross rijdt.

Wil je gewoon een cap die voor alles geschikt is, zou ik Samshield of Kep overwegen. Charles Owen is niks voor in de cross, beschadigt vrij snel (als je bijv. een tak in het bos tegenkomt) en ik vind het persoonlijk echt niet mooi. Voor het dressuren/springen vind ik ze juist weer wel mooi. Zo vind ik Kep ook alleen mooi met dressuur vanwege het model, maar die is wel een stuk slijtvaster, dus dat zou je ook kunnen doen. Wel prijzig. Uiteindelijk ben ik het meest te spreken over Samshield. Slijtvast, neutrale pasvorm (past op veel hoofden), staat chique, levenslang garantie op beschadigingen en hij zit ook gewoon erg lekker.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 08:38

Het is de bedoeling gewoon een paar crossen te doen, ben meer van het springen en dressaaien haha. Samshield is dus net zo veilig en slijtvast als kep?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:39

Ik heb geen ervaring met KEP (vind ik niet mooi) maar mijn Samshield krast helemaal niet, en ik rij veel door het bos (laaghangende takken) en heb er al een aantal cross-jes mee gereden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:48

Ik heb heel lang met mijn samshield ook door het bos gereden maar ik heb niet een gladde schaal maar met een laagje Stof. Alcantara heet dat. Daarop komen weinig krasjes maar op het bovenste stuk (leer bijvoorbeeld) kunnen wel krasjes komen. Maar dat ligt dus aan wat voor materiaal je gebruikt. Je hebt ook de basis variant waarop dat dus minder is.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:20

Ik ben weg van mijn cap. Wat ik hoorde was dat de kep veiliger is dan ieder andere cap. Hij scoort het hoogst. Ik vind m heerlijk zitten en het is ook handig dat de binnen voering eruit kan om te wassen. Ik heb twee binnenvoeringen dan kan ik afwisselen als ik de 1 was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:23

Ik rijd met een uvex (een duurder model). Zit ook fantastisch en is heel veilig.

KEP zou ik persoonlijk nooit kopen omdat ik ze zo foei lelijk vind...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:46

GPA heeft ook goede caps, en zijn ook leuk sportief om te zien :j

Zelf ben ik fan van Samshield, ik ben ook een echte allround ruiter en die vind ik gewoon voor alles kunnen. Lekker neutraal :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:37

Je zou ook naar een blauwe Antares kunnen kijken. Zit geweldig en is (vind ik) echt stukken mooier dan KEP.
Zijn heel licht, je krijgt geen warm hoofd en de binnenkant kan je wassen en evt vernieuwen.

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:44

Ik heb sinds kort een charles owen, ben er heel erg tevreden mee! Voldoet volgens mij ook aan strengere eisen dat normale caps. Samshield heb ik in de winkel op gehad maar vond ik niet echt fijn zitten, Maarja dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. :D