Pony springt over het draad

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emelie5

Pony springt over het draad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 15:34

Wat moet ik nu doen?
Mijn pony (1.45m) springt over het draad heen, ik zal vertellen waar het begon:
ik had mijn pony op willen halen uit de wei maar toen ik naar buiten liep, stond ze al aan de overkant van het huis. Dus ik haar pakken en in de stal zetten.
Een paar dagen later was dit alweer zo. Ik was een filmpje aan het kijken op de bank, komt mijn broertje aan: 'Bina loopt los, ze staat achter de schuur!' (achterin de scheur is haar stal) Ik loop er naartoe, pak haar weer en zet haar in de stal.
Vandaag had ik haar weer in de wei willen zetten (een andere wei, naast ons huis). Eerst was ze nog wel rustig maar later werd ze drukker en sprong ze zo over het draad heen :( (ze liep door naar de tuin en begon weer te grazen) Het is ook weer zo sneu om haar de hele dag in de stal te laten staan. (ik longeerde haar overigens wel op de dagen dat ze niet in de wei kwam)
Heeft iemand tips wat ik hiertegen kan doen? Of heeft iemand dit ook gehad met zijn/haar pony/paard?

Heel erg bedankt,
groetjes Emelie

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:35

Staat ze alleen? Zo ja, dan denk ik dat ze een maatje mist en aandacht wilt.
Heeft ze genoeg te knabbelen als in hooi?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:37

Eerst de oorzaak eens achterhalen waarom ze het doet... Staat ze bijvoorbeeld alleen?

En ervoor zorgen dat de heining hoog en stevig genoeg is om haar erbinnen te houden voordat er ongelukken gebeuren -O-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:39

Staat ze alleen?

Emelie5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:56

Ja, ze staat wel alleen (nu opzoek naar een maatje). Maar dit heeft ze nooit eerder gedaan, hoewel ze al best lang alleen staat.

WesSo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:33

Hallo!
Mijn Shetlander is ook een keer over het hek gesprongen, toen zijn maatje aan de andere kant van het hek liep, toen wou hij zo graag naar haar toe, dus toen sprong hij over een hek heen, veel hoger dan hij zelf. Het was maar een klein stukje waar hij over kon springen, dus dat konden we met gemak, met een draad, verhogen.
Toen deed hij het niet meer.
Maar ik denk dus dat het allemaal komt omdat hij gewoon iemand anders gaat opzoeken.
En heb je al een nieuwe pony erbij staan?
Groeten Sophie

Emelie5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 22:31

WesSo schreef:
Hallo!
Mijn Shetlander is ook een keer over het hek gesprongen, toen zijn maatje aan de andere kant van het hek liep, toen wou hij zo graag naar haar toe, dus toen sprong hij over een hek heen, veel hoger dan hij zelf. Het was maar een klein stukje waar hij over kon springen, dus dat konden we met gemak, met een draad, verhogen.
Toen deed hij het niet meer.
Maar ik denk dus dat het allemaal komt omdat hij gewoon iemand anders gaat opzoeken.
En heb je al een nieuwe pony erbij staan?
Groeten Sophie

Ik denk ook dat we het draad moeten verhogen :+ , ik heb nog geen pony erbij staan, ben nog olzoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:40

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-25 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anniek22

Re: Pony springt over het draad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:10

Die van mij doet het ook (IJslander), maar dat doet ze als ik de helft van de bak afzet. Ze neemt een loopje en dan springt ze. Vervolgens stopt ze en kijkt ze me vrolijk aan ''Kijk, dat kan ik ook''!!
Ik zou idd een vriendje zoeken, en staat er stroom op het hek? zoniet, zou ik dan doen. Zoja, hmmm... iets hoger maken dat hek..