Humbaur vs Henra

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Humbaur vs Henra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 21:35

Vandaag ben ik diverse trailerdealers langs geweest om mijn Atec 2-paards in te ruilen voor een aluminium 2-paards trailer. Mijn voorkeur gaat uit naar een volledig alu met alu of alu/comp bodem, trapbescherming en zadelkamer.
De twee trailers die elkaar qua prijs niet veel ontlopen en waar mijn voorkeur naar uitgaat zijn de:
Humbaur Xantos en de Henra Performance XL.
Wie kan mij ervaringen rondom deze trailers geven, zowel positief als negatief.

ingvdh

Re: Humbaur vs Henra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:43

Ik heb een Humbaur single plus, volledig aluminium en alucomp vloer, ik ben er nog steeds erg blij mee. Trailer is een jaar of 5 oud en ziet er nog uit als nieuw (na een wasbeurt)
Ik heb voor de Humbaur gekozen vanwege slechte ervaringen met Henra's in mijn directe omgeving en hoe daar mee om werd gegaan (niet dus).

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik cheval liberte gaan kopen denk ik, is veel aantrekkelijker qua prijs en alle opties zitten er standaard op.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:45

Ik hoor ook niet veel goeds over Henra in mijn omgeving (en fabriek zit in omgeving) maar heb pas met de Humbaur gereden voor iemand anders (zelf ifor williams) en die beviel erg goed (zeker net zo goed als eigen trailer).

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 12:16

De Cheval zou dus helemaal niet mijn keuze zijn en de dealer kent mij goed genoeg, want hij heeft hem mij niet eens aangeboden........... Ik weet het niet, ik ga liever voor een bekende naam. Qua prijs is Cheval echt niet zo anders dan de Henra en de Humbaur, ze ontlopen elkaar niet veel.
Die deur van de Henra had ik nog niet eens bij stilgestaan, maar nu je het zegt. De trailers stonden tegenover elkaar in de loods en dan loop je er vanaf de andere kant heen. Instapdeur aan de wegzijde is idd erg onhandig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:51

Ik heb de Humbaur Xanthos. Het is een erg fijne trailer. Maar ze zijn er natuurlijk nog niet zo lang. Die van mij is 3 maanden oud.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:39

ik heb de humbaur xanthos aero en ben er helemaal verliefd op :D :D :D

ligt super, het aller enigste puntje is dat deze, als er geen paard in staat is deze wat licht.

ik ben meer dan een jaar bezig geweest alles uit te pluizen en zelfs een grote tinker staat er ruim in.
GEWELDIGE trailer!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 20:10

Voor degenen die het nog willen weten: ik heb vandaag de Humbaur Xanthos gekocht.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:31

Veel plezier ermee! Gaat vast wel lukken!