Zoveel keus, stalschoenen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Franciee

Zoveel keus, stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:31

Hallo allemaal,

Ja alweer een bokker die op zoek is naar iets. Zoals je misschien wel had gelezen zijn het deze keer stalschoenen. Ik wil het liefst een paar met stalen neuzen en veters. En het zou fijn zijn als ze misschien er een beetje leuk uitzien (zoals onderstaande), maar dat waarschijnlijk redelijk hopeloos

Nu had ik deze gezien op internet (google stalschoenen)
Afbeelding

En ik vond deze dus wel tof, maar alle plaatjes op internet geven een link naar bokt. Super handig dus, not. Daarbij zijn deze verwijzingen dan vaak van mensen die deze schoenen ooit een keer verkocht hebben, wat vrij frustrerend is. Iemand enige idee waar ik deze zou kunnen vinden? Of zijn er mensen die zeggen van: Nee je moet deze nemen, of koop gewoon hele andere.

Belangrijk is wel: Ik heb geen zin om er 100 euro aan uit te geven. Het is namelijk voor mijn stage periode en eventueel om voor de paarden van mijn tante te zorgen.

Alvast super bedankt!

Renee_S

Re: Zoveel keus, stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:34

Muckboots heeft ook Jodphurs vgm. Ik heb de rubber laarzen, en zweer erbij. Zitten super comfortabel, kan er met gemak de hele dag op lopen en zijn niet stuk te krijgen. Volgens mij zitten ze rond de 80 euro, en ik denk dat ooteman ze verkoopt. Je zou even kunnen kijken!

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:39

Dankje maar ik heb echt een hekel aan rubberen laarzen :o Ik heb nu rubberen jodphurs en ze zijn warm, oncomfortabel en lelijk, ik zou niet eens weten waarom ik ze nog heb... But thanks anyway! Ik kijk wel even op de site :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:48

Ik heb ook een hekel aan normale rubber laarzen maar muckboots krijg ik pas vanaf 20 graden zweetpootjes in :p

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 01:50

Wat je ook kiest, ik zou geen schoen of laars kiezen met een stalen neus.Áls er een paard of pony op gaat staan heb je altijd de kans dat je door het staal je tenen afgeklemt worden of zelfs afgesneden.....lijkt me niet dat je daarop zit te wachten. :) Zijn zogenaamde wandelschoenen niks voor je? Aangezien je niks met jodhpurs hebt? Die zitten stevig, kunnen tegen een stootje en zitten vaak nog lekker warm ook. :)

Anders kunnen 'outdoor laarzen' misschien iets voor je zijn?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 01:58

Geen echte stalschoenen, maar bij de anwb zijn wandelschoenen en winterlaarzen nu flink afgeprijsd. Bij ons loopt de halve stal er al op. Je kan even op hun webwinkel kijken of er wat tussen zit voor je. Geen stalen neuzen maar lopen wel heerlijk en waterdicht.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 03:00

bij de decathlon zijn er leuke voor natuurlijk een leuk prijsje! hebben iets weg van op de foto!

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 06:47

Ik lees mee. Ben ook al tijden op zoek naar goede liefst waterdichte stalschoenen met stalen neuzen. De schoenen van de welkoop bevallen me niet. De stiksels laten naar een maand of 4 gebruik los. Heb al eens een paar terug gebracht en nieuwe meegekregen maar helaas nu weer hetzelfde probleem....

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:02

Voor als je de schoen van het plaatje nog zoekt, dit is het merk: shires Montana Yard / riding boots :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:06

Ik heb via marktplaats 2e hands wandelschoenen gekocht van Lowa met een nieuwprijs van rond de €200... voor €35. Lopen als een zonnetje, waterdicht en zijn als nieuw!

Stalen neus durf ik niet, om de reden die eerder al gezegd is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:11

Ik draag altijd gewoon kisten bij de paarden. Nu ik net nieuwe kisten heb ingelopen, tijdelijk mijn oude kisten bij de paarden maar na enige tijd stap ik toch weer over op mijn nieuwste paar (ik vervang ze namelijk niet voor niets).

Voor de rest heb ik van Harry's Horse Safety jodphurs. Van leer met stalen neus, zijn helaas een beetje klein voor me (iets aan de krappe kant gekocht en nog een halve schoenmaat gegroeid sindsdien).

http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .30100276/

Stalen neuzen zijn alleen gevaarlijk als ze niet volgens de norm gekeurd zijn. Ze hebben al heel wat keren mijn tenen gered (paard van 750kg dat op mijn voet sprong, jammer dat ze niet ook de middenvoetsbeentjes beschermen). Het verhaal van de ingedeukte stalen neus komt uit de bouw. Als er iets serieus zwaars op stuitert (denk aan een paar duizend kg), dan zijn kunststof veiligheidsneuzen inderdaad veiliger. Maar het gaat dus specifiek om stuiterende artikelen (anders zijn je tenen toch dood) en niet om paardengewichten.

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:17

Ik zweer bij schoenen van het merk Ariat. Doe met dit paar al zeker 4 jaar en er wordt mee gemest en in de bagger gelopen. Ze lopen superfijn, kan ze echt de hele dag aan hebben en ze zijn waterdicht.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 19:35

En nog steeds zijn ze onvindbaar (in mijn maat en NL in ieder geval) Ik ga zaterdag naar de makro misschien hebben ze daar wel iets :)

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:11

welke maaat zoek je dan?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 10:36

Ik heb maat 40/41... De meeste hebben ze alleen in 38 ofzo en kijk 39 kan ik ook nog wel aan (soms) maar 38 gaat echt niet lukken

LindaColijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:23

Het is wel waar, de goedkope zijn ook echt eerder stuk of lek. En de wandelschoenen van de ANWB/Welkoop etc zijn heerlijk om op te lopen. Maar ik heb er nog nooit eentje gehad die ook waterdicht bleek/bleef. Nu verzorg ik ze ook niet bijzonder goed... Dat helpt wel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:37

Franciee schreef:
Ik heb maat 40/41... De meeste hebben ze alleen in 38 ofzo en kijk 39 kan ik ook nog wel aan (soms) maar 38 gaat echt niet lukken

Kijk anders eens bij de mannenschoenen, die beginnen vaak pas bij maat 40 en zijn vaak een stuk praktischer en betaalbaarder.

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:43

Ik volg ook mee.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 07:59

We hebben afgelopen weekend een 'grote-winkel-weekend' gedaan (marko etc.) en toen gingen we dus ook naar de Decathlon! Hadden ze de schoenen die ik wilde niet -O- dus nu heb ik ze als nog moeten bestellen :') Super bedankt allemaal!

Het zijn deze geworden: http://www.decathlon.nl/boots-sentier-t ... 65898.html