Echt waterdichte winterrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elize2310

Echt waterdichte winterrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:33

Haaii,
Ik ben opzoek naar echt waterdichte winter rijlaarzen die niet naar 10 keer dragen scheuren waardoor het water er meteen inloopt als het regent of als je door een plas loopt.
Ik heb nu die laarzen van divoza en die zijn zo lek als een vergiet...

Hebben jullie goede ervaringen met dit soort laarzen?

Groetjeess

wendyke

Re: Echt waterdichte winterrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:35

Volg dit even die zoek ik ook. Had laarzen van optihorse en die zijn ook zo lek als een zeef

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 20:44

niemand?

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:54

de boerenbond verkoopt gevoerde regenlaarzen....
denk dat dat de goedkoopste oplossing is
ik zit namelijk met hetzelfde probleem

ik heb deze : http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html

vorige winter gekocht, heerlijk warm en waterdicht
maar merkte begin deze winterperiode al snel dat ze niet meer zo waterdicht zijn :(

ik ben echt niet van plan om iedere winter van die laarzen te kopen, dat word me te gek
vandaar dat ik op het idee kwam van de gevoerde regenlaarzen :)

Edit: zie nu dat je echt RIJlaarzen zoekt, dan zijn de gevoerde regenlaarzen niks voor jou ;)
Laatst bijgewerkt door Mendy1984 op 04-02-15 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:58

rubberen laarzen _O-

Mountain Horse of Dubarry misschien?

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:00

Ik heb muckboots, zijn goed waterdicht en lopen heerlijk!

fancyrebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:01

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:17

Ik heb vrijdag bij Jumping Amsterdam Muck Boots, All-Conditions Riding Boots gekocht. Op de doos staat en door de verkoopster werd gezegd dat ze 100% waterproof zijn en tot 20 graden onder nu warm zijn. Ik ben ze nu aan het uitproberen. Ik ga bewust door het water en blubber heen en tot nu toe zijn ze waterdicht, ook boven de schoen ook bij het afspuiten met waterslang. Ik ga van de week met mijn hond naar het water en ga dan het water in en kijken of ze echt waterproof zijn.
Of ze echt warm zijn ben ik nog aan het onderzoeken, ik ben een koukleum. Ze zitten heerlijk heb vandaag een wandeling van minimaal 40 minuten gemaakt en heb geen last van mijn voeten en/of blaren. Ze waren behoorlijk aan de prijs maar er zit zo wie zo 1 jaar garantie op en ik hoop er lang mee toe doen.
Mijn dochters hebben de outdoor laarzen van Eppeljeck, moeten ze wel goed verzorgen en dan blijft de schoen waterdicht maar de rest niet zo. Een stal genoot heeft de ANWB laarzen en ook deze moet je goed schoonhouden en behandelen anders lekken ze boven de schoen door.

fancyrebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:25

Mijn laarzen van de anwb lekken totaal niet, ook niet na 4 jaar en zijn nogal altijd waterdicht tot helemaal bovenaan.
En zo goed verzorg ik ze niet, ik spuit ze alleen gewoon af met water, verder niks.
Ook ideaal om te wandelen door diepe sneeuw :D en diepe plassen

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:28

Muckboots idd, heerlijk warm en waterdicht. Ik heb ze al een paar jaar.

Heleenxpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:57

rubberen laarzen met voering ;) hahah misschien niet de mooiste maar wel de makkelijkste

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:01

Die van Ariat zijn ook fijn (alleen helaas is die van mij nu naar een jaar of 4 lek :()

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 22:23

die muckboots klinken wel heel aantrekkelijk! even mn moeder lief aankijken :j

@2ijsjes, laat me maar weten hoe ze zijn want ik ben echt totaal niet voorzichtig :o die van mij zijn bedekt met modder van top tot teen en ik spoel ze eigenlijk ook niet af (ivm geen stromend water op stal)

en anders die van de anwb, zie net dat ze nu voor 50 procent zijn afgeprijsd :D

ps. ik heb de oude versie van deze : http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html
en die raad ik echt af voor mensen die veel (door de modder) lopen want de bovenkant is helemaal gescheurd..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:39

De Human Nature van de ANWB zeker weten. Niet duur, gaan jaren mee en absoluut geen natte voeten. Zelfs door dikke blub, diepe plassen en sneeuw.
Ik rijd er zelf ook mee. Nog een bijkomend groot voordeel; je voeten blijven heerlijk warm, geen koude tenen.
Die van mij draag ik nu voor het vierde seizoen, en ze zijn nog helemaal heel, ze zien er alleen flink gebruikt uit,maar dat is het enige. Heb ze toen tweedehands gekocht in zeer goede staat via MP omdat ze nieuw helemaal uitverkocht waren.

LindaColijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:17

De leren outdoor laarzen zijn leuk en lekker warm en lopen te gek. Maar houdt ze wel goed bij! Anders worden ze snel lek. Goed invetten/schoon maken. En ze zakken iets in, maar dat is puur een uiterlijk dingetje.