Geen BTW op KNHS factuur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Geen BTW op KNHS factuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 22:44

Ja, ik heb er zelf niets aan hoor, dus het is pure interesse.
Ik draag zelf zorg voor o.a. de administratie en facturatie op een bedrijf, dus ik weet er het een en ander van. Daarbij help ik mijn zusje met de aangiften voor haar bedrijf.

Nu vraag ik net een Startpas aan, totaalbedrag is 108,85 excl. BTW, BTW is ook gewoon 0,00.

Hoe zit dat?? De KNHS moet toch ook gewoon BTW afdragen??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:10

Ik ben penningmeester, en op al onze facturen staat gewoon een BTW bedrag vermeldt.
Nu check ik mijn eigen factuur, en bij de startpas staat inderdaad geen BTW. Weird.

EllyC

Re: Geen BTW op KNHS factuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:26

Veulen84

Re: Geen BTW op KNHS factuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:16

Laatst voor de bijscholing kon ik ook geen btw factuur krijgen. Bij hoog en laag dat ze die niet verstrekten.
Was ook heel verbaast dat ik half januari me verlenging voor licentie binnen kreeg. Daar stond ineens wel op dat ze vrijstelling van btw hadden en dus 0 was.

Zo zou het ook moeten bij mijn weten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 12:05

jury schreef:

Maar dan klopt het toch niet wat Neonlight als bestuur ontvangt? Want een sportclub is toch ook vrijgesteld van BTW, als de KNHS dat ook is?
En is de KNHS niet gericht op het maken van winst?

Veulen84 schreef:
Laatst voor de bijscholing kon ik ook geen btw factuur krijgen. Bij hoog en laag dat ze die niet verstrekten.
Was ook heel verbaast dat ik half januari me verlenging voor licentie binnen kreeg. Daar stond ineens wel op dat ze vrijstelling van btw hadden en dus 0 was.

Zo zou het ook moeten bij mijn weten.

Ik denk niet dat ik het snap? Als je voor de bijscholing geen BTW factuur kon krijgen, dan staat daar toch hetzelfde op als ik op mijn startkaart factuur? Of stond er juist wel BTW op je bijscholingsfactuur?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:17

Janine1990 schreef:
jury schreef:

Maar dan klopt het toch niet wat Neonlight als bestuur ontvangt? Want een sportclub is toch ook vrijgesteld van BTW, als de KNHS dat ook is?
En is de KNHS niet gericht op het maken van winst?

Jawel, klopt precies. Ik ben penningmeester van de Vereniging Hackneyrijders Nederland (VHN), dit is een landelijke club met leden uit heel Nederland, maar ook het bestuur. De meeste facturen die ik krijg zijn veelal facturen uit de nevendiensten. Onze bestuursvergaderingen zijn bijvoorbeeld heel vaak op het KNHS-centrum. De drank die daarbij genuttigd wordt wordt BTW op geheven, net als de verhuur van de vergaderruimte. Ook hebben we een sponsoring van de competities, ook daar wordt BTW op geheven. Als ik de factuur voor de contibutie erbij pak (is de grootste, maar is maar 1 factuur) dan staat er 0% BTW op. Was me nooit eerder opgevallen, en ik kende deze regeling ook niet.
Weer wat geleerd. +:)+