Dirtbike encounter

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Dirtbike encounter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 11:32

Ik kwam dit filmpje tegen, gemaakt door een motorrijder die op een motor pad een ruiter tegen komt.

Het gaat goed mis.

Ik vind dat de motorrijders goed gehandeld hebben. Ze zijn gewoon netjes gestopt. Wat hadden jullie in deze situatie als ruiter gedaan?

Ik denk dat het niet verstandig is geweest om met dit paard dat zo bang is van stilstaande motors, twee handpaarden mee te nemen en vervolgens over een heel smal paadje te gaan.

jansje73

Re: Dirtbike encounter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:53

Ik vind het filmpje best heftig. Als ik in zo situatie terecht zal komen zal ik me eerst afvragen van wie er recht heeft op het rijden van zo smal paadje. Passeren gaat daar niet , daar is het echt te smal voor.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:04

Ik vind die ruiter ook niet echt vriendelijk of zo, de motorcrosser is netjes gestopt. En dan nog mopperen.
Als ruiter was ik afgestapt, handpaard en of niet.
Mijn paard heeft ook wel eens van die acties, dat ze net zulks gedrag vertoont als in dat filmpje. Kan dan beter afstappen en haar er langs laten lopen. Ander gaan we door sloten heen, letterlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:09

Wauw, wat een onwijs beleefde motorrijders!!
Het komt hier zelden voor dat ze voor je aan de kant gaan staan en hun motor uitzetten.
Dat paard was echt onwijs bang.

Ik vind dat de fout in ieder geval niet bij de motorrijders ligt.
Helemaal als het, zoals die ene man zegt, ook nog een speciaal crosspaadje.
Al snap ik ook wel dat je daar met een paard gaat rijden, aangezien je het misschien niet verwacht.
Misschien hadden de motorrijders achteraf beter heeeel rustig langs de stilstaande paarden kunnen lopen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:34

slechte ruiter
als je paard zo bang is en dan ook nog 2 handpaarden, dat is vragen om problemen
dan doet je paard niet alleen flauw om motoren maar ook op ander verkeer

hier stoppen motoren best vaak en netjes voor ruiters, alleen is mijn paard harleys gewend dus daar geeft hij niks om
vrachtverkeer vind hij minder en daar hou ik rekening mee
ik zorg dat er ruimte genoeg is om uit te wijken waar ik risico loop op groot verkeer

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:46

Super aardige motorrijders, die echt hun best doen om zo goed mogelijk te helpen. Ze krijgen een grote mond van de ruiter en dat hebben ze nergens aan verdiend!

Ik vind écht dat de ruiter fout zit, ik zou me nooit met een handpaard op zo'n smal weggetje wagen. Je weet nooit wat je tegenkomt, dat blijkt maar weer.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:27

Die ruiter komt niet echt sympathiek over, maar dat kan natuurlijk ook wel door de schrik komen. Ik vind de motorrijders wel heel netjes! Hier in de buurt kom ik ook vaak motorcrossers tegen, die zijn ook altijd opvallend netjes. Vaak zetten ze de motor uit en rijden ze pas verder als ik weer voorbij ben (terwijl het mijn pony niets kan schelen).

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:51

Motorrijders reageren heel netjes en goed. De ruiter is waarschijnlijk geschrokken en reageert vanuit zijn emoties.

Hier in de omgeving ook niets dan lof over de motorcrossers. Ze geven altijd genoeg ruimte of zetten inderdaad de motor uit terwijl mijn paard er echt niet van opkijkt.

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:55

Wat een lieve en nette dirtbikers ! Mijn ervaring is dat ze eigenlijk altijd wel netjes zijn, maar vaak gewoon niet weten wat een paard wel/niet eng vindt, maar zij doen het echt heel netjes en voorzichtig. En verder, tja laat ik er maar vanuit gaan dat de man gewoon erg is geschrokken. Ik snap ook niet dat hij na een keer proberen niet gewoon afstapte en er met de hand langs leidde, helemaal gezien hij ook nog 2 handpaarden had.