Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
nanoukkie schreef:eerst en vooral, het 'grote' probleem;
uit de tekst maak ik op dat hij geen weidegang krijgt?
Dat zou al een heel erg groot verschil maken volgens mij.
Het enepaard is 'gevoeliger' als het andere, of heeft zo meer zijn 'behoeften' (aan rennen etc)
Buiten dat, zou ik behoorlijn consequent zijn. Meteen op zijn plaats zetten als hij naar je steigert. En als je aan de hand wandelt, gaat het dan? Ik zou veel met hem bezig zijn voor het rijden. Zoals je zelf zegt is hij al zijn energie kwijt als hij een tijdje heeft gelongeerd.
Maar een paard is en blijft gevaarlijk, dus iemand erbij zou altijd handig zijn. (hoe oud ben je?!)
En stijfheid, weidegang, andere voeding, MEER beweging, da voor advies?
Anne_GTI schreef:Hackney x arabier.... dat verklaart eigenlijk alles al
samira_baco schreef:ja klopt hij staat op een manege waar je zeg maar een weidegang kaart moet kopen maar dat heeft zij niet, als die los gaat is dat enkel in de paddock maar als je ziet hoe hij in de paddock al is ( heb eventueel filmpjes daarvan)
je moet hem inderdaad op ze plek zetten en ik krijg al een beetje door hoe dat moet bij hem, naast hem lopen gaat wel maar hij loopt wel voorwaarts vooruit en als die schrikt gaat die in ze achteruit en de lucht in
ik ben 20 jaar maar het is bij hem sws handig dat je altijd een tweede hand heb.
angelawwijk schreef:Anne_GTI schreef:Hackney x arabier.... dat verklaart eigenlijk alles al
idd, echt niet combinatie om op te sluiten in een stal. komt alleen maar narigheid van. vind het zowiso geen combinatie voor recreatie ruiter die simpel 2x per week een ritje wil maken. deze combinatie kan makkelijk 6x per week werken en hebben op hun rustdag nog energie te veel. 24-7 buiten zou ik zeggen. dan heb je geen gedoe met binnen en buiten zetten dus kost niemand tijd en het paard doe je daar echt het aller grootste plezier mee. word het echt een heel ander paard van dat weet ik zeker.
angelawwijk schreef:samira_baco schreef:ja klopt hij staat op een manege waar je zeg maar een weidegang kaart moet kopen maar dat heeft zij niet, als die los gaat is dat enkel in de paddock maar als je ziet hoe hij in de paddock al is ( heb eventueel filmpjes daarvan)
je moet hem inderdaad op ze plek zetten en ik krijg al een beetje door hoe dat moet bij hem, naast hem lopen gaat wel maar hij loopt wel voorwaarts vooruit en als die schrikt gaat die in ze achteruit en de lucht in
ik ben 20 jaar maar het is bij hem sws handig dat je altijd een tweede hand heb.
maar hij moet zowiso al niet voor je uit lopen. hij heeft naast, of het liefst 1 pas achter/naast je te lopen. dus niet achter zo van achter je rug. maar schuin achter je, buiten jou "eigen ruimte". als je hem voor je uit laat lopen geef je hem al aan dat hij bepaalt wat er gaat gebeuren.
ik denk dat hij gewoon in training moet bij iemand die er wat vanaf weet. niemand zal dit paard kopen want kopers zullen bij bezichtiging al afhaken. zonde want ik denk dat hij een prima paard is maar een consequent iemand nodig heeft en geen eigenaar die wel een paard wil maar te beroerd is een weidepas te kopen en hem daarom maar op stal opsluit. en niet te nadelen van jou maar ik denk dat jij veel te onzeker bent voor hem en daar maakt hij smakelijk misbruik van.
nog voor dat hij gelongeert word moeten eerst zijn normen van respect eens flink aangepakt worden. pas daarna kan je verder met grondwerk. maar hier voor heb je wel ervaring nodig. wij hebben ook enkel van zulke paarden in training gehad op onze accommodatie en je kan gewoon niet rijden als de basis niet compleet is. als hij je op de grond niet respecteert doet hij dat ook niet wanneer je op zijn rug zit.
met welk doel is hij door de eigenaar gekocht als ik vragen mag?
Anne_GTI schreef:Hackney x arabier.... dat verklaart eigenlijk alles al

samira_baco schreef:Anne_GTI schreef:Hackney x arabier.... dat verklaart eigenlijk alles al
ik denk dat hij eerder hackney x tuiger is vanwege zijn bouw en hoge draf en omdat hij met galop meteen begint te bokken.
Catnip schreef:Ik vind het best oneerlijk dat dit paard "meerdere gedragsproblemen" wordt toegeschreven. Wat verwachten mensen dan van een paard dat helemaal géén weidegang krijgt? (En misschien ook nog vol krachtvoer wordt gestopt)
Ik kan je zo een aantal paarden aanwijzen die zo mak als een sok zijn, en waar je bewusteloos en stuiptrekkend nog niet van af kunt vallen. Maar ontneem ze hun weidegang en ze springen de meest ervaren en kordate paardenmens zonder pardon in de nek.
Veel verbetering ga je met de meest deskundige begeleiding niet kunnen verwachten bij dit paard, zolang er niet voldaan wordt aan de basisbehoefte van vrije beweging. En dan geen 20 minuten los in de paddock.
Ik weet dat je geen eigenaar bent, maar je gaat iemand anders haar ellende niet kunnen oplossen zolang diegene haar paard geen betere omstandigheden gunt.