Gezocht: Mensen die paarden houden in Zweden of er meer van

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Gezocht: Mensen die paarden houden in Zweden of er meer van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 15:49

Hallo Bokkertjes,

mijn Zweedse vriend en ik wonen nu een tijdje samen hier in Nederland. Helaas is hij totaal niet gelukkig hier. Hij komt van Gotland (een eilandje in de Baltische zee) en kan gewoon niet tegen de drukte hier in NL en zo nog een hoop meer obstakels.

Nou heeft hij mij gevraagd in Zweden te komen wonen. Nou had ik zelf altijd het plan naar het oosten van NL of het westen van Duitsland de verhuizen en daar een pensions te beginnen van een formaat dat ik zelf kan onderhouden (dus zonder vast personeel).

Maar Zweden is natuurlijk ook niet mis, ik heb er wel oor naar en ben het al een tijdje serieus aan het overwegen.

Echter, ik kan nog geen Zweeds dus gedetailleerde informatie achterhalen is wat lastig (mede ook omdat het een project is over een paar jaar wil ik verder nog niemand inschakelen) nou ben ik er al wel achter dat je tot 4 paarden mag houden zonder tax te betalen. Heb ik wel de volgende vragen:

- Hoeveel tax betaal je als pensionstal?
- Zitten bestemmingsplannen in de weg (e.g. een opslag moet opslag blijven, mag niet omgebouwd worden tot binnenbak bijv.)
- Hoe streng is zweden met bestemmingsplannen
- En ook heel belangrijk: Hoeveel vraag is er naar een pensionhouderij? Ik kan me voorstellen dat iedereen wel een stukje land heeft daar waar die een paard neer kan zetten. Ik ben echter van plan neer luxe te bieden, ochtend middag en avond voering, verlichte bak (ken) evt binnenbak als dat haalbaar is etc.
-en uiteraard hoor ik graag over addertje onder het gras.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Jes

Re: Gezocht: Mensen die paarden houden in Zweden of er meer van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:59

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 17:23

Ah thanks, ik zal daar ook even een kijkje nemen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:08

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:39

Je vriend kan wel Zweeds neem ik aan? Misschien kan die helpen met deze informatie achterhalen?

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:41

Dit is echt mijn droom, om ooit hier te werken:

http://www.sundanceranch.eu/

Is ook in Zweden en zijn Nederlandse eigenaren van het programma 'Ik vertrek' een tijd terug. Die kun je dus gewoon benaderen en vragen stellen?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:27

Ik begrijp je vriend volledig, mijn verloofde zou hier ook nooit kunnen aarden! Paar dagen trekt hij wel in NL maar verder echt niet.

Betreffende paarden wil ik zelf ook nog uitzoeken want ik wil ook graag een stal bouwen als ik éénmaal geëmigreerd ben :) dus ik volg dit topic ook haha

Wat ik jou als advies kan geven, vraag ook op tijd je persoonsnummer op! sommige krijgen hem heel snel en ik moet gewoon 12 tot 18 maanden wachten -O- ondanks dat mijn zweedse verloofde en mijn schoonfam garant staan

(ik heb hem aangevraagd in Göteborg)

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1776167&view=unread#unread hier zitten ook veel Zweden fans en bokkers die er al wonen :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:40

Oh ja! Dat van die Sundance ranch is een goede tip! Succes!