Aan welke eisen moet jouw "droom rijbroek" voldoen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Aan welke eisen moet jouw "droom rijbroek" voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 12:54

Nav een gesprek dat ik gisteren had, vroeg ik me af welke eisen jullie stellen aan jullie "droom rijbroek", zowel wat betreft vanuit kwalitatief (bv dikke stof, degelijk stiksel, wel of geen leren zitvlak e.d.) als modieus oogpunt, ik ben heel nieuwsgierig... :o

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:28

Moet vooral lekker zitten, goed ademen en niet te snel stuk gaan. Meestal vind ik leren zitvlak niet fijn zitten, dus heb bijna alleen rijbroeken zonder leren zitvlak. Stiksel moet uiteraard dus degelijk zijn, maar dat lijkt me logisch, niemand wil graag een ondeugdelijke rijbroek. sluiting onderaan moeten geen rare bobbels enzo inzitten. Stof niet heel dun (dan slijt je er zo snel doorheen), maar ook niet heel dik (dan pas ik niet meer in mijn rijlaarzen).
Beetje neutrale kleur, niet te licht (dan zie je de kwijl- gras- en moddervlekken niet zo erg) donker blauw ofzo.

Avelienvd

Re: Aan welke eisen moet jouw "droom rijbroek" voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:30

Stevige maar elastische stof, leren zitvlak bij voorkeur tot onderaan de pijp.
Steekzakken. Geen zakken of versieringen aan de achterkant.
Kleur interesseert mij niet zo.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:31

Hoge taille!
Dat is erg lastig te vinden. Vaak vallen ze precies op mijn heupen, waarna het na een tijdje gewoon zeer begint te doen.

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:04

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:07

Hoge taille, geen leren zitvlak maar wel kniestukken . Elastische stof en kleurtjes zijn allemaal leuk !

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 15:13

Mag ik ook nog heel brutaal vragen hoe oud (jong :D ) jullie zijn?

Ik vroeg me nl af of het aan de leeftijd van mij en mijn gesprekspartners lag, dat we ook een dikke stof (zodat de eventuele putjes in je dijen niet door de stof heen te zien zijn O:) ) belangrijk vonden...

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:13

Goede stevig en voldoende elastische stof, in verschillende diktes verkrijgbaar ivm winters dikkere/warmere broek en zomers luchtiger/dunner, hoge taille ook liever als heupbroek.
Geen leden zitvlak, maar wel leren kniestukken. Zitvlak op kont vind ik veel te stroef, maar mijn knieën mogen wel wat stabieler worden waardoor daar een stroever stuk wel handig is.
Ook moet de broek niet al te lang zijn, ik heb korte pootjes namelijk.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:19

Ben 20 dus met putjes e.d. Zit ik nog niet, tevens ben ik tevreden met mijn figuur dus daar zit ik niet zo mee :+

Maar ik wik graag een iets lossere band. Hou erg van hoge modellen, maar van die strakke band bij mn taille krijg ik gauw buikpijn.. Kan echter geen maat groter want dan krijg ik zo'n 'drollevanger' model aan de achterkant :+
Ik rijd het liefst met leren zitvlak. Maar maakt opzich niet heel veel uit. Graag flex beensluitingen die ook echt sluiten, en niet alsnog flubberen. En zelfde probleem als hierboven, heb ook korte pootjes. Dus lengtematen zijn ook een plus.

Kleur vind ik zwart altijd erg strak, staat ook mooi bij mn cognac chaps :o

Valtyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:21

Hoge taille met zachte band (ivm anders afgeknelde organen :+ ), elastische stof, geen leren zitvlak, steekzakken met een knoopje

En deze combinatie is naar mijn idee steeds minder vaak te koop. De taille valt vaak (zoals meerdere al noemen) net te laag. En die echte heupbroeken daar begin ik niet aan, heb dan echt het idee dat dat ding dan zo van m'n gat af zakt haha :')

Qua kleur ben ik meer van de donkere tinten: navy, antraciet, zwart, donker bruin etc.

Goyaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:22

Ik heb laatst een heeeeeeel lang bericht gestuurd naar BIT met mijn waslijst aan paardenkleding waar wat mis mee is... of nouja eigenlijk kleding die ik graag hebben wil, maar wat ik niet vinden kan. Bit gaat dat artikeltje plaatsen joehoee!
Ik mis vooral betaalbare rijbroeken die niet gemaakt zijn voor vrouwen met maatje 34 en ellenlange benen. Vooral rijbroeken die met de breedte niet óók in de lengte groeien. En dan ook nog een broek die van stevige, hydrofobe stof is en niet zo ongelooflijk saaie kleur heeft. Dan ben ik gelukkig.
Valt best mee toch? :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:40

Ik wil een rijbroek die niet tegentrekt, met lederen zitvlak of X-grip, klassiek met een modieus tintje en smal om de benen. Voor rijbroeken ben ik eigenlijk niet zo moeilijk :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:42

Een rijbroek die mij qua maat eens perfect past. Ze zijn altijd of gigantisch te lang of veel te breed.
Verder een (kunst)leren zitvlak. Geen klittenband bij de enkels. Niet te hoog, dus niet over de navel heen. Verder wat kleine mooie details, maar geen bling bling ding :')

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:43

Dat was de Pikeur Janet... maar die is uit productie genomen. Wat een heerlijke broek was dat :j

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:44

De oude Eurostar Klara was echt mijn broek.... Dikke stof, toch genoeg elastisch hoge band, bandplooi en steekzakken. Kleuren deed ik nooit moeilijk over, had standaard zwart, blauw en beige in de kast liggen kon overal mooi bij. Het voordeel van die broek was dat ik alles zo heerlijk weg kon stoppen in mijn zakken. En de hoge band, waar ik daarna extreem lang naar moest zoeken

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:44

Jeans. Elastische enkels dus geen klittenband. (Kunst) leren zitvlak.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:45

Ik vind de pasvorm het belangrijkst en dan het liefst met een beetje bling :). Onderin geen klittenband, maar elastiek. Geen heupmodel maar ook niet al te hoog. Voorkeur met leren zitvlak.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:13

Een broek met een hoge taille en een fijne elastische stof.
Geen versieringen. Leren zitvlak maakt mij niks uit.
Met steekzakken en geen klittenband bij de enkels.
En dan nog het liefst een wat donkere kleur zoals zwart, navy of antraciet.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:22

eerst en vooral met een lederen zitvlak, is echt een must.
Dan liefst bicolor, dus het zitvlak in een iets donkere kleu als de rest van de broek.
Een hoge taille is handig en ook als je broek vanonder rechte pijpen heeft zonder klittenband! (dat eeuwige gejeuk!)
een rits en zo een schuifslotje! en natuurlijk van goede kwaliteit, kleure mogen niet afgaan door bv te wassen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:32

In ieder geval zeker een jeansrijbroek, wil niks anders meer. Met steekzakken. Rondgenaait zitvlak of kunstlederen zitvlak van comfortabele stof. De rest van de stof moet dun zijn,maar niet te dun/te dik. Met rits en schuifslotje, zeker. Elastische pijpen ook heel belangrijk.En een lage taille, maar geen heupbroek.
Stof mag niet verkleuren of gaan pillen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 06:58

Goede pasvorm vind ik het belangrijkste. Heb al te vaak gehad dat een broek fijn lijkt te zitten, maar toch afzakt. Heb het liefste broeken met een hoge band, maar dat schijnt heel zeldzaam te zijn. Verder wil ik een neutraal kleurtje.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:39

ik zou een rijbroek zoeken met de volgende eigenschappen:
- stevige maar toch elastische stof. niet stijf
- kunstleren zitvlak
- zakjes op de kont met een patroon er op en evt. wat glitters maar niet te gek
- mooie pasvorm
- kort model voor mijn korte pootjes
- qua kleur donker (grijs/zwart/bruin/blauw) ruitje mag maar hoeft niet jeans vind ik ook mooi maar dan wel echt soepel, geen stugge!
- broek-/steekzakjes zouden wel fijn zijn
- prijstechnisch leuk! (max 75,- per broek en dat is duur zat)
- een goede enkelsluiting (omslaan van klitteband is niet fijn en die andere elastiekdingen werken ook niet fijn)

verder heb ik niet echt eisen maar dit zijn er voldoende denk ik

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:47

Lederen zitvlak
Loszittend (niet van die elastische aansnoerstof)
Zwart of blauw

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:49

Lekker zitten, zitvlak niet te stug. Qua uiterlijk maakt me niet veel uit voor thuis rijden, heb er een met allemaal gekleurde streepjes, die enorm vloeken bij mijn laarzen. Maar ik en mijn paard geven er helemaal niks om :P.
De overige mensen misschien wel, maar ook daar geef ik dan weer niks om, ding zit heerlijk !

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:49

Lederen zitvlak tot de voeten uit
blauw/bruin
roze stiksel en afwerking
zakken met drukknop
normale prijs (€50-75)
niet stijf (vooral het zitvlak), moet er bij wijze van spreken nog in kunnen turnen :')