Dé rubberen (werk)laars voor in stal?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Dé rubberen (werk)laars voor in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 07:57

Hai!

Helaas heeft mijn lieve bloemetjeslaars het begeven, dus ik ben op zoek naar een nieuwe rubberen laars voor in de (melk)stal.
Alleen kan ik ik tot nu toe geen laars vinden die aan al mijn eisen voldoet. Mijn eisen zijn:
* 100% waterdicht
* rubber
* gevoerd
* goede pasvorm (niet te breed, moet er echt veel op lopen en werken, anders krijg ik last van m'n voeten)
* verstevigd bij de voet
* flink profiel op de zool (anders glij ik steeds uit op de roosters, haha)
* hoog model (halfhoog kan ook nog)
* maat 41 of 42 (ligt aan de pasvorm)
* HIP! Dus of effen in een leuke kleur (paars!) of met een leuke print.
* max €80,-

Tot nu toe heb ik wel wat gevonden, maar die waren steeds boven de €100,- en dat vind ik een bak geld voor rubberen laarzen en vooral ook riskant om zo via internet te kopen, dus hoor daar wel graag ervaringen over!
Ik heb het dan bijvoorbeeld over de Ariat Stormstopper, de Hunter Original Wellington en de Nokian Sara. Iemand daar ervaring mee?

Ik hoor graaaaaaaag jullie meningen, tips en ervaringen! Alvast bedankt!

Groetjes, Jaan

assileM

Re: Dé rubberen (werk)laars voor in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:28

Welkoop! :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:48

Hip zijn ze over het algemeen niet, maar Dunlop heeft wel heel goede laarzen. Volgens mij hebben ze zelfs een type dat zeer bestendig is tegen mest. Ik loop altijd even de boerenbond binnen inderdaad en dan pas ik een paar modellen. Er zit altijd wel iets passends tussen.
Doet me er aan denken dat ik daar de vorige keer wel paarse laarzen zag

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:51

Ok niet helemaal van rubber en niet gevoerd, maar met een schacht van neopreen: de muckboot. Wel waterdicht, warm, goed voetbed, goed profiel en erg bestendig tegen mest etc. Ik ben er erg tevreden over! Ze zijn er in verschillende modellen en kleuren ( de tack classic is er volgens mij ook in het paars). Wel redelijk prijzig, maar er zijn regelmatig acties te vinden die binnen je budget passen.

Je hebt ook van die soort fleece laarssokken, waarmee je een ongevoerde laars toch gevoerd maakt. Oorspronkelijk van Hunter geloof ik, maar zijn inmiddels ook ene hoop andere (goedkopere) versies van.
Bij de decathlon heb je ook het een en ander, deze bijvoorbeeld
http://www.decathlon.nl/laars-arpenaz-5 ... #avantages

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 14:27

Ik wil echt geen zwarte of groene laars, die staan er hier enorm veel. Wil zo de mijne eruit kunnen pikken ;)
Deze vind ik erg gaef en lijken me heel fijn en stevig, helaas niet in mijn maat. De halfhoge versie wel overigens: http://www.snowbootsexpert.nl/winterlaa ... -lila.html

Dit is ook weer een korte, maar oogt ook erg fijn, vind ik: http://www.regenlaarsexpert.nl/regenlaa ... -plum.html

En dan deze natuurlijk nog: http://www.agradi.nl/ariat-ladies-storm ... n-3-36.htm
(is er ook in navy)

Die Muckboots zien er fijn uit, maar zie geen damesmodellen daarvan. Vaak zijn de unisex en mannenmodellen te breed, auwelijk voetjes op den duur.
Ik had/heb zoiets als deze, maar vaak en lang daarop lopen is echt killing voor m'n voeten. Heb serieuze klachten helaas... http://www.regenlaarsexpert.nl/regenlaa ... -saar.html

Jack666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:29

Ik heb die van mij bij de Welkoop gehaald, ideale dingen, niet te duur en ze voldoen aan je eisen. :j

Es_ther

Welkoop heeft ook printjes inderdaad!

Heleennn

Ik heb Aigles en die zijn echt schitterend! Kosten wel verschrikkelijk veel voor een rubber laars :')

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:30

Ik heb een paar mooie rode van Hunter, waren voor de helft van het geld toen. Normaal 120 euro dacht ik. Lopen heel lekker en zijn echt meisjesachtig :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 14:35

adoremayke schreef:
Ik heb die van mij bij de Welkoop gehaald, ideale dingen, niet te duur en ze voldoen aan je eisen. :j

Heb je hier misschien ene foto of link van?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:36

Heleennn schreef:
Ik heb Aigles en die zijn echt schitterend! Kosten wel verschrikkelijk veel voor een rubber laars :')

Die zijn inderdaad echt gaaf.

Maar de prijs houdt ook mij tegen...

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:36

Ik heb ook hoge Hunters, die hebben ze ook in rood en roze! Zijn wel iets duurder, maar vind ze ook een stuk mooier en lekkerder lopen dan de standaard regenlaars...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 14:36

mexxje schreef:
Ik heb een paar mooie rode van Hunter, waren voor de helft van het geld toen. Normaal 120 euro dacht ik. Lopen heel lekker en zijn echt meisjesachtig :)

Die heb ik ook nog bekeken, helaas niet meer in mijn maat. Profiel is ook niet echt robuust, of valt dat mee?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 14:43

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:19

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:37

Ik heb mijn laarzen bij decathlon vandaan. Daar hebben ze vrij veel soorten, zowel gevoerd als ongevoerd.

Ik heb deze, ze zijn heerlijk warm, perfect waterdicht, een uitneembare binnenzool waardoor je die goed kunt luchten. Ik krijg er geen stinkende zweetvoeten in, ook niet met warm weer. Ze zijn goed antislip en een heel groot voordeel vederlicht. Hebben een goed voetbed en lopen ook lekker. Sinds ik deze kaarzen heb draag ik eigenlijk niets anders meer op stal

http://www.decathlon.nl/laarzen-arpenaz ... 16009.html

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:43

Dunlop purofort of Bekina steplite. De laatste is een thermolaars die niet zwaar is, maar wel lekker warm.
Qua pasvorm en comfort vergelijkbaar met de purofort.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:51

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 08:32

Ik zeg; dunlop. Blijven bij mij het allerbeste !

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:03

Ik werk ook met melkvee en loop hele dagen op deze http://www.deboerdrachten.nl/werkkledin ... s-maat-41/

Ze blijven super fijn, warm, loop ermee van op de roosters tot in de diepe blubber en ze zijn na een jaar nog goed.

Kijk eens in de webshop van de boer drachten, hebben nu veel korting scheelt echt veel geld. Ook op de dunlop thermo modellen :)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:15

Dunlop daar loop ik al zeker 10 jaar op en blijven goed aan zitten, mijne zijn alleen niet gevoerd en niet in een hip kleurtje maar comfort gaat voor uiterlijk bij mij. Nog steeds helemaal gaaf na al die jaren dagelijks gebruik.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:21

Je kan bijv dunlop laarzen toch ook wel in een kleurtje spuiten? Of in ieder geval zo maken dat ze voor jou snel herkenbaar zijn? Want goede loopkwaliteit lijkt me het belangrijkste.

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:10

Zat net even te rekenen maar ik loop sinds mn 14e op dunlops en ben nu met mijn 2e paar bezig, ben 20 nu. Dus zeker duurzaam en comfortabel :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:30

Welkoop heeft nu heerlijke gevoerde dunlops in de aanbieding. Van 40 voor 30 euro. Zitten goddelijk! Bij interesse maak ik een foto ;)

Hannelore82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:57

Dan zou ik als ik jou was de evercreatures kopen. Deze laarzen zitten niet als standaard regenlaarzen, maar zitten als gegoten.
Volgens mij zijn het festivallaarzen, maar ik vind ze gewoon leuk. Je kunt ze bijvoorbeeld bij regenpakhuis.nl halen, maar je hebt nog wel meer sites waar ze deze verkopen.

http://www.regenpakhuis.nl/dames-regenl ... ctMerk=132

Succes met je keuze