Op zoek naar een western-rit omgeving Zuid-holland.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op zoek naar een western-rit omgeving Zuid-holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:21

Hallo!

Ik word binnenkort 18 jaar en dat ga ik natuurlijk vieren. Een probleem; ik heb een hekel aan verjaardagen en al mijn vriendinnen kennen elkaar niet. Om deze reden vind ik het niet leuk om deze meiden bij elkaar te forceren dmv. een high-tea of iets in die richting.

Daarom dacht ik, misschien is het leuk om een buitenrit te maken met mijn beste vriendin! Echter wil ik wel iets speciaals (je wordt tenslotte maar een keertje 18) en ik dacht aan western.

Ik heb zelf een keer western gereden (bij Amanda hier op bokt, op Jim!) en dit viel mij zo goed in de smaak. Ik heb tot 2 maanden terug altijd paard gereden dus ik durf wel te zeggen dat ik in ieder geval gemiddeld rijd. Mijn vriendin heeft al een paar jaar niet meer gereden, zij heeft wel rijervaring. Om deze reden zouden wij graag een rit maken met een begeleider op brave paarden. Een ondeugend paard is geen probleem maar geen gevaarlijke of gekke paarden die niet te houden zijn. Ze moeten ook luisteren op plekken waar zij normaal hard zouden mogen gaan, het blijven namelijk voor ons beiden vreemde paarden en een vreemde discipline.

Het hoeft niet zo zeer een buitenrit te zijn, maar gewoon een rijles nemen vind ik niet zo spannend (al begrijp ik wel dat dit er vast bij inclusief zit om kennis te maken met het paard/de manier van rijden, dat vind ik ook helemaal niet erg!)

Het liefst zouden wij in een niet al te grote groep naar buiten gaan (denk aan max 5 mensen, als dat mogelijk is) en ik zou het strand wel erg cool vinden omdat ik nog nooit een strandrit heb gemaakt. Al is een bosrit of een duinrit ook goed.

Weet er iemand een stal waar wij het volgende kunnen doen?
- Western rijden (of iig. met western tuig, maar het lijkt me dat de paarden dan ook zo beleerd zijn)
- Een buitenrit maken.
- Een niet al te grote groep.
- Minstens 2 uur rijden.
- Minstens stappen en draven, het liefst ook galopperen maar snelle rengalop is geen keiharde eis.

In de omgeving van Zuid-Holland, Noord-Holland, Brabant, Zeeland... Een beetje die richting uit!
Ik heb verder geen idee wat normale prijzen zijn dus daar zou ik ook graag een beetje informatie over willen.

Wie o wie!

edit: Ik heb ondertussen deze stal gevonden. Dit vind ik er erg leuk uitzien, vooral de heiderit en de zandrit. Heeft iemand ervaring met deze stal?

Anoniem

Re: Op zoek naar een western-rit omgeving Zuid-holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:10

Ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met bovenstaande stal?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:13

The mill ranch is top! Leuke paarden voor elke ruiter wat geschikts!! Wij hebben toen de rit met het water gemaakt. Erg leuk! Goeie galop stukken erin. Genieten.
Je kunt ook kijken bij ropersranch in Markelo. Geen ervaringen mee tegenwoordig. Vroeger was dat ook leuk.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:16

Een paar bokkers hebben daar een paar buitenritten gedaan. Zie de topics van bokker Bellatix. Zij vonden het voor herhaling vatbaar.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:18

Wij hebben van het weekend de wildrit gemaakt bij The Mill ranch. Als extraatje hadden we een mooi wit plaatje, er lag overal nog sneeuw!
Het was een geweldig leuke rit met brave paarden, geen hele harde galop maar dat kwam door de sneeuw!
Wij hebben zeer genoten en gaan zeker terug!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:23

The Mill Ranch is inderdaad een enorme aanrader! Ik ben er ook eens geweest en ga er ook zeker nog weer eens heen!

Het was een hele mooie rit met hele brave western beleerde paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:32

Ah kijk, daar heb ik wat aan!

Is het aan te raden om de 3 uur durende rit te doen? Gezien mijn vriendin al enige tijd niet gereden heeft en het voor ons de eerste/tweede keer western. Of houden ze daar wel rekening mee? Die beginnersrit lijkt mij namelijk niet zo leuk omdat er geen galop in zit (en dat is op die zandverstuiving wel erg tof natuurlijk!)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:34

Wij hebben denk ik zo'n 2-2,5 uur gereden en ondanks dat wij ruiters zijn die regelmatig rijden (Engels), waren wij blij dat het niet veel langer duurde. Onze benen en billen kwamen in opstand :D
Met iemand die lang niet gereden heeft zou ik minder lang gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:36

Dus de heiderit? (2-2,5 uur met galop).

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:39

Dat zou ik wel doen of misschien zelfs de beginnersrit type 2 vanwege je vriendin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:44

Ah ik had nog niet gezien dat er 2 types waren!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:18

Dankjewel! Dat ziet er ook tof uit!

Annamarie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:07

Hallo Danique,

Ik ben van Western Trail Zeeland, en heb inderdaad brave paarden, zonder dat ze sloom. Buitenritten worden naar de wens van de klant gemaakt, dus gereden in het tempo wat gewenst is. Willen jullie geen galop, dan geen galop. Een leuke strandrit duur 2-2,5 uur en je rijd met je eigen groepje, maximaal 4 personen.
Succes met het maken van je keuze en alvast een prettige verjaardag!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:18

Mill Ranch is erg leuk, echter ligt het tempo van deze ritten wel hoog. Er wordt stevig doorgedraafd en gestapt zeg maar. En natuurlijk ook stevig gegaloppeerd.
Ik vind dat niet erg, maar ben wel helemaal gebroken na zo'n rit daar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:22

Bedankt voor je reactie Annamarie05! Erg leuk om zo feedback te krijgen, ik ga zeker overwegen om eens langs te komen!

Dankje Sicayes! Ik lees wel meer dat Mill Ranch een hoog tempo heeft dus ik denk dat we dan beter de beginnersrit kunnen doen, al willen we wel graag galopperen. Western Trail klinkt ook ideaal naar de reactie van Annamarie05!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:24

Ik heb de wildrit gedaan bij TMR. Was superleuk maar idd pittig en in een grote groep (we gingen denk ik met zo'n 12 man weg). Was supergezellig hoor, daar niet van! Echt een aanrader.

Je zou ook nog Manege Noot in Callantsoog kunnen proberen. Die hebben volgens mij western gereden paarden staan die ze ook verhuren voor strandritten. Ik vond het een leuke manege, daar kun je vast ook wel wat regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:27

Die grote groep staat mij een beetje tegen eerlijk gezegd, ik vind het altijd fijn om persoonlijk contact te houden met de begeleider, ook als je achteraan rijdt.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:47

Volgens mij zit er ook iets in Katwijk, sea hunters of zoiets. Is privé met slechts enkele paarden. Meer weet ik eigenlijk niet. Maar Google levert je vast een antwoord!

0laura0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:09

Sea Hunters kan ik je niet aanraden. Ben er zelf vorig jaar geweest en zou niet zo snel terug gaan.
De rit op zich was wel gaaf en ook in hoog tempo.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:30

0laura0 schreef:
Sea Hunters kan ik je niet aanraden. Ben er zelf vorig jaar geweest en zou niet zo snel terug gaan.

Waarom zou je niet terug gaan dan?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:33

Danique schreef:
Die grote groep staat mij een beetje tegen eerlijk gezegd, ik vind het altijd fijn om persoonlijk contact te houden met de begeleider, ook als je achteraan rijdt.

Moet zeggen dat wij met 12 reden en 2 begeleiders hadden. Willem reed daarbij ook diverse keren naar achteren om te vragen hoe we het vonden en of alles goed ging.
Nog een pluspunt is dat hij onderweg fotos maakt en je deze op cd mee krijgt

0laura0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 08:22

laura1987 schreef:
0laura0 schreef:

Waarom zou je niet terug gaan dan?

Afspraken werden continu verandert. Zouden met 4 mensen gaan, maar ze bleken een paaar dagen van te voren maar 2 paarden te hebben die geschikt waren voor de buitenritten. Op de dag zelf ook nog gedoe gehad met de paarden.

Het is en blijft natuurlijk een moment opname, maar ik zou zelf niet nog een keer gaan.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:28

Hier dezelfde ervaring als Laura, de rit was pittig maar Willem kijkt idd goed naar of het goed gaat en rijdt ook even langs af en toe. Wij kregen de foto's per e-mail.