Wedstrijden en lidmaatschap rijvereniging

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Wedstrijden en lidmaatschap rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 14:03

Ik hoop dit jaar dan écht mijn wedstrijddebuut te gaan maken en ben me nu aan het orienteren op alle regels hieromtrent.

Ik zoek met name in eerste instantie een vereniging waar ik lid van kan worden, alleen op papier, want ik les thuis met eigen instructie en hoef en wil dus geen gebruik maken van lessen op een vereniging.

Nu zie ik dat je dus jaarlijkse verenigingkosten betaalt, plus de startpas van de KNHS (volledig of gelimiteerd) en het tijdschrift van de KNHS (32,50 per jaar) en standaard afdrachtkosten (17,75, eenmalig lijkt me?).

Ik twijfel of ik me bij een vereniging in de regio zal aansluiten of niet. Ik las namelijk iets van dat je buiten de regio van de vereniging bepaalde wedstrijden (regio-en selectie) niet mag rijden? Is het denkbaar dat dit vaak voorkomt? Rijden jullie die vaak? Zou ik na een jaar evt. gewoon over kunnen stappen naar een andere vereniging in eigen regio, mocht ik dat willen?

Hebben jullie gekozen voor een vereniging in eigen regio of niet, en waarom?
Ben benieuwd!

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:10

Als je lid bent bij een (papieren) vereniging buiten je regio mag je inderdaad niet meedoen aan de selectie voor je eigen regio. Bij ons betekend dat niet dat je ook niet mee mag rijden aan de wedstrijden waar de selectie verreden wordt, maar vaak is het wel zo dat mensen die meedoen voor de selectie voorrang krijgen.

Bij sommige verenigingen (of misschien wel de meeste?) kun je maar 1x per jaar opzeggen, dus als je wil overstappen kan dat alleen dan.

Het ligt er gewoon aan wat je wilt en hoe fanatiek je bent :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:12

Als je voor de allergoedkoopste vereniging gaat loont het misschien om buiten de regio lid te worden, maar heel veel verenigingen hebben tegenwoordig een startkaartlidmaatschap waarbij je een laag lidmaatschapgeld betaald.

Voor dat tientje per jaar meer ga ik niet moeilijk doen en ben lid van een vereniging in de buurt. Krijg je nog een beetje clubgevoel, vaak organiseren ze ook andere dingen waar je dan evt aan mee kan doen naast de lessen.
Bij onze vereniging zijn beide mogelijk, lid met lessen en lid zonder lessen. Zonder lessen betaal je een stuk minder, maar mag je wel meedoen met allerhande activiteiten, van excursies, buitenritten tot clinics.

Britt1

Re: Wedstrijden en lidmaatschap rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 14:32

Dank je wel voor de reactie!
Een vereniging redelijk in de buurt kost 66,- per jaar, incl lidmaatschapkosten van de KNHS, maar welke kosten daar nu precies mee bedoeld worden weet ik niet.

Aangezien ik het aankomend jaar waarschijnlijk niet heel vaak zal starten overweeg ik in eerste instantie een gelimiteerde pas aan te vragen en neig er ook naar me aan te sluiten bij een papieren vereniging buien de regio, aangezien die maar een tientje per jaar kost zag ik!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:37

€ 66 per jaar inclusief lidmaatschapskosten is niet duur. De KNHS kosten (2014 tarieven) zijn € 7 + € 43,25, dus dan betaal je aan contributie voor de vereniging niet veel.

Edit: 2015 is overigens in totaal € 50,75 te betalen voor de KNHS.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:39

Kosten KNHS zijn;

Contributie alle leden € 18,00
Abonnement Paard & Sport € 32,75

Totaal: 50,75

Bij de papieren vereniging ben je dus 60,75 kwijt en bij de club in de buurt 66,00. Verschil is € 5,75 per jaar.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 14:44

Oke, ik mag dus aannemen dat de vereniging die ik noemde de kosten betaalt voor de KNHS, dus het blad en de contributie voor de KNHS. Nou, ik ga ze voor de zekerheid ook nog maar even mailen. :)

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:57

Weet niet waar je in de buurt zit? Ik ben net lid geworden de ronde venen. Alleen papier lid en kosten in totaal €60,75 organiseren binnenkort ook een leuke proefgerichte clinic met goede juryleden. Voorlopig tevreden! Vriendelijke en vlotte behandeling van aanmelding en vragen

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:00

De Ronde Venen zit in Mijdrecht, toch? Ik woon in Gelderland.
Ik had wel gezien dat zij dus maar een tientje per jaar vragen (zonder KNHS kosten).

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:05

Britt1 schreef:
Ik had wel gezien dat zij dus maar een tientje per jaar vragen (zonder KNHS kosten).

britt1 ik woon ook in Gelderland en heb gekozen voor RV BAHR

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:45

veerledec schreef:
€ 66 per jaar inclusief lidmaatschapskosten is niet duur. De KNHS kosten (2014 tarieven) zijn € 7 + € 43,25, dus dan betaal je aan contributie voor de vereniging niet veel.

Edit: 2015 is overigens in totaal € 50,75 te betalen voor de KNHS.

Ik zie niet helemaal waar je deze tarieven vandaan hebt gehaald?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:48

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:50

Oke, handig overzicht, die heb ik even gemist. Sowieso een vrij onoverzichtelijke website van de KNHS als je het mij vraagt..

Weet je zeker dat de P&S door de vereniging betaald wordt? Dat betwijfel ik dus...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:51

Zo zet de KNHS ze op de factuur voor de verenigingen.

Basisafdracht: € 8
Eerste gezinslid: € 42,75 (inclusief P&S dus)

De basisafdracht hoef je niet meer te betalen als je een ruiter- of menbewijs hebt. De kosten voor een tweede gezinslid zijn een tientje, je hoeft dan de P&S niet nog een keer te betalen.

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:53

Britt1 schreef:

Ja klopt daar ben ik lid! Vanaf Gelderland is het wel wat verder dan voor evt selectie en kampioenschappen. Ik zit net onder Utrecht, ong 40 min er vandaan.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:56

Oke, het zal aan mij liggen, maar ik hoor echt allerlei verschillende dingen. Ik overweeg me dus hier in te schrijven, maar het wordt me niet helemaal duidelijk hoe dit precies zit qua kosten en of het dus echt zo voordelig is als een aantal mensen zeggen.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:57

AnnetB schreef:
Britt1 schreef:

Ja klopt daar ben ik lid! Vanaf Gelderland is het wel wat verder dan voor evt selectie en kampioenschappen. Ik zit net onder Utrecht, ong 40 min er vandaan.

Ja voor mij is dat echt te ver om evt een keer te gaan rijden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:03

Uh ja, daar staat inderdaad dat het zonder P&S is. Die zullen ze dan nog separaat doorbelasten denk ik? Kan geen kwaad om dat even na te vragen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:06

kosten van de P&S komen er nog bij, dus €66 plus €32,75.

Verschil is dus redelijk groot, maar er zijn vast meerdere verenigingen in de omgeving, via onderstaande site kom je op het overzicht van de kringen, de kringen hebben ook weer een site met overzichten van alle verengingen die in de kring zitten.
Volgens mij zijn er in Gelderland ook zat papieren verenigingen.

http://www.paardensportgelderland.nl/kringen

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:15

De meeste verenigingen ben je lid zonder lidmaatschap kosten van de KNHS. Die rekening komt jaarlijks bij de vereniging en dat word dan door gefactureerd. Ik zelf ben gewoon lid bij een rijvereniging en ga wekelijks naar de lessen. Ik heb altijd zoiets, als iedereen bij een vereniging op papier gaat worden er straks geen concoursen meer georganiseerd, omdat ze te weinig vrijwilligers hebben en de papieren verenigingen niks organiseren. En het is een stukje gezelligheid natuurlijk!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 21:10

Ik ga toch nog even verder zoeken. Zoek echt een goedkope vereniging in de omgeving van Arnhem. Dus als iemand wat weet, dan hoor ik dat graag!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:20

En RV Zuidwijk in Twello?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 21:27

Wat kost die?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:27

Aan welke kant van Arnhem zoek je? Bij Klein Vosdal is het goedkoop maar dan hoor je bij zuid west Veluwe, dus selecties in Lunteren/ putten/ voorthuizen/ Kootwijkerbroek/ Scherpenzeel etc. Aan de andere kant van Arnhem ( met Zevenaar etc) weet ik zo geen vereniging.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 21:32

Ik zit vrij centraal, dus beide is te doen!