Helaas kan zij door haar verleden niet in de trailer, maar ik zou haar maar al te graag willen meenemen naar het strand.
Zeker nu ze nog zo vitaal is, ze immers al 18..
Dus kwam ik met mijn geweldige plan
Ik wil van Landsmeer naar het strand rijden, ofwel een trektochtje met eigen pony. We gaan met z'n tweeën, een vriendin van mij gaat ook mee. Het idee was richting castricum te gaan, omdat je hier geen ruiterbewijs voor nodig heb, maar enkel een duinkaart. Het is 33 km, maar ik wilde dit gaan delen over een paar dagen, puur voor het behoud van pony. Mijn pony heeft de conditie om het ook in een dag te lopen, de andere niet. Het plan is rond 4 juli te gaan.
Ik kan de routes op maps ondertussen dromen
maar ik zat aan deze route te denken:Dag 1: vanuit landsmeer door het twiske, evt een stal op de Haal (oostzaan) zoeken (8,1 km). Of iets anders in de buurt van wormerveer/'t kalf, dan maakt de rit van dag 1 iets langer en dag 2 iets korter.
Dag 2: Verder rijden, zeker tot en met krommenie/assendelft (17,1 km)
Dag 3: Vanaf krommenie/assendelft verder rijden naar Castricum (tot het strand is het 11 km)
Mijn vragen:
-Zijn er mensen die dit weleens hebben gedaan? Wat zijn jullie ervaringen?
-Kennen jullie betrouwbare stallingen in de buurt?
Ik zoek een stalling
-In castricum, vlakbij het strand. Voor 4 dagen en 3 nachten.
-Ergens bij krommenie/assendelft. Heenweg 1 nacht en terugweg 1 nacht.
-Ergens tussen de haal (oostzaan) en wijdewormer in. Heenweg 1 nacht en terugweg 1 nacht.
Tegen die tijd is het prima weer voor de weidegang, beide pony's zijn gewend om op de wei te staan, te drinken uit de sloot en met elkaar te staan.
Mocht iemand tips hebben, graag
!Groetjes Feline en Kiet
Iedereen keek me er raar aan mee, maar dat ding gaat al een jaar trouw mee op buitenrit