dierenartsen kun je gewoo op google zoeken. Ik ken er 2 in LImburg (belgië) die voornamelijk paarden doen.
xAnthea
Geplaatst: 24-01-15 18:56
Een goeie DA die zich bezig houdt met keuren hier in Belgie, is Wim Vermeiren! Zit in de provincie Antwerpen trouwens, maar volgens mij komt hij in heel Belgie.
Qua eventuele regels kan ik je verder niet helpen...
http://www.bosdreef.be/ zit volgens mij wel in de buurt en is een goed bekend staande kliniek. Het paard moet gechipt zijn en een paspoort hebben. Voor landen buiten de Benelux is een speciale verklaring van gezondheid die door bepaalde instanties mogen worden afgegeven nodig, maar voor België en Luxemburg geldt een gedoogbeleid en hoeft dat niet. Voor zover ik weet is er verder officieel niets nodig. Ik zou wel voor een koopcontact zorgen dat jullie allebei ondertekenen als je het paard wel koopt. Dat is in Nederland het enige dat geldt als een eigendomsbewijs.
IK zag de naam tinkertreas en die kwam me wel erg bekend voor. Heb ik iets gemist?
Botha is bij de bovengenoemde dierenkliniek de bosdreef gekeurd, die stond goed aangeschreven. Verder is hij zo naar Nederland gebracht, niets speciaals geregeld.
Ik heb afgezien van het paard en inmiddels een ander paard gekocht. Maar ik had al wel een dierenarts gevonden daar in de buurt. Dus iedereen bedankt voor de reacties.
Skippy01
Geplaatst: 19-05-15 20:33
Ik weet het: oud topic. Maar ik zoek een dierenarts in belgie, oost van antwerpen (westerlo, geel), die een aankoopkeuring (klinisch) kan doen op de locatie waar het paard staat (westerlo).