bodyprotector hoe en welken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

riannezweeds

bodyprotector hoe en welken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:59

Welke bodyprotector hebben jullie?
Hoe bevalt hij je?
Hoe zit zo'n ding überhaupt?
En bij je borst?
Onder de jas of over de jas?

Heb behoorlijk brede schouders maar een echte taille... wie heeft t zelfde figuur?

Angela

Re: bodyprotector hoe en welken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:03

Een BP vinden doe je het beste door er veel te passen. Ik heb er eentje met veel " blokjes" waardoor hij redelijk mee kan bewegen. Maar niet voor iedereen is hetzelfde fijn. Ga er ook mee in een zadel met een diepe zit zitten, dan merk je of je er ook dan geen last van hebt.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:25

De naam van mijn bodyprotector weer ik niet uit mijn hoofd :o Hij is van Imperial Riding geloof ik. Het is zo een die je overal kunt verstellen, en met een rits. Ik deel 'm met mijn zusje, en omdat hij overal verstelbaar is, passen we hem beide.
Hij bevalt wel goed! Ik gebruik 'm niet heel vaak, maar ik vind het niet vervelend om er mee te rijden. Hij heeft namelijk van die blokjes, dus hij is wat soepeler, dat vind ik wel fijn. :)
Je moet in de winkel even passen hoe de bodyprotector zit. Ik vind van die harde bodyprotectors echt niet lekker zitten, maar deze valt wel mee. Je merkt wel dat je 'm om hebt, maar ik heb er iig geen last van.
Wel zou ik 'm altijd over je jas heendoen! Onder je jas zit niet lekker vind ik!

Als ik jou was, zou ik kijken naar een BP die je ook overal kunt verstellen (bij je zij en je schouders). Dan kun je bij de schouders wat losser doen dan bij je zij bijvoorbeeld. :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:23

Ik heb er 1 van Sir Lancelot, erg fijn ding! Bestaat uit veel blokjes zodat hij goed mee beweegt en veel verstelmogelijkheden.
Ze hebben hele leuke kleurtje van hot pink tot gewoon zwart en zelf oranje of donkerblauwe met de nederlandse vlag erop (die heb ik).
En dat ook nog eens voor een fijn prijsje :)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 23:51

Klinkt goed!! Ik ga binnenkort eens naar de ruitersport zaak en weer passen en meten :p heel veel bedankt voor de tips!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:56

Ik vind een bodyprotector niet heel geweldig. Heb er de eerste paar jaar verplicht mee moeten rijden van mijn ouders. Moet zeggen dat het me wel vaker heeel goed heeft geholpen (besparen van serieuze verwondingen aan mijn rug) maar toch zou ik er niet graag meer mee rijden, ik vond hem erg in de weg zitten. Als je er een koopt zou ik voor een korte soepele gaan, met deze kon ik vroeger wel nog best goed mee overweg :)

Edit: Dit soort modellen waren wel fijn :) : http://www.decathlon.be/community/wp-co ... 00x300.jpg

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 16:56

JudArthos schreef:
Ik vind een bodyprotector niet heel geweldig. Heb er de eerste paar jaar verplicht mee moeten rijden van mijn ouders. Moet zeggen dat het me wel vaker heeel goed heeft geholpen (besparen van serieuze verwondingen aan mijn rug) maar toch zou ik er niet graag meer mee rijden, ik vond hem erg in de weg zitten. Als je er een koopt zou ik voor een korte soepele gaan, met deze kon ik vroeger wel nog best goed mee overweg :)

Edit: Dit soort modellen waren wel fijn :) : http://www.decathlon.be/community/wp-co ... 00x300.jpg

Oke top dankje voor de info:-)
Ik heb drie hernia's en wil mijn rug niet verder beschadigen omdat dat gewoon te veel risico's met zich mee brengt ;(

En hoop met een bodyprotector de rest net iets meer te kunnen beschermen :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:05

Een BP geeft de beste bescherming als die zo dicht mogelijk op het lichaam wordt gedragen. Onder de jas dus. Ik heb er zelf altijd alleen een shirt onder en doe er 's winters een fleece vest of softshell jasje overheen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:12

Ik heb die van mondoni. In het begin even stug maar na 5 minuten kan ik hem zo flink aansnoeren. Wat ik wel vervelend vind is dat ik een wat te lange heb gekocht, waardoor bij een diepe zit de achterkant tegen het zadel aan komt. Ik draag hem met maar weinig er onder, shirtje, hempje of shirt met lange mouwen. Daarover eventueel vest of jas. Ik vind het een mega warm ding, dus eigenlijk bijna nooit een jas aan. En neem altijd een extra shirt mee, om het zweten. Een gewone bp zit niet om je schouders, dus dat lijkt me geen probleem. Ik zal er gewoon veel gaan passen!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:20

Ik heb er eentje van global, overal verstelbaar en vind hem vooral warm, in de winter niet erg:-)
Je moet hem dicht op je huid dragen, dus jas erover.

Mijn zoon heeft er eentje van hh, zelfde model als ik. Veel kleine blokjes, overal verdtelbaar, voorzien van rits. Zelfs met een D cup, prima dicht te dragen

Haaren11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:48

Ik heb er een van Uvex. Speciaal voor dames. Zit heerlijk, veel bewegingsvrijheid. Ik heb xxl want ben vrij fors. Wel altijd in de winkel passen en op een zadel gaan zitten om te kijken of hij niets belemmerd.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:06

[quote="Mama3"]Ik heb er eentje van global, overal verstelbaar en vind hem vooral warm, in de winter niet erg:-)
Je moet hem dicht op je huid dragen, dus jas erover. Met een rits inhet midden, zelf met D cup gaat dat prima

Mijn zoon heeft er eentje van hh, zelfde model als ik. Veel kleine blokjes, overal verstelbaar, voorzien van rits.