Buitenrijden bij Julianadorp

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SelmaSL

Buitenrijden bij Julianadorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 17:35

Hallo allemaal. Ik zit er aan te denken om in Julianadorp een camping te boeken en mijn verzorgpaard een paar dagen mee te nemen. Kan iemand mij vertellen of daar ruiterpaden in de duinen zijn richting Den Helder? Of kun je alleen naar het strand?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Lienepien95

Re: Buitenrijden bij Julianadorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:37

Ja die zijn er, tenminste zo ver ik mij kan herinneren van mijn vakantie 2 jaar geleden wel :)

SelmaSL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 18:08

Bedankt voor je snelle reactie. Ben je toevallig bij camping 't Noordersandt geweest en heb je gereden bij mini manege Sandthapper? Heel benieuwd naar ervaringen!

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:18

Nee wij zaten in een huisje echt op het strand. Er loopt volgens mij een pad van julianadorp tot den helder. Deze kan je ook terug vinden op google maps (je ziet het pad lopen). Ook heb je op sommige plaatsen niet geasfalteerde paden tussen de akkers waar je lekker kunt galopperen. Ergens daar in de buurt is ook een kinderboerderij en een klimpark..hier tegenover ligt een bos (alleen weet ik niet of paarden hier in mogen, denk het wel.)

De donkere duinen heet t bos volgens mij trouwens

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:22

Wat gezellig dat je deze kant op komt :)
Er zijn enkele uitrijmogelijkheden, maar niet onwijs veel. Je kunt idd van Julianadorp naar den helder via de zogenoemde kanoroute. Een mooi pad door de polder. In den helder is een klein bosje waar je doorheen kan en je kunt door de duinen...dat is wel allemaal in den helder. In Julianadorp kun je een rondje dorp rijden...dat stelt niet heel veel voor...in Noorderhaven zijn een paar leuke plekjes, maar dat is niet zo groot. Het is vooral strand waar je lekker kunt rijden :)

SelmaSL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 19:16

Super bedankt voor jullie antwoorden. Mijn verzorgpaard is nog nooit op het strand geweest, dus ik weet niet of dat een te spannende stap is. Maar ze is al wat ouder, dus kleine rondjes door de polder of richting Den Helder zijn voor ons al prima. Als we maar niet langs de doorgaande weg hoeven!