Rijbroek met lederen zitvlak

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Rijbroek met lederen zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 16:40

Hee bokkers,

Tijdens het studeren kwam ik spontaan op het idee dat het wel eens tijd wordt voor een nieuwe rijbroek :+

Ik heb even snel gekeken, maar ik zie zo gauw niks wat ik zoek en het valt me op dat op de meeste sites de zoekfilters ruk zijn.

Dus.. Wensenlijstje:
- Lederen zitvlak
- Blauw, bruin, geruit etc.
- Geen zakken met knopen op zitvlak
- Prijs (uitdaging) onder de 50 euro
- Broeken van Mondoni en Harry's Horse zitten me altijd goed

Dus fanatieke googlers: help me! ;)

kleinvosje

Re: Rijbroek met lederen zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:42

Bedenk even of je een echt lederen zitvlak wilt. Want dat is na een wasbeurt een stugge plank en je hebt heel vaak in het kruis een dikke samenkoming van alle stof.
Ik heb een bruin geruite HH rijbroek, maat 36 te koop, met kunstlederen zitvlak.

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:44

Ik heb altijd broeken met kunstlederen zitvlak. ideaal. wel een maatje groter kopen

josje12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:45

kleinvosje schreef:
Bedenk even of je een echt lederen zitvlak wilt. Want dat is na een wasbeurt een stugge plank en je hebt heel vaak in het kruis een dikke samenkoming van alle stof.
Ik heb een bruin geruite HH rijbroek, maat 36 te koop, met kunstlederen zitvlak.

Wat kleinvosje hierboven zegt vind ik absoluut niet waar. Heb hier nog nooit ervaring mee gehad en geloof me ik heb een aantal lederen rijbroeken gehad. Onder de 50,- weet ik niet zo snel. Heb zelf die van pikeur, is wel een duurder aanschafprijs maar naar ervaring er ook veeeel langer plezier van!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:46

josje, had je dan wel echt leer? Ik heb er een gehad, 100% echt leer, maar na het wassen kon ik em rechtop tegen de muur zetten en dan bleef ie staan.

josje12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:49

kleinvosje schreef:
josje, had je dan wel echt leer? Ik heb er een gehad, 100% echt leer, maar na het wassen kon ik em rechtop tegen de muur zetten en dan bleef ie staan.

Jup, had je wasverzachter gebruikt? Daardoor wordt de zitvlak sneller stijver van

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:50

josje12345 schreef:
kleinvosje schreef:

Wat kleinvosje hierboven zegt vind ik absoluut niet waar. Heb hier nog nooit ervaring mee gehad en geloof me ik heb een aantal lederen rijbroeken gehad. Onder de 50,- weet ik niet zo snel. Heb zelf die van pikeur, is wel een duurder aanschafprijs maar naar ervaring er ook veeeel langer plezier van!

Idd...ik geef zelf ook de voorkeur aan pikeur of euro star. Kost paar centen.. Hoewel ik ook wel eens een euro star met leren zit onder de €100 gevonden heb, maar eerlijk is eerlijk in dit geval is het echt alle waarde naar zijn geld. Enne. .NOOIT met wasverzachter wassen en dan is er niks aan de hand.
De enige waarschuwing die ik je mee wil geven...als je eenmaal met leren zit broek gereden heb wil je nooooooit meer anders. ;-)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:51

Nee hoor, gewoon op een niet te hoe temperatuur volgens wasvoorschrift gewassen, en daarna aan de lucht laten drogen. Heb hem uiteindelijk verkocht, vond het geen fijne broek.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 16:55

Bedankt allemaal! Kunstleder is trouwens ook prima hoor. Ik wil liever geen dure broek, omdat mijn paard altijd een onzekere factor is en ik wil ook niet met een retedure (:+ ) broek zitten als ik niet meer kan rijden. Mondoni had wel een leuke voor 79 euro, de exclusive. Kent iemand die?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:59

Welke maat?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:00

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:25

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:26

marktplaats :)*

Appelstroop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:37

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:21

kleinvosje schreef:

Ik weet welke je bedoelt had er ook zo 1 van Kentucky Vreselijk waren dan alleen kniestukken Moest je eerst tegen elkaar wrijven om soepel te maken Net een opgedroogde zeem :D

Maar die broeken van nu van pikeur is van een heel ander materiaal dat blijft gwn soepel

LifeWithNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:31

Ik heb altijd rijbroeken van NedHorse met een kunstlederen zitvlak. Sinds ik mijn eerste broek hiervan had ben ik hierbij gebleven. Qua pasvorm zit dit merk mij het best en ze gaan lang mee, ook bij intensief gebruik. De formaat van de steekzakken is goed; smartphone past erin en het zit stevig dicht met een drukknoopje. Ideaal dus tijdens buitenritten. En NedHorse is in verhouding een goed betaalbaar merk. Of het voor 50 euro gaat lukken weet ik niet, misschien ergens in de uitverkoop.

Maar ook ik wil je de waarschuwing meegeven dat je als je eenmaal aan zo'n (kunst)lederen zitvlak gewend bent, je niet meer anders wil.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:45

Zoals jij je rijbroek in de opening beschrijft heb ik in de uitverkoop bij de ruitershop gekocht hier in de buurt voor € 25,00.

Marie111: Dat zitvlak wat je op die broek hebt zal ook nog écht hard worden.

Heb ook een rijbroek gehad met écht leer, zoals lederen jassen enzovoorts en deze waren enorm hard inderdaad als ze uit de was kwamen! en het hele zitvlak aan de binnenkant schuurde altijd! Had er altijd een dikke legging onderaan maar die broek zat wel fantastisch op het paard!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:53

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:00

Ik heb altijd rijbroeken van Mondoni (en eentje van de Decathlon). Heb ze met stoffen zitvlak en met (kunst)leren zitvlak. Sommige broeken heb ik al jaren, ik heb er 100+ km endurance mee gereden, enorm vaak gewassen en ze zijn nog steeds lekker soepel. Dus als Mondoni jou lekker zit, dan kan ik die aanraden. :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:12

Ik heb ook veel HH rijbroeken... Koop altijd alles bij www.ruitersportwinkel.eu (bij de combi aanbiedingen heb je soms zelfs een hele set voor 50 euro als je maat er toevallig bij zit... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:14

Mijn eerste rijbroek met kunstleren zitvlak was van Harry's Horse, was rond de €50,- toen, en dat was 'ie meer dan waard. Ik heb er ruim 4 jaar mee gereden,en heb hem echt intensief gebruikt. Was ook echt een hele fijne, soepele rijbroek. Ik zal eens kijken of ik die nog ergens online kan vinden..

Ik heb nu een Horka broek, wel een stuk duurder, deze was €90,- maar ook een hele fijne broek.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:22

Voordeel is dat er nu veel opruiming is, ik heb laatst een broek gekocht van 120 euro voor de helft, 60 euro dus. Ik had nog een 10 euro tegoedbon dus ik heb uiteindelijk 50 euro betaald. Bij divoza zijn er nu heel veel broeken met 50% korting. Let op bij hun site, als je selecteert op de prijs, dan selecteer deze op de oorspronkelijk prijs en niet de aanbiedingsprijs.

misshester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:34

demo_love schreef:
Bedankt allemaal! Kunstleder is trouwens ook prima hoor. Ik wil liever geen dure broek, omdat mijn paard altijd een onzekere factor is en ik wil ook niet met een retedure (:+ ) broek zitten als ik niet meer kan rijden. Mondoni had wel een leuke voor 79 euro, de exclusive. Kent iemand die?

Deze heb ik toevallig vandaag binnen gekregen! Ik heb hem wel twee maten groter moeten bestellen want hij valt erg klein. Met passen zat hij prima, volgende week kan ik er voor het eerst mee rijden dus hoe hij zit met rijden weet ik nog niet. ;)

Ook heb ik de mondoni Durban, net wat goedkoper maar ook met kunstlederen zitvlak. Dit vind ik een zeer fijne broek! En van deze heb ik ook gewoon mijn normale confectiemaat. De Durban heeft een dikkere stof dan de exclusive en de Durban is meer basic qua design.

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:06

Ik heb zelf de Mondoni Cairo Dirty Denim. Ze hadden 'm bij Divoza, maar ik kan 'm nu niet zo snel vinden.
Ik ben er zelf heel erg tevreden over, hij zit erg fijn en gaat lang mee :)

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:10

Laatst bijgewerkt door _Sapphire op 22-01-15 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt