Hoefbescherming weekendje aan zee

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Hoefbescherming weekendje aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 09:08

Hoi bokkers! Het ziet er naar uit dat we in april met een paar stalgenootjes een weekendje met de paarden naar zee trekken. Dat zou fantastisch zijn; voor mij een droom die uitkomt! *\o/*

Nu loopt mijn pony in de zomer op ijzers en 's winters blootvoets maar bij buitenritten met hoefschoenen. Die hoefschoenen heeft hij op harde en vooral op holperige (stenen) bodems helaas echt nodig.
De locatie waar we gaan zitten is ongeveer 5 km van het strand, dus we zullen eerst een stuk door de polders moeten. Daar heb ik dus hoefbescherming voor nodig. Nu lijken hoefschoenen me een no-go aan het strand i.v.m. schuurplekken. Maar hij is nog nooit aan zee geweest en met een pony waarvan ik niet weet hoe hij gaat reageren en in een vreemde omgeving, sta ik er ook niet om te springen om er in de duinen af te stappen en de hoefschoenen weer uit te trekken. :n Bovendien, waar blijf je er dan weer mee?

Is het een goed idee om hem dan dit jaar weer vroeger op ijzers te laten zetten? En hoe zit dat eigenlijk met ijzers aan het strand: slijten die sneller door zand en zout?

friesiszwart

Re: Hoefbescherming weekendje aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:46

voor een strandvakantie vind ik vijf km van het strand Ik neem aan over de weg?

Gewoon op ijzers, deze zullen niet sneller slijten dan dat je gewend bent.

Heb je al geboekt anders zou ik zeker voor een andere locatie dichterbij kijken.

Goof

Re: Hoefbescherming weekendje aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:52

Je gaat maar een weekendje, daar zullen je ijzers niet van slijten ;)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:02

OK, op tijd op ijzers laten zetten dus. :j

De locatie kies ik niet zelf uit; we zijn te gast. Maar we zijn allemaal ervaren buitenrijders dus ik zie het probleem niet zo. Dichter bij het strand is natuurlijk makkelijker, maar we hebben iemand bij die de weg kent. Dat komt wel goed.