Ik ga een oude trailer compleet opknappen. Op de klep wil ik graag een rubberen mat zonder klimlatten. Ik weet dat deze matten hiervoor bestaan en die ook niet glad worden bij nattigheid maar heb geen flauw idee hoe ze heten.
Nee ik zoek juist een vlakke mat zonder die dwarslatten
Jet
Geplaatst: 20-01-15 23:41
Volgens mij heeft Bosrubber die ook. Waarom wil je eigenlijk geen klimlatten op je mat?
Anoniem
Geplaatst: 21-01-15 00:12
Mijn ervaring is dat paarden juist sneller schrikken/struikelen/wegglijden als ze een beetje raar op die latten gaan staan.
Ja klopt hij heeft matten erop staan die volgens de beschrijving niet glad worden bij vocht (met die bolletjes erop). Maar die zijn bedoelt voor in de trailer en betwijfel of ze op hellend vlak ook genoeg grip geven.
geka
Geplaatst: 21-01-15 07:57
De mat die je bedoeld heet een granulaatmat
Jet
Geplaatst: 21-01-15 09:09
Wat ik kan vinden over granulaatmatten die te koop zijn. is dat ze vochtdoorlatend zijn. Dat lijkt me voor op een trailerklep niet handig. Misschien heb ik niet goed genoeg gekeken hoor, dat zou kunnen. Ik heb zelf altijd klimlatten op mijn trailers gehad en nog nooit een paard gehad die daardoor de trailer niet in wilde. Lastig inderdaad, want zo'n klep wordt toch al snel glad.
Steppe
Geplaatst: 21-01-15 09:17
Of een dikke kokosmat erop ipv rubber. Maar heb ook nog nooit een paard gezien die schrikt van de klimlatten en ze zijn niet zo hoog dat ze erover struikelen. Mijn rubbermat op de klep heeft klimlatten maar ook een soort van ja hoe zeg je dat, de mat is niet glad en steken dingen uit waardoor hij ook al minder glad is.
Ga even kijken op marktplaats, op matten voor in een koeiestal dat heb ik ook op mijn klep, heb ook een pony die niet kan wennen aan klimlatten en er over valt tijdens uitladen omdat ze extreem voorzichtig is
Anoniem
Geplaatst: 21-01-15 12:31
geka schreef:
De mat die je bedoeld heet een granulaatmat
Top die bedoelde ik . Dat ze water doorlaten is niet erg, omdat de klep toch in de epoxy komt te staan.
Jet
Geplaatst: 21-01-15 13:48
Wordt dat niet glad als de mat vochtig is en het vriest? Of denk ik nu te pessimistisch?
In principe blijft de mat niet nat, omdat het water eruit kan zodra je de klep omhoog doet. En een beetje vocht vriest niet zo hard op dat het een ijsbaan wordt.
Ik heb zo'n mat op mijn laadklep, het lijkt wel op dat spul wat je in speeltuinen zien onder de schommels enzo. Het werkt prima, ik ben er tevreden over.
Ik heb een rubbermat met hele lage klimlatten, die zijn een stuk lager dan normale klimlatten omdat ik daar persoonlijk ook niet zo'n voorstander van ben. Is bij Gap dr bedrijf gedaan.
We hebben soepele trailermatten met vrij lage klimlatten tussen de klimlatten zit een haaientand profiel. Door dit profiel en het vrij soepele rubber zijn deze matten ook vochtig stroef. http://www.cavalo.nl/catalog/product/vi ... ategory/9/