Ervaringen flexibele bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjo_elise

Ervaringen flexibele bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 21:00

Hallo Bokkers!
Nu we bezig zijn met een jonge haflinger in te rijden wil ik na 16 jaar rij ervaring toch beginnen met een bodyprotector.
Het liefst natuurlijk wel 1tje die en beetje flexibel zit. Ik zal deze voornamelijk gebruiken om het jonge paard verder door te rijden en daarna recreatief.
Ik heb 1 gezien op internet waarbij de rugkant vrij ver naar beneden doorloopt. Ik heb eerder mijn ruggenwervel verschoven en hoop deze met een bodyprotector wat langer heel te kunnen houden. Natuurlijk moet deze dan niet tegen het zadel aankomen :)
De foto laat zien welke protector ik bedoel.
Hopelijk kunnen jullie me hiermee een beetje wegwijs maken! :+
Alvast bedankt :D
Afbeelding

Bunn

Re: Ervaringen flexibele bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:58

Is dit een protector met losse vlakken, of gewoon van dunner materiaal? Ik heb zelf een standaard protector die alles behalve soepel is. ;) Moet zeggen dat ik het een gruwelijk ding vind, maar dat er wel aan te wennen is. In ieder geval heel verstandig van je om er eentje aan te trekken! ;)

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 00:03

Voorkant laten ze helaas niet zo goed zien maar ik geloof dat dit helemaal 1 vlak is, zoals ik dat aan de rug kant kan zien. Hij lijkt wel dunner inderdaad. Ik denk dat ik inderdaad kies voor 1 met losse vakken. Maar ben toch benieuwd naar jullie mening!:D

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:05

Denk dat je inderdaad voor de flexibiliteit beter losse vlakjes kan hebben van dikker materiaal dan een massieve protector van dun materiaal. :)

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:09

Op de foto is een Airowear. Deze heb ik vorig jaar ook gekocht, fijne bodyprotector. Ik draag hem nu eigenlijk standaard als ik buitenrijd en ik voel niet eens dat ik hem aan heb. Aanrader dus :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:15

Ik heb er 1 met allemaal kleine blokjes. Waarbij ik nog steeds mijniet tenen staand mee kan aanraken. Ik word daar absoluut niet mee gehinderd in mijn beweging. Ook bij een val merk ik dat ik nog gewoon goedbjan door rollen en kan bewegen.

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 00:17

SuzieQ schreef:
Op de foto is een Airowear. Deze heb ik vorig jaar ook gekocht, fijne bodyprotector. Ik draag hem nu eigenlijk standaard als ik buitenrijd en ik voel niet eens dat ik hem aan heb. Aanrader dus :)

Hoe zit ie bij jou bij je rug? Merk je er ook niks van bij het zadel? Dat ie zo lang is? :D

Len_ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:54

Ik heb ook de Airowear. Was in het begin wel even wennen, maar tijdens het rijden merk ik hem eigenlijk niet. Heb een passier grand gilbert en die raakt hij niet, maar ik rij nu even tijdelijk op een leenzadel (dressuur) van Anky en heel soms voel ik dat die dan wel het zadel raakt. Maar is niet echt storend of zo. Ik krijg het wel ontzettend warm met die bodyprotector dus draag één laagje kleren minder (nu dus zonder jas). Ik heb hem nog niet zo lang en weet niet hoe dat dan in de zomer is wat betreft ventilatie en zweten.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:00

Ook hier een Airowear Outlyne.
Echt een fantastische bodyprotector, flexibel en soepel.
Deze zit me eigenlijk bijna nooit in de weg.
Hiervoor had ik er 1 met van die blokjes, die was vreselijk.
Deze ademt veel meer, dus ik kom minder oververhit van mijn paard af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:03

Ik heb wel eens een Airowear aangehad, maar vond mijn huidige (How's racesafe) toch een stuk flexibeler en comfortabeler :j Ik zou je daarom aanraden om meerdere soorten/merken te passen, het ligt namelijk ook erg aan je lichaamsbouw wat er fijn zit :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:37

Blijheid schreef:
Ik heb wel eens een Airowear aangehad, maar vond mijn huidige (How's racesafe) toch een stuk flexibeler en comfortabeler :j Ik zou je daarom aanraden om meerdere soorten/merken te passen, het ligt namelijk ook erg aan je lichaamsbouw wat er fijn zit :)

Wat Blijheid zegt :j .
Ik had ook eigenlijk al besloten op de Airowear, maar was verkocht toen ik de RaceSafe had gepast. Ik heb eentje op maat laten maken met een iets kortere achterkant. Via Canter Equipment, super service.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:16

Ik heb 1 van Imperial Riding. Hij zit erg fijn, hij heeft 'blokjes' en is erg goed verstelbaar!

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 16:29

Roodvos schreef:
Blijheid schreef:

Wat Blijheid zegt :j .
Ik had ook eigenlijk al besloten op de Airowear, maar was verkocht toen ik de RaceSafe had gepast. Ik heb eentje op maat laten maken met een iets kortere achterkant. Via Canter Equipment, super service.

Als ze zo op het plaatje kijkt dan lijkt die Airowear toch soepeler dan de RaceSafe. Maar dat zal misschien in de praktijk wel anders zijn, en moet je ze toch even passen. Helaas is Eemnes voor mij niet om de hoek. :Y) Toch maar even op onderzoek uit waar het voor mij meer in de buurt is. Bedankt voor jullie reacties!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:32

Ik vond de Airowear juist beter zitten en soepeler dan de Racesafe. Had mijn zinnen helemaal op de racesafe gezet, maar toch met airowear thuis gekomen.

Ik zou ze dus inderdaad echt gaan passen, het gaat helaas ook niet maar om een paar tientjes.

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 16:48

Het gaat inderdaad niet om een paar tientjes. En de Airowear is wel weer goedkoper dan de Racesafe. Ik zal is kijken waar ik ze kan passen en wat voor mij beter werkt.
Zijn deze protectors van de laatste tijd? Ik zie namelijk alleen nog maar die met die blokjes of 1 helemaal vast.