Welke instructie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Welke instructie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 12:39

Ik heb een braaf, jong, voorwaarts paard. Ik ben nooit een held geweest, en daar loop ik nu op vast. Want hoe braaf ze ook is, ze geeft me niet het gevoel dat ik controle heb, en aangezien ik nogal een control freak ben.... Tja...
Dus nu doen we longeren, grondwerk, vrijheidsdressuur, wandelen.... Allemaal prima :j zolang ik er maar niet op hoef. Ze loopt prima onder het zadel, bij anderen. Zelfs mijn buurmeisje van 14, die voor de duvel niet bang is, pakt haar 1x per maand mee in de springles.
Ik ben dit zo zat dat ik zelfs overwogen heb haar te koop te zetten. Maar ze is zo leuk! Zo lief! Ze is m'n maatje.... Het ligt niet aan haar, het ligt aan mij.
De meeste instructeurs die ik zie en gehad heb zijn vooral met het paard bezig, en dat zoek ik niet. Al loopt het paard met zijn neus bij god op tafel en valt ie volledig uit elkaar, dat vind ik nu allemaal niet belangrijk. Ik wil het plezier terug. Ik kwam een foto tegen van mij en mijn oude paard, geen zadel, geen hoofdstel, gewoon zo, touwtje om de nek en aan de hobbel.
Ik zoek iemand die met mij aan de slag gaat, zonder dat het zweverig wordt. Ik ben zelf nogal down to earth zeg maar.
In welke hoek moet ik zo iemand nou zoeken?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:52

misschien een centered riding instructrice. Ik heb ooit les gehad van Angele van Tilborg uit Breda. Ze kijkt vnl naar de ruiter. Hoe zit jij op je paard, hoe beweeg je je lijf, waar zitten jouw blokkades. Ik had geen last van angsten of controle issues maar denk wel dat je veel aan zo'n lesgeefster kan hebben.
En bedenk je maar: je kunt nooit 100% controle hebben in een situatie waarin levende wezens betrokken zijn, lukt ook bij mensen niet ;)
Of geheel buiten paarden om een soort van coach zoeken die met jouw eigen onzekerheid aan het werk gaat waardoor je dat controle stuk ook bij paarden los kan keren laten of een nette plek geven waardoor het niet meer in de weg staat,

Silly_Woman

Re: Welke instructie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:11

Het is inderdaad een vervelend gevoel, maar er is wel wat aan te doen.

Je hebt pb! :)

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:20

Centered Riding is een goede tip en er is inderdaad een hoop aan je angst te doen als je een instructeur hebt die daar voor open staat.
Hier kun je evt Centered Riding instructeurs in Nederland vinden, ikzelf zit helaas te ver weg :)