Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Joolien schreef:Wat kende het paard al voordat je hem kreeg? Ik weet zo niemand in jouw buurt, voor mij is t te ver
Juliettex schreef:Joolien schreef:Wat kende het paard al voordat je hem kreeg? Ik weet zo niemand in jouw buurt, voor mij is t te ver
Nou eigenlijk alleen naar de wei lopen en terug naar stal.
Hoefsmid is hij 1x geweest pas geleden en moest daarvoor platgespoten worden omdat hij het gewoon niet kende. Best sneu, hoefjes geven etc en krabben en tikken erop gaat overigens nu wel erg goed.
LisaFaded schreef:Ja klopt weet dat je niet bang ben met paarden! En op stal kan niemand je helpen?
dresjoepie schreef:Ik weet natuurlijk niet hoe ervaren je bent in het beleren van jonge paarden ? Maar dit is echt een vak apart En het is belangrijk dat dit goed gebeurd Het is al een voordeel dat je niet bang bent Maar met lef alleen ga je er niet komen met beleren
Wees verstandig en zoek een kundig ervaren iemand die voor jou al het begin kan maken met beleren Dan zal je paard aan de hand ook beter opgevoed worden Investeer liever even 2 mnd in een goede ruiter zodat de basis goed bevestigd is
DianXX schreef:Bij sommige paarden is dat alleen niet voldoende, als je zelf niet genoeg overmacht hebt moet je jezelf toch kunnen beschermen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het paard is.
Wanneer hij meer respect voor je heeft kun je het zweepje uiteraard weg laten, of als het vanaf het begin niet nodig is natuurlijk.
Juliettex schreef:Bedankt Joolien hier heb ik echt heel erg veel aan!
Al zou ik nu niet direct zo met hem gaan rennen in de bak omdat ik dan een beete een overenthousiast paard naast me krijg hahha