Paspoort op stal achterlaten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tommy13

Paspoort op stal achterlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 22:07

Een vraag.

Er wordt gecontroleerd in de omgeving of het paspoort wel bij het paard hoort, waardoor het verzoek is gekomen om het paspoort bij het paard op stal achter te laten voor bij een eventuele controle. Hebben jullie hier ervaringen mee? Paspoort kan in de zadelkast achter slot en grendel zitten of bij de pensionhouder.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:10

Als het paspoort in jouw kast achter slot en grendel ligt, dan kan toch ook niemand hem bekijken?
Zou hem thuis laten, mochten ze komen controleren afspreken dat je dan langs komt met het paspoort.

Ben er altijd huiverig voor om het paspoort af te geven.
Laatst bijgewerkt door Monster op 19-01-15 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:11

Hier zijn al zo ontzettend veel topics over...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:12

Een kopietje kunnen ze krijgen maar het paspoort blijft netjes thuis hoor :D

Mendy1984

Re: Paspoort op stal achterlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:15

ze kunnen niet verwachten van een pensionhouder met weet ik t hoeveel paarden, dat alle paspoorten aanwezig zijn
dus ik zou t paspoort lekker thuishouden
ze bellen wel wanneer er controle is

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:15

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:17

Paspoort moet bij het paard zijn, op stal dus. Paspoort is geen eigendomsbewijs, maar de stalhouder kan wel een flinke boete krijgen als deze een paspoort niet kan tonen bij controle. Mijn paspoorten liggen dus bij de staleigenaar en ik vertrouw erop dat die er zorgvuldig mee omgaat.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:19

Mijn paspoort ligt gewoon bij de staleigenaar hoor. Een paspoort is inderdaad geen eigendomsbewijs en ik kan er vanuit gaan dat er zorgvuldig mee omgegaan wordt. Boete voor de staleigenaar is echt enorm overigens...

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:20

Bij ons op stal is er een keer controle geweest. Alle paspoorten moeten aanwezig zijn anders kon je een boete verwachten. Iedereen heeft bij ons zijn paspoort gewoon bij de pensionhouder liggen. Heb je dat niet en de stal krijgt controle dan is de boete voor degene die zijn paspoort niet aanwezig is. Dat is de afspraak. Paspoort is geen eigendomsbewijs, dus waarom zou je het niet bij je paard laten. Ik vind het allemaal ook grote onzin, maar tegenwoordig moet het blijkbaar allemaal zo. En geloof mij, ze bellen echt niet van tevoren. Ze staan gewoon op je stoep.

Koekeroekus

Is het niet verplicht om het paspoort bij het paard te houden ten alle tijden? Dus als hij op een pensionstalling staat moet je paspoort daar ook zijn. Anders valt er niks te controleren.

Caily

Het paspoort hoort bij het paard en moet daarbij ten alle tijden getoond worden. Dus heel simpel; je overtreedt de wet als je hem thuis bewaart terwijl paard elders staat. Ik heb hier voor mijn pensiongasten een plek gemaakt waar zij ten alle tijden bij kunnen, en waarvan alleen zij en ik weten waar de sleutel ligt. De paspoorten liggen hier veilig en droog, dus iedereen is blij. De paspoorten van mijn eigen paarden liggen hier ook, aangezien ik ook niet altijd thuis ben.

Wanneer paspoort niet getoond kan worden bij controle krijg je niet alleen boete, maar mogen ze ook het betreffende paard in beslag nemen...

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:22

Ik vertrouw mijn stalhouder de zorg van mijn paard toe, dus dat paspoort mag daar zeker blijven liggen...
Overigens snap ik niet echt waarom dit veelal zo'n issue blijkt te zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:25

Mendy1984 schreef:
ze kunnen niet verwachten van een pensionhouder met weet ik t hoeveel paarden, dat alle paspoorten aanwezig zijn

Ja hoor, dat kunnen ze wel.
Het is wettelijk verplicht en de pensionhouder is in overtreding als hij bij controle geen paspoort kan overleggen.

Hier in de buurt zit een grote pensionhouder en die heeft van alle 35/40 paarden het paspoort liggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:32

Mendy1984 schreef:

Ja hoor, dat kunnen ze en dat dien ze. Stalhouder kan anders een flinke boete krijgen

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:36

Mendy1984 schreef:

Dat verwachten ze wel, ze eisen het zelfs. Kan de pensionhouder de paspoorten niet ter plekke tonen, dan wacht hem een fikse boete. Paspoort hoort ten alle tijde bij het paard op de verblijfplaats aanwezig te zijn.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:40

Onze pensionhouder heeft voor ieder paard een kluisje gemaakt waar je paspoort in kan, zowel de pensionhouder als ik hebben een sleutel om van mijn kluisje

Maar idd paspoort moet bij het paard, kopie wordt niet geaccepteerd en de boetes kunnen hoog oplopen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:40

Paspoort van mijn paard ligt ook op stal, bij de pensionhouder. Geen idee waarom eigenlijk, maar ik vind het prima :Y)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:42

Aeris schreef:
Ik vertrouw mijn stalhouder de zorg van mijn paard toe, dus dat paspoort mag daar zeker blijven liggen...

Dit dus. Paspoorten liggen gewoon op stal :)

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:51

Ik weet dat het moet, zal ontzettend balen als er een boete komt, maar het is zo lastig...dus heb ik hem zelf thuis...
Onze stalhouder heeft ze normaal gesproken in een kistje in haar woning. Moet ook wel er wordt veel ingebroken rondom waar we staan.
Echter we gaan veel op wedstrijd en moeten op de vreemdste tijden weg, ik zie onze pensionhoudster ook vaak niet.
Natuurlijk, ik kan telefonisch vragen of ze hem klaarlegt, maar als ze dat vergeet , zit ik met de ellende want als we weg gaan hebben we hem echt nodig.....
Dit is echt een dilemma en het maken van een keuze.

Tommy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 22:56

Bedankt voor jullie reacties. Dat van een kluisje per paard is een super idee en ga ik hier ook voorstellen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:56

Het paspoort van mijn paard is op stal bij mij paard waar ie hoort. Als ik hem nodig heb kan ik hem altijd vragen en heb ik hem binnen een paar tellen. Geen enkel probleem! Ik vertrouw hun met de zorg van mijn paard als ik er niet ben, dus ik vertrouw er ook op dat ze het paspoort goed zullen bewaren. Het koopcontract van mijn paard is uiteraard wel thuis, aangezien dat toch weer een heel ander document is!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:58

Het paspoort van mijn paard ligt ook op stal.
Ik heb een sleutel om daarbij te komen en de staleigenaar ook.

Bij de vorige stallen kon ik hem thuis houden, maar mocht er een controle komen, dan ben ik niet altijd binnen een korte tijd op stal.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:04

Het is eigenlijk nog strikter: paspoort moet ten alle tijden bij het paard zijn. Dus als jij met je trailer op pad gaat naar de les, hoor je strikt genomen het paspoort bij je te hebben. Doet niemand natuurlijk, maar in principe móet het wel.

En het is dus inderdaad zo dat het verplicht is dat de paspoorten aanwezig zijn op de stalling waar het paard staat. De boetes zijn hoog ( geloof 200 euro per paard). En geloof me; de meeste pensionhouders zitten er niet op te wachten hoor, om de paspoorten op stal te hebben. Het is me nogal een verantwoordelijkheid. Maar het is dus gewoon verplicht.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:08

welke instelling komt dit controleren??

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:09

Idd gewoon verplicht.

Bedenk je ook dat als je paard een keer naar de kliniek moet, en jij bent niet beschikbaar, dat iemand anders met hem moet gaan. Dan heb je dus echt wel dat paspoort nodig.

En natuurlijk de boeten, dat is ook naar :P