Zorgen dat de rits in laars dicht blijft grrrr

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSylvano

Zorgen dat de rits in laars dicht blijft grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 11:24

Na 2 kindjes het paardrijden weer opgepakt, oude laarzen paste nog prima. Alleen na 10 minuten rijden gaat de rits open bloedirritant. Nou zit er achter dat riempje van het knoopje wel een elastiekje waar de rits dan tussen zou moeten maar dat werkt voor geen meter, jullie nog tips? Ook gaat mijn linkerlaars veel moeilijker dicht en kan me niet voorstellen dat mn linkerkuit veel dikker is haha. Tips om laarzen t makkelijkste aan te trekken?

Kala

Re: Zorgen dat de rits in laars dicht blijft grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:31

De rits kun je 'insmeren' met kaarsenwax. Dat kan helpen met het openen en sluiten. Bij de andere rits lijkt het 'slotje' niet goed meer te werken en je zou er bij een schoenmaker een nieuwe rits in kunnen laten zetten...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:33

ik volg even, mijn ritsen gaan ook continu open. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ze een beetje aan de krappe kant zijn maar als ik klaar met rijden ben ze perfect passen!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:37

Ik heb dit ook gehad bij mijn oude laarzen. Om te voorkomen dat dat dingetje naar beneden gaat, doe ik een touwtje (ringetje/dingetje/lusje...) door het ritsje. Rits omhoog, lus om het flapje leer, drukknoopje dicht en klaar. :)

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:21

Ik doe altijd het druk knoopje dicht en ritsje omhoog houden zodat je rits dingetje niet onder het dingetje van de druk knoopje komt master zeg maar overheen.