Hoi ik heb sinds afgelopen vrijdag nieuwe laarzen van lipica. Nu heb ik de bruine kleur sea horse oud, na 1x rijden heeft 1 laars aan de binnenkant flinke slijtage plekken. Met de blanke smeerpoets van lipica is het ietsje minder maar nog steeds goed zichtbaar.
Ik zou gewoon even contact opnemen met Lipica, zij weten het beste wat je er aan kunt doen. Evt een foto maken van hoe het eruit ziet en die naar Lipica mailen.
listiglistje
Geplaatst: 19-01-15 11:22
Seahorse oud staat daar ook om bekend, dat wordt heel vaak geroepen in het Lipica topic
Gewone donkerbruine schoenpoets gebruiken, dat werkt het beste! En ja slijtage zie je vlug op seahorse, dat is bekend.
Toen ik seahorse oud laarzen wilde hebben ze mij aangeraden om het alleen in details te doen. Dit inderdaad vanwege de schade die je snel kan zien. Ik zou even contact op nemen met lipica. Even kijken of zij je misschien een oplossing kunnen bieden.
Seahorse oud is een leersoort dat snel krassen etc heeft, Rapide leergel helpt om het in toom te houden bij mij, maar het blijft gevoelig.
Is mij overigens ook in de winkel gezegd, het is leer dat leeft en krassen mag hebben, alleen vinden wij dat niet zo mooi en poetsen het weer weg, maar het hoort bij de leersoort.
Ok bedankt voor jullie reacties! Ik heb foto's naar lipica gemaild en ze zeggen idd dat dit een anders geolied leer soort is. Ik vind dit niet normaal aangezien ik er ruim €350 voor heb betaald.
Na het poetsen is het iets minder maar hoe zien ze er uit na 20x rijden? Dat zou betekenen dat ik ze na elke dag rijden moet poetsen om ze enigszins toonbaar te krijgen. ....
Mijn seahorse oud laarzen hadden ook na een paar keer gebruiken lichte vlekken aan de binnenkant waar ze tegen het zadel aan komen. Volgens mij is dat inderdaad standaard bij seahorse oud.
Heb ook een keer een hele fikse kras gehad aan de buitenkant, dit heb ik meerdere keren gepoetst met petrie bootcream in de kleur roodbruin, en daar zie je niks meer van! Sowieso is die kleur van petrie precies goed voor Lipica seahorse oud, elke keer na het poetsen zijn ze weer als nieuw, ook de neuzen!