Prijzengeld vraagprogramma vs werkelijke prijzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kruidenpotje

Prijzengeld vraagprogramma vs werkelijke prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:56

Gisteren heeft mijn dochter een dressuur wedstrijd gehad, inschrijfgeld 10 euro. Ik heb in de reglementen opgezocht dat de organisatie dan zelf de hoogte van het prijzengeld vast mag stellen. Wat ik niet in de reglementen terug kan vinden is of de organisatie qua prijzengeld af mag wijken van wat er in het vraagprogramma opgenomen is? Op het vraagprogramma stond 30 euro als eerste prijs, in de envelop die ze kreeg zat 10 euro????

Lielle

Re: Prijzengeld vraagprogramma vs werkelijke prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:59

nee, dat mag niet en daarover zou ik contact opnemen met de organisatie en de knhs.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:01

Als er iets anders in de envelop zit dan op het vraagprogramma staat zou ik op de dag zelf nog even langs het secretariaat lopen en navragen. Kan altijd ergens een foutje gemaakt zijn, zo niet dan vind ik het niet netjes van de organisatie. Of ze mogen afwijken van het vraagprogramma zou ik niet weten.
Maar of je ook echt het ontbrekende geld zou krijgen weet ik niet, is natuurlijk niet te bewijzen dat er minder geld in zat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:06

normaal staat er ook op de envelop voor welke rubriek het is, welke prijs en hoeveel geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:44

Lielle schreef:
normaal staat er ook op de envelop voor welke rubriek het is, welke prijs en hoeveel geld.

Dat is echt niet altijd zo :n Hier wordt soms alleen de naam erop gezet en andere keer alleen de klasse/rubriek.

TS, ik zou even contact opnemen met de wedstrijdorganisatie, ze mogen niet afwijken van het vraagprogramma.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:46

mss regio afhankelijk, ik ken het wel altijd zo. Blijft verrassend, die lokale verschillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:49

Hier verschilt het echt per wedstrijd. Sommigen doen van tevoren al een sticker met alle info en andere maken na de rubriek ter plekke nog envelopjes klaar en krabbelen er alleen een naam op :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:52

bijzonder. Maar dan snap ik ook dat er eerder fouten optreden.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:56

"Even volgen, of dit nou een foutje is of werkelijke misleiding..... O:) "

Maar ik zou zoveel mogelijk verschillende plekken contact opnemen met de vraag hoe dit nu zit.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:58

Volgens mij mag je niet afwijken van het prijzengeld dat je hebt opgegeven bij aanvraag van de wedstrijden.
Als de vereniging dus bij die betreffende categorie heeft aangegeven dat het 30 euro is, dan mogen ze er zeker geen 10 euro voor in de plaats geven.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:18

Lijkt me niet dat dit zomaar kan. Bij bijv. een loterij kan je toch ook niet zeggen hoofdprijs €100000, en vervolgens €10 uitkeren aan de winnaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:30

Volgens mij is een vp ook om aan te houden, kijken mensen toch ook naar voordat ze opgeven.
Hier in de regio had een club op hun vp vorig jaar vrij leuke geldprijzen en in kleine lettertjes staan: de organisatie mag op de dag zelf besluiten de prijzen aan te passen. Vond dar ook zo vreemd, inschrijven was duur genoeg en dan zou je dus alsnog alleen een strik kunnen krijgen. Expres dus ook nier gaan starten, vond dat erg misleidend

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:34

De organisatie is verplicht zich aan het vraagprogramma te houden.
Als jury moet ik aan het einde van de dag ook altijd in het rapport invullen of de wedstrijd volgens het vraagprogramma is gereden (hoewel je op de inhoud van de enveloppen bij het secretariaat natuurlijk weinig zicht hebt...).

Ew11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 07:57

Het kan ook gewoon een foutje zijn.. Heb het zelf eens gehad, miste €10,- maar had thuis de enveloppe pas open gemaakt. Heb er een mail achteraan gestuurd en het overige bedrag werd keurig gestort met excuses. :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:42

misschien de verkeerde envelop ontvangen?