sluiting ruiterpaden Mastbos?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

sluiting ruiterpaden Mastbos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 20:38

Wie weet hier meer van? Ik heb vernomen dat er in het Mastbos ruiterpaden gesloten gaan worden. Worden dan alle ruiterpaden gesloten of een aantal ruiterpaden?

Md4812

Re: sluiting ruiterpaden Mastbos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:40

Een groot deel van de ruiterpaden, maar niet allemaal. Er staan nu borden met info in het bos.
We proberen stemmen te verzamelen om dit tegen te gaan via ruiterpadenmastbos@gmail.com

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:45

Md4812 schreef:
Een groot deel van de ruiterpaden, maar niet allemaal. Er staan nu borden met info in het bos.
We proberen stemmen te verzamelen om dit tegen te gaan via ruiterpadenmastbos@gmail.com

Oei, wat vervelend. Is dat niet in de buurt van Breda? Goede actie, ik hoop dat het gaat lukken om de paden weer open te krijgen. Succes.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:47

Kun je me meer info geven om te stemmen, zie alleen een mail adres namelijk? Moet er dan enkel een mail gestuurd worden, zoja, met welke info?

Md4812

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:40

Als je je naam doorgeeft via de mail aan ruiterpadenmastbos@gmail.com, word je op de hoogte gehouden. Binnenkort is er overleg met ruiters, heb ik gehoord.
En ja het Mastbos ligt in Breda.

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:06

[quote="Md4812"]Als je je naam doorgeeft via de mail aan ruiterpadenmastbos@gmail.com, word je op de hoogte gehouden. Binnenkort is er overleg met ruiters, heb ik gehoord.

Tjonge las net jullie email over de bijeenkomst met SBB. Wat een ellende met SBB daarin het Mastbos. Klinkt niet alsof deze boswachter openstaat voor oplossingen, |o . Door zo'n houding denk ik dat hij gewoon een hekel heeft aan paarden, -:(- . .

Nou, succes daar met jullie actiegroep, ik hoop dat veel mensen zich bij jullie aansluiten.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:14

Ik kom af en toe met mijn pony in het Mastbos om te trainen en had idd gezien dat ze sommige paden willen sluiten, vind dit echt jammer want in dit bos hebben ze tenminste kilometers ruiterroute dus je hebt niet steeds hetzelfde rondje.

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:34

Hey Risky,

maar ik lees dat SBB zo'n 40% van de routes al heeft gesloten en dat er alleen nog maar een rondje overblijft. Het enige onderhoud in dat bos wordt al gedaan door een manege daar en dan nog wilt SBB geld zien. Dat slaat toch nergens op.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:20

Het is echt te triest voor woorden, ruiters worden overal gekort en mountain bikers krijgen steeds meer routes erbij.
Over een paar jaar kunnen we alleen nog maar op het asfalt buiten rijden vrees ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:34

risky schreef:
Over een paar jaar kunnen we alleen nog maar op het asfalt buiten rijden vrees ik.

Misschien moet je dat maar een aantal keer doen met actievoerders. Bij voorkeur op een paar gevoelige plekken in de stad, op de rijbaan (waar je immers hoort als ruiter), om een uur of half vijf 's middags.

Let op: ik zou niks illegaals doen, dus goed kijken wat de regels zijn rondom demonstraties. (Wanneer iets als demonstratie gezien wordt en of je dat dan moet aanmelden vooraf enzo.)
Ik zou ook uiterst zorg dragen dat alle overlast van bv paardenmest goed opgelost wordt, zodat je zoveel mogelijk begrip krijgt ipv ergernis na afloop. Je wilt alleen duidelijk maken dat je als ruiter graag een eigen stuk wilt hebben en dat dat pri

Maar presenteer een goed verhaal en schudt wat mensen wakker, met aandacht van de krant en tv erbij, dat wil nog wel eens helpen :)

(Oh, ideetje, op koningsdag is ook een goeie gelegenheid om al wat aandacht te vragen. Maak een flinke stapel flyers en neem je paard en pony mee en gebruik ze als aandachtstrekker met iets leuks: met vingerverf of stoepkrijt actiekreten op je paard, of 'voer een worteltje en steun onze actie' of iets dergelijks. Is wel kort dag, maar met wat creativiteit moet er best wat te bedenken zijn.)