Ik heb een paar weken terug bij agradi deze laars besteld (ik weet dat bestellen niet de beste optie is maar ik heb geen mogelijkheden om langs winkels te gaan) http://www.agradi.nl/hkm-rijlaars-spain ... ijd-36.htm nu ben ik erachter gekomen dat deze laars een paar centimeter te kort is (3cm tot aan mijn knieholte) en iets te wijd(1á2cm). ik vroeg mij af welke maten ik het beste dan zou kunnen nemen (heb schoenmaat 40-41) ik kan op agradi namelijk geen laarzen vinden in de juiste maat en ik wil graag niet veel hoger gaan qua prijs
ik hoop dat mensen mij tips kunnen geven die hier wat meer ervaring in hebben. (er is natuurlijk ook een mogelijkheid tot totaal andere laarzen)
Ik ben 1.70m en heb 45 cm hoogte. Ligt er maar net aan hoe lang je onderbenen zijn... als t wat stuggere laarzen zijn is 2 cm echt veel en dat gaat pijn doen in je knieholtes...
ik heb redelijk normale benen maar kom op 45cm uit maar dat is heel moeilijk te krijgen met kuitmaat 40
Anoniem
Geplaatst: 15-01-15 18:35
Ik denk dat 47cm wel zal loslopen, hoor. Je kunt er altijd heen gaan. Volgens de online maten zou de 41R (regular) voor mij veel te hoog zijn en was uiteindelijk thuisgekomen met 41H (hoog). Het beste is om daar te passen, helemaal met rijlaarzen. Zit er een Divoza bij je in de buurt? Ik heb de Mondoni Kendals, ze zitten als gegoten.
Capriootje
Geplaatst: 15-01-15 18:36
ik ben 1.60 en heb hoogte 44/45 dus kan prima passen.
Ik zal als ik jou was toch wachten tot ik eens langs de winkel kan gaan. De ene laarz heeft een bredere enkel, de andere juist weer een smallere voet en ga zo maar door. Ik heb zelf blijkbaar hele smalle enkels en wel redelijke kuiten. Hier ben ik alleen achter gekomen door te passen en te zien dat heel veel laarzen vreselijk zitten. Mocht het nou echt niet lukken, een goede schoenmaker kan ook erg veel er aan vermaken..
marijkiiii
Geplaatst: 15-01-15 18:46
Ik ben 1.66 en hoogte 47 cm
Maar de laars die je nu hebt is dus 40/40/45 En het moet dus 40 39 48 worden of?
Even passen is toch het beste want de pasvorm van verschillende merken is niet hetzelfde.