Nekbeschermer bestaat dit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nekbeschermer bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:44

Tja zoals de titel al zegt een nekbeschermer die je kan dragen tijdens paardrijden bestaat dit?
Ik kom via google nog niet heel erg ver helaas.

Mijn nek is helaas een wat zwakker punt, heb er snel last van ben daarom ook altijd onder behandeling bij een fysiotherapeut en een chiropractor. Maar die durven ook niet te zeggen of er iets bestaat voor tijdens het paardrijden wat kan beschermen bij een val.

Afgelopen weekend ben ik er af gevallen en nou doe ik dit gelukkig, even afkloppen, niet wekelijks. Maar ik presteer het wel altijd om op mijn hoofd/nek te landen met als gevolg dat ik nu voor de 2e keer (3 jaar terug ook) met een (nu gelukkig lichte) whiplash zit.

Nou zoek ik dus eigenlijk iets wat ik zou kunnen dragen als bescherming vooral tijdens springen, of andere momenten wanneer ik denk dat het wel eens van pas zou kunnen komen (paard poosje stilgestaan oid)

Dus wie weet er wat?

Marsu

Re: Nekbeschermer bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:48

Er waren vroeger wel caps met een soort beschermingsstuk in de hals. Een soort gewatteerde rol zeg maar. Geen idee of die er nog zijn en of dat is wat je zoekt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:48

Volgens mij hebben de airbagvesten een kraag die ook opblaast als je valt, die dus je nek bescherming.

Is alleen wel een duur geintje die vesten, aan de andere kant, het is wel je gezondheid. Die keuze is aan jou.

Heb zelf nek en schouderklachten maar kan verder ook niet wat vinden ter bescherming van alles bij het vallen behalve dat je gewoon in je zadel moet blijven zitten ;-)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:50

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:51

Airbagvest heb ik inderdaad over na gedacht. Twijfel daar alleen nog aan of die echt in alle gevallen afgaat := . Daar wist fabrikant ook niet echt een sluitend antwoord op te geven.

Blijven zitten is inderdaad het mooiste :P maarja :))

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:52

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:55

Naast een beschermingsmiddel, heb je ook al geprobeerd je nek sterker te maken door oefeningen? En dan bedoel ik krachttraining. Een beetje soepel ronddraaien is dat dus niet. Je moet hierbij denken aan je hoofd vanuit je nek ergens tegenaan drukken of met een elastiek om je hoofd gebonden. Als het goed is kan je fysiotherapeut daar wel mee helpen.

Succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:56

@Taucha, ja daar zijn we inderdaad mee bezig :j alleen dit soort taferelen tussendoor helpen daar niet aan mee :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:25

Iemand toevallig zelf ook ervaring met de nekbeschermer van Rodney Powell?

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:27

Voor een airbagvest zou ik niet gaan. Ik ben er 2 keer mee gevallen en dat ding is 2 keer niet afgegaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:30

Daar ben ik dus ook inderdaad bang voor :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:45

Ik heb de beschermerp van Rodney gekocht verwacht hem morgen binnen ben benieuwd.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:48

Nou die airbagvest, mijn nicht wil hem nog wel eens vergeten los te klikken met afstappen en hij gaat altijd af :')

Annatje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:24

ik zou het niet weten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:36

mij was het juist afgeraden zo iets te gebruiken, voor mijn gevoel had ik ook altijd last van mijn nek maar het bleek een versleten atlas te zijn waar de pijn vandaan kwam, een stukje boven in de nek, een kraag/bescherming zou juist bij mijn mijn hoofd op verkeerde punt druk geven waardoor net het laatste stukje wat nog rest van de steun af zou kunnen breken.Om deze reden draag ik ook geen cap, iedereen roept dan dan loop je een risico.. ja ik een heel groot, maar als ik gewoon op straat struikel over een takje kan dat laatste stukje ook afbreken en is het ook over en uit. En een cap kan juist door de rand net als een flesopener net mijn schedel een stukje lichten omdat het daar allemaal verzwakt en beschadigd is.

dus mocht je daar aan gaan denken, laat je hoofd en bovenste wervels goed doorlichten, beter is een bescherming dan passend aan laten meten en geen standaard te nemen, mocht je per see bescherming willen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:22

TS werkt de nek beschermer??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:32

@ speurneusc, ik ben meerder malen door scan geweest en op foto en in combi met goede chiropractor weten we dus gelukkig precies wat het probleem is :j . Door meerdere klappen zijn mijn spieren die daar lopen te veel uitgerekt en heb ik sneller kans dat een wervel niet goed staat wat weer klachten geeft.

Ik heb de beschermer inmiddels binnen en het werkt inderdaad erg goed heb er nu niet zo'n last van op het paard.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:23

Wat goed TS!