Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik heb inderdaad ook gelezen op een site dat er geen startpas nodig is omdat het impuls is, op voorbereiding van het B(waar je wel een startpas voor nodig hebt)?.
Hier in de buurt hebben sommige verenigingen op hun wedstrijddag voorafgaand aan de B ook de mogelijkheid om BB te springen. BB is dan 80 cm. Vaak wordt er dan van je verwacht dat je wel netjes in tenue komt (het is immers hun wedstrijddag). Je moet dan wel een startpas hebben.
. Lieke schreef:Voor BB heb je geen startpas nodig, je moet wel lid zijn van de KNHS
Hoogte is max 90 cm
Als je een startkaart aanvraagt is deze voor zowel springen als dressuur. Maar als je in de B wilt starten met springen heb je eerste een winstpunt in de dressuur hebben (mag ook in het verleden zijn geweest met een ander paard).
Apple schreef:Hangt er een beetje vanaf hoe het is georganiseerdHier in de buurt hebben sommige verenigingen op hun wedstrijddag voorafgaand aan de B ook de mogelijkheid om BB te springen. BB is dan 80 cm. Vaak wordt er dan van je verwacht dat je wel netjes in tenue komt (het is immers hun wedstrijddag). Je moet dan wel een startpas hebben.
Andere verenigingen hebben af en toe 'oefenspringen'. Dan kun je bijna elke hoogte inschrijven. Hier in de omgeving heb je dan vaak parcoursen van 60, 70, 80, 90, 1 meter en soms ook nog hoger. Dat is echt oefenspringen dus je hoeft niet in tenue en je hoeft ook geen startpas te hebben. Dat is wel ideaal om te beginnen, dan doe je bijvoorbeeld de eerste keer een rondje 70 en een rondje 80 en als dat goed gaat dan doe je de keer daarop een rondje 80 en een rondje 90 bijvoorbeeld.
Bij ons in de regio staat dat ook gewoon aangegeven op startlijsten.nl
OneAndOnlyx schreef:blauwpaardje schreef:Voor BB heb je geen startpas nodig maar je moet wel lid zijn van de KNHS. ...
Heb het ook paar keer gedaan. BB paarden is vgm 90cm
Ik ben gelukkig wel lid(heb een FNRS paspoort, je bent toch lid van KNHS als je Paard & sport krijgt?)
Bar schreef:Ook voor het BB springen voorafgaand aan de B en hogere rubrieken hoef je nog geen startpas te hebben. Alleen lidmaatschap KNHS is wel verplicht.
BB parcoursen staan op zo'n 80cm hoogte.
Oefenspringen is iets minder officieel wat tenue ed betreft en heeft vaak keuze uit meerdere hoogtes.
blauwpaardje schreef:OneAndOnlyx schreef:
Ik ben gelukkig wel lid(heb een FNRS paspoort, je bent toch lid van KNHS als je Paard & sport krijgt?)
Volgens mij is FNRS niet genoeg... Reed eerst ook bij FNRS manege , maar toen ik bij een Vereniging kwam moest ik me inschrijven bij de KNHS.
Apple schreef:Meestal is het gewoon rijden en klaar![]()
Ik ben 1 keer bij een vereniging geweest waar ze iedereen met een foutloos BB parcours een rozet gaven en 1 keer had een andere vereniging wel een klassement opgemaakt. Maar dat waren dus echt uitzonderingen.